Beste mede-tweakers,
Binnenkort heb ik Alice confort, hierbij krijg je een 1 poorts modem/router
om deze reden ben ik op zoek naar het een en ander aan netwerkapperatuur.
Een 8 poorts gigabit switch, de 3Com 3CGSU08 wordt dat. Maar ik wil ook graag draadloos N netwerk. en wil een netwerk schijf voor back-ups en een webserver.
Ik ben, als het kan, op zoek naar een goede draadloos N router met een USB 2.0 poort of een sata/e-sata poort. en dus ook een hoge doorvoer van de usb of sata, want het gaat om aantallen van 70+ GB.
Ik heb al 1½ dag zitten zoeken op internet, maar het valt niet echt mee om wat te vinden.
De prijs mag max 70 euro zijn.
Wie weet er een goede N router voor mij?
Even om een beetje een beeld te scheppen:
de volgorde wordt als volgt(of dit moet niet goed zijn, dan wordt t anders
)
Alice router/modem gaat via utp naar 1e poort van 3Com 8x 1Gbps.
Op poort 2 van de 3Com 8x 1Gbps komt de PC kantoor via utp.
Op poort 3 van de 3Com 8x 1Gbps komt de PC beneden via utp.
Op poort 4 van de 3Com 8x 1Gbps komt de PC boven via utp.
Op poort 5 van de 3Com 8x 1Gbps komt de Draadloos N router.
Aan de draadloos N router komt een ext HDD via sata of usb.
Op het draadloos komen 2 laptops met N netwerk, een Wii en mijn Nokia N82 via G netwerk
welke routers heb ik al gevonden:
Ik heb de Asus wl500-w gevonden, deze is zowel N netwerk als 2x usb. (alleen maar 3 mb/s aan usb doorvoer
)
Nog een extra vraag, als je een N router neem moet het ook een Gbps's Aansluiting hebben omdat je anders die 300Mbit niet kan halen. dus is een n router nemen wel noodzakelijk? vooral om de reden dat een N router met Gbps poort over de 100 euro is.
Binnenkort heb ik Alice confort, hierbij krijg je een 1 poorts modem/router
om deze reden ben ik op zoek naar het een en ander aan netwerkapperatuur.
Een 8 poorts gigabit switch, de 3Com 3CGSU08 wordt dat. Maar ik wil ook graag draadloos N netwerk. en wil een netwerk schijf voor back-ups en een webserver.
Ik ben, als het kan, op zoek naar een goede draadloos N router met een USB 2.0 poort of een sata/e-sata poort. en dus ook een hoge doorvoer van de usb of sata, want het gaat om aantallen van 70+ GB.
Ik heb al 1½ dag zitten zoeken op internet, maar het valt niet echt mee om wat te vinden.
De prijs mag max 70 euro zijn.
Wie weet er een goede N router voor mij?
Even om een beetje een beeld te scheppen:
de volgorde wordt als volgt(of dit moet niet goed zijn, dan wordt t anders
Alice router/modem gaat via utp naar 1e poort van 3Com 8x 1Gbps.
Op poort 2 van de 3Com 8x 1Gbps komt de PC kantoor via utp.
Op poort 3 van de 3Com 8x 1Gbps komt de PC beneden via utp.
Op poort 4 van de 3Com 8x 1Gbps komt de PC boven via utp.
Op poort 5 van de 3Com 8x 1Gbps komt de Draadloos N router.
Aan de draadloos N router komt een ext HDD via sata of usb.
Op het draadloos komen 2 laptops met N netwerk, een Wii en mijn Nokia N82 via G netwerk
welke routers heb ik al gevonden:
Ik heb de Asus wl500-w gevonden, deze is zowel N netwerk als 2x usb. (alleen maar 3 mb/s aan usb doorvoer
Nog een extra vraag, als je een N router neem moet het ook een Gbps's Aansluiting hebben omdat je anders die 300Mbit niet kan halen. dus is een n router nemen wel noodzakelijk? vooral om de reden dat een N router met Gbps poort over de 100 euro is.
[ Voor 30% gewijzigd door HellStorm666 op 26-08-2008 15:23 . Reden: layout ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1