ftp downloaden ftp.hp.com lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Ik heb een probleem bij het downloaden van updates van de hp website. Als ik op eender welke computer of server, 'download' klik op deze site om een driver te downloaden dan krijg ik telkens 'the page cannot be displayed'

Het is op een netwerk bij een klant. Ik heb het url van de foute pagin al geprobeerd in ons netwerk, en bij ons lukt het wel. Ik heb via telnet de ftp poort van ftp.hp.com getest en deze staan open. Heb de instellingen van Internet Options vergeleken met deze van de browser van de klant en zo goed als hetzelfde.

Hier de betreffende link om de driver te downloaden:
http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=lj-36162-4

als ik dan op downloaden klik kom ik op:
http://h20000.www2.hp.com..._HB.exe&filesize=15668456

Java is JRE 1.6.0_07

Weet niet echt meer wat te controleren. Iemand suggesties?

thx

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33
Probeer die link even in een FTP programmatje te gooien? Kijken wat voor fout er dan optreedt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer eens een FTP programma of FTP via de command prompt. Sluit je meteen uit of het aan je browser ligt of aan het netwerk

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik vermoed dat de klant zijn firewall het internet dicht heeft gegooid voor poort 21.
* Tukk heeft nu geleerd eerst rustig alles te lezen :/

[ Voor 26% gewijzigd door Tukk op 26-08-2008 13:43 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
proxy server? of misschien staat poort 21 dicht?

• -qp-
Geen proxy server
Telnet naar ftp.hp.com lukt dus staat volgens mij poort 21 open

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 09:50
Vervang in je browser in de URL ftp://... door http:// ...

Dan werkt 't waarschijnlijk wel.

ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL12001/lj-36162-4/HP_CLJ_3600_32bit_2000_XP_S2003_HB.exe

wordt dus

http://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL12001/lj-36162-4/HP_CLJ_3600_32bit_2000_XP_S2003_HB.exe

Enne: ftp heeft poort 21 én 22 nodig.

[ Voor 73% gewijzigd door MOmax op 26-08-2008 13:49 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zit je nog met een ISA proxy server ofzo? Passive FTP aan/uitzetten?

Vicariously I live while the whole world dies

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 16:00

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hier werkt de 2e link van MOmax in ieder geval, krijg het bestand ook binnen, dus er is niets met de server aan de hand.

Hier kon uw advertentie staan

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Nitroglycerine schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:56:
Hier werkt de 2e link van MOmax in ieder geval, krijg het bestand ook binnen, dus er is niets met de server aan de hand.
Hier werken beide links, maar hier staat FTP dan ook open.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• -qp-
maar het url van de foutpagina is al HTTP dus kan dit niet veranderen van HTTP naar FTP.

klopt het dat ik als commando in dos ftp moet gebruiken gevolgd door het url?

• -qp-
Vicarious schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:50:
Zit je nog met een ISA proxy server ofzo? Passive FTP aan/uitzetten?
Er zit een firebox x700 maar daar zouden de ftp poorten niet geblokt staan. Kan ik dit testen zonder in te loggen op deze firebox? Is telnet geen bewijs dat poort 20 en 21 openstaan?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

-qp- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Er zit een firebox x700 maar daar zouden de ftp poorten niet geblokt staan. Kan ik dit testen zonder in te loggen op deze firebox? Is telnet geen bewijs dat poort 20 en 21 openstaan?
ftp eens anoniem naar ftp://ftp.xs4all.nl
Die moet het gewoon altijd doen.

• -qp-
Tukk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:04:
[...]

ftp eens anoniem naar ftp://ftp.xs4all.nl
Die moet het gewoon altijd doen.
lukt zonder problemen. Ik kan in de verschillende mappen browsen.
Dan heeft het volgens mij niks meer te maken met ftp?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:08

lier

MikroTik nerd

Poort 21 aan de server kant (of client naar buiten), poort 20 aan de client kant (indien active gebruikt wordt).

Kan je eens met een ftp client, expliciet ingesteld op passive, testen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 09:50
-qp- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:01:
[...]

maar het url van de foutpagina is al HTTP dus kan dit niet veranderen van HTTP naar FTP.

klopt het dat ik als commando in dos ftp moet gebruiken gevolgd door het url?
:? 't Is mij toch ook gelukt? En rapporteer even wat de links doen bij jou.

[ Voor 6% gewijzigd door MOmax op 26-08-2008 14:29 ]

• -qp-
lier schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:13:
[...]

Poort 21 aan de server kant (of client naar buiten), poort 20 aan de client kant (indien active gebruikt wordt).

Kan je eens met een ftp client, expliciet ingesteld op passive, testen ?
Heb in de advanced settings van IE 'Use Passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility) aangevinkt en IE opnieuw opgestart maar ook zonder resultaat. Is deze test voldoende om passive mode te testen of toch via FTP client?

• bbbbbb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06-2024
Hoi,
Hier ook heel heel vaak het zelfde bij de website van HP, heeft iets te maken met onze firewall,
duurt eindeloos voor het starten van de download en eindelijk toch niet ....
Helaas ook niet zo even een oplossing.
(firewall is hier kerio firewall)

Groet
Teun

• -qp-
Dat probleem ken ik ook. Ligt dan volgens mij niet aan de firewall maar aan een overbelasting van de HP website voor drivers te downloaden. Gewoon andere keer terug proberen.

Hier krijgen we de foutpagina na enkele seconden wat toch wijst op iets anders want ik kan van een ander netwerk vlotjes alle drivers downloaden.

Ondertussen ook ftp client gevonden om passive mode te testen maar zonder resultaat.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Versatel verbinding? Wij hadden heel vaak problemen met Versatel en de HP website (traag / niet werken), terwijl het met een verbinding van een andere aanbieder wel goed werkte.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-01 09:08
MOmax schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:45:
Enne: ftp heeft poort 21 én 22 nodig.
Dat vindt SSH niet zo fijn. Je bedoelt (afhankelijk van het gebruik van passive of active ftp) poort 21 en 20.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

telnet geen bewijs dat poort 20 en 21 openstaan?
Niet helemaal. Als je over active FTP praat:
The main problem with active mode FTP actually falls on the client side. The FTP client doesn't make the actual connection to the data port of the server--it simply tells the server what port it is listening on and the server connects back to the specified port on the client. From the client side firewall this appears to be an outside system initiating a connection to an internal client--something that is usually blocked.
(quote is van http://www.slacksite.com/other/ftp.html)

Ik vermoed echter dat die HP site gewoon passive FTP ondersteunt. Als ik dan zoek op "passive ftp" + firebox kom ik bijvoorbeeld hierop uit: http://www.experts-exchan..._Firewall/Q_23124229.html

Misschien een firmware updateje doen?

• -qp-
Vicarious schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:38:
[...]

Niet helemaal. Als je over active FTP praat:

[...]

(quote is van http://www.slacksite.com/other/ftp.html)

Ik vermoed echter dat die HP site gewoon passive FTP ondersteunt. Als ik dan zoek op "passive ftp" + firebox kom ik bijvoorbeeld hierop uit: http://www.experts-exchan..._Firewall/Q_23124229.html

Misschien een firmware updateje doen?
Ik heb de firebox settings nagekeken en jawel, daar stond een rule op het downloaden van exe files. Deze rule aangepast en het downloaden werkt. Daarna de rule aangepast dat de plaatselijke it-er alleen vanop zijn pc exe files kan downloaden.

Merci voor de goede support!!!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Geen probleem :) Blij dat je eruit bent. FTP is a bitch soms (vooral met ISA, grrr.... ), maar in dit geval had het weinig met FTP te maken ;)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 20:34
-qp- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:59:
[...]

Ik heb de firebox settings nagekeken en jawel, daar stond een rule op het downloaden van exe files. Deze rule aangepast en het downloaden werkt. Daarna de rule aangepast dat de plaatselijke it-er alleen vanop zijn pc exe files kan downloaden.

Merci voor de goede support!!!
Ik zag dat je een Firebox hebt staan. Deze hebben wij nu ook een maand of 4, maar vooral in het begin vond ik dat je alles moest fine tunen. Dit soort probleempjes kwamen we regelmatig tegen, 9 van de 10x lag het daar aan. :)
Pagina: 1