[Vista] Probleem met partitie's

Pagina: 1
Acties:

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 16:00
Ik zit met het volgende probleem.

In vista heb ik een C: schijf van 80 Gb maar mijn hdd is 200 Gb groot dus ik dacht dan maak ik van de overige ruimte een D: schijf voor data etc.

Het probleem is dat ik 2 vakken heb die ik kan partioneren. 1 met een zwarte balk (niet-toegewezen ruimte) en 1 met een groene balk (beschikbare ruimte). Ik kan deze 2 met geen mogelijkheid bij elkaar krijgen weet hier iemand een oplossing ?

ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/framaster/Probleem.jpg

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:43
Het gedeelte dat groen gearceerd word, is nog niet gepartitioneerde ruimte op de schijf.

Wat jij moet doen is op de zwarte partitie gaan staan, en vervolgens op de rechtermuisknop klikken en "Volume uitbreiden" selecteren.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:11

_Apache_

For life.

Wanneer het bovenstaande niet werkt van Gertjan, pak dan gewoon even een G-parted Live cd van Linux, heb ik ook gebruikt toen windows computerbeheer mij niet de functionaliteiten gaf die ik nodig had.

Je kan met Gparted gewoon in een Grafische interface je schijven organiseren.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 26-08-2008 15:00 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Volgens mij is het groene al een partitie. Deze verwijderen en je kunt een grote partitie maken.

[ Voor 11% gewijzigd door My-life op 26-08-2008 15:02 ]

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:43
My-life schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:01:
Volgens mij is het groene al een partitie. Deze verwijderen en je kunt een grote partitie maken.
Stom van mij, het is inderdaad een uitgebreide partitie (let op de donkergroene kader!).

Je moet inderdaad, wanneer je beide partitites wil samenvoegen, de uitgebriede partitie verwijderen. Je zult dan zien dat er 1 zwarte balk komt ter grootte van 105,68 GB. Deze kan je dan opnieuw partitioneren.

Je kan ook de uitgebreide partitie vergroten d.m.v. rechtermuisknop (op het groene gedeelte) en dan "Volume uitbreiden". De laatste stap is dan een logisch station maken in de uitgebreide partitie.