Toon posts:

HD via 8800gtx?

Pagina: 1
Acties:
  • 768 views

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specs van de 8800gtx ondersteund deze HD. Echter heb ik twee dvi uitgangen. Ik heb een plasma van 106 centimeter, en zou daar graag hb naar toe willen sturen. Momenteel ligt er een vga kabel tussen, maar heb ik veel grafisch verlies op mijn tv.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is om toch de daadwerkelijke kwaliteit van het spel, overte brengen naar de tv?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 19:32
DVI -> HDMI converter?

edit: \o/ sweex

[ Voor 70% gewijzigd door warcow op 26-08-2008 12:45 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:42:
Volgens de specs van de 8800gtx ondersteund deze HD. Echter heb ik twee dvi uitgangen. Ik heb een plasma van 106 centimeter, en zou daar graag hb naar toe willen sturen. Momenteel ligt er een vga kabel tussen, maar heb ik veel grafisch verlies op mijn tv.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is om toch de daadwerkelijke kwaliteit van het spel, overte brengen naar de tv?
Heeft plasma DVI of HDMI?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is je plasma wel Full HD of HD Ready? HD Ready is iets minder kwaliteit.

Verder: wat je probeert af te spelen, is dat zelf wel HD kwaliteit? Een spel is vaak niet bepaald HD. En op wat voor resolutie stuur je de plasma aan?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Plasma heeft vga en hdmi aansluiting.

Waar het mij om gaat, is dat mijn plasma gewoon erg slecht beeld geeft op VGA. Bijvoorbeeld: NFS Prostreet. Op de pc mega scherp, maar op de plasma allemaal grijze vlekken (ik weet niet wat de resolutie dan is maar het is niet om aan te zien).

Mijn plasma is Full HD. Waar het mij dus hoofdzakelijk omgaat is dat ik gewoon beter beeld kan creeren met spellen cq film afspelen op de PC met mijn plasma als scherm.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat heb je nu zelf gedaan? Er is aangegeven dat je moet kijken of het bronmateriaal van voldoende kwaliteit is.

Je kan op z'n minst controleren wat de resolutie van het spel is en of je uberhaupt via de pc een helder beeld kan krijgen, bijvoorbeeld door een dvd op te zetten.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat het door het analoge signaal van de vga komt...Dus mijn idee was om er een digitale kabel tussen te hangen om de kwaliteit te verbeteren. Of het komt door mijn tv die te groot is (106cm). Ik had resolutie op max gezet, maar voor specifieke details moet ik morgen eventjes kijken!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Denk niet dat het is omdat je tv '' groot '' is.

Kan wel aan het feit liggen dat het misschien een plasma is, dacht dat die dingen niet zo scherp waren als lcd schermen, maar hier kan ik me in vergissen.

Als je gewoon je windows desktop op de tv doet, is het dan wel goed het beeld ?

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 10:02

mokumouse

LOLstoel User

een DVI <-> HDMI kabel zou een groot verschil uitmaken mijn inziens, dit is compleet digitaal. TS geeft aan hem via VGA (analoog signaal) te hebben aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door mokumouse op 27-08-2008 12:55 ]

Blaat...

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mwoah.... we hebben jáááren via VGA naar resoluties van 1600x1200 @ 70 of 80 Hz gekeken via onze computermonitor (19"CRT's FTW!!!!).

Waarom zou VGA deze resolutie nu ineens niet meer aan kunnen? Tuurlijk, het is analoog maar dat betekent niet persé dat het minder is!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 10:02

mokumouse

LOLstoel User

woelders schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:59:
Mwoah.... we hebben jáááren via VGA naar resoluties van 1600x1200 @ 70 of 80 Hz gekeken via onze computermonitor (19"CRT's FTW!!!!).

Waarom zou VGA deze resolutie nu ineens niet meer aan kunnen? Tuurlijk, het is analoog maar dat betekent niet persé dat het minder is!
Ik heb mij HD tv ook eerst analoog aan me PC gehad en daarna digitaal en dat verschil zie je wel degelijk ;) maar goed ieder z'n ding :)

Blaat...

• warcow
verschil zit hem dan voornamelijk in de kwaliteit van de analoog->digitaal converter van je tv. Als die goed is zien veel mensen weinig tot geen verschil. (voordat ik weer reactie's krijg, ik geloof best dat er mensen zijn die er een "wereld" van verschil in zien)

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Krizzie

Progressive Music \o/

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
Humm.. Laat ik het zo zeggen, mijn plasma geeft ongeveer het zelfde effect (ook alleen bureaublad) als wanneer ik hem vroeger op mijn oude crt had aangesloten.

Rare is dat gewoon heel veel details wegvallen. Vreemd voorbeeld: Als ik prostreet speel, hebben de autos ineens geen velgen meer ;) De gedetailleerde dingen verdwijnen, en dat wil ik oplossen.

@krizzie: Heb jij enige ervaring met deze kabel? Is het de moeite waard?

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Op de tv bij mij thuis kun je via de vga-aansluiting geen resolutie hoger (of lager) dan 1024x768 gebruiken (edit: en via HDMI kun je wel een hogere resolutie gebruiken). Wellicht is het bij Michael net zo. @Michael: Welke resolutie gebruik je ?
Motrax schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:45:
Is je plasma wel Full HD of HD Ready? HD Ready is iets minder kwaliteit.

Verder: wat je probeert af te spelen, is dat zelf wel HD kwaliteit? Een spel is vaak niet bepaald HD.
Hoezo niet ? Als je bij de instellingen van je spel bijv. 1920x1080 selecteert, dan heb je toch echt HD.

[ Voor 5% gewijzigd door NATStudent op 27-08-2008 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf niet te zeggen welke resolutie die stond, ik gaat het morgen even checken dan ben ik weer thuis.

Mijn beeldscherm kan geen hogere resolutie dan 1600 x 1050 ofzo, maar misschien kan ik dan de tweede scherm (wanneer de hdmi kabel ertussen zit) wel een hogere resolutie kunnen kiezen op mijn tv?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

t3q

Say yes to teq

1. Koop een DVI > HDMI kabel en sluit je plasma tv aan op je 8800 GTX.
2. Stel in NVIDIA control panel in dat je tv als 2e monitor gezien word.
Je kan nu het beeld clonen of alleen je tv als monitor gebruiken (aanrader)
3. stel in pro street in dat je resolutie 1920*1080 wil gebruiken en gamen maar.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
Verloopje/ converter gekocht met vergulde aansluitingen (niet de goedkoopste) maar had nog een nieuwe monster hdmi kabel liggen.

Computer ziet idd de panasonic plasma, en kan idd op full hd prostreet spelen. Kan je vertelen dat het ontzettend scherp en mooi is, en dat het wel degelijk verschil uitmaakt met vergelijking van de vga aansluiting.

Nu echter zag ik dat bij need for speed bij hogere snelheden het beeld soms wat happert. Ook op mijn beeldscherm tot mijn verbazing. Al divers instellingen aangepast maar helaas. Iemand nog sugesties?

• warcow
Je computer heeft gewoon problemen met het spelen van dat spel op zulke hoge resolutie's.... ?
Heeft iig waarschijnlijk weinig te maken met het gebruik van je tv op dvi-->hdmi.

Tip voor topicreageerders: eerst het topic lezen voordat er gezegt word dat er een dvi->hdmi kabeltje nodig is.... ;)

Verwijderd

vergulde aansluitingen (niet de goedkoopste)
Je weet dat de kwaliteit van de kabel voor een digitaal signaal niets uitmaakt he? (Of je moet wel héle brakke kwaliteit hebben, maar dan zit het beeld ook in een klap vol met artefacts)

Dat haperen komt denk ik gewoon omdat het een enorm hoge resolutie is, oplossing zijn grafische instellingen naar beneden (detail etc.), op een lagere resolutie gaan spelen (720P), of bijvoorbeeld upgraden naar een snellere kaart (of SLI)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de 8800 GTX gewoon HD aankon? daar wordt wel mee geadverteerd iig

Specs:

Moederbord: P5K- E wifi/ APA
Processor: DualCore 3Ghz
Inter: 4GB op 1333Mhz
Videokaart: Club 3D 8800GTX
HDD: 1250 GB
Geluid: Club 3D Theatron Agrippa 7.1

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 12:17 ]

Verwijderd

Een 8800GTX kan ook gewoon een HD resolutie versturen. Dus dat klopt ook gewoon.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:11:
Verloopje/ converter gekocht met vergulde aansluitingen (niet de goedkoopste) maar had nog een nieuwe monster hdmi kabel liggen.

Computer ziet idd de panasonic plasma, en kan idd op full hd prostreet spelen. Kan je vertelen dat het ontzettend scherp en mooi is, en dat het wel degelijk verschil uitmaakt met vergelijking van de vga aansluiting.

Nu echter zag ik dat bij need for speed bij hogere snelheden het beeld soms wat happert. Ook op mijn beeldscherm tot mijn verbazing. Al divers instellingen aangepast maar helaas. Iemand nog sugesties?
vergeet niet dat er in plasma een vertraging zit waar je misschien last van hebt.
als het op die resolutie op de pc wel goed gaat maar op de tv niet dan zal dat vermoelijk je probleem zijn.
dus testen zou ik zeggen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Michael_B,

Verdiep je om te beginnen eens in wat "HD" betekent, en definieer dan (voor jezelf) exact wat je wilt. HD resoluties :? (dus 1280x720 of 1920x1080), HDCP :? Of iets anders?

Pas als je duidelijk hebt voor jezelf wat *jij* onder "HD" verstaat kun je de vraag stellen of je scherm, je videokaart of de connectoren ertussen daarvoor geschikt zijn :o

Zoek daarbij native reso van je plasmascherm op en kijk of je die ingesteld hebt op je videokaart. Kijk naar input lag van je scherm - en of die verschilt tussen VGA en HDMI inputs.

In dit topic ben je al twee maanden bezig "HD" te roepen zonder zelf inzet te doen om je verwachtingen te definieren, laat staan je probleem in kaart te krijgen en naar oplossingen te zoeken. Begin daar eens mee, dat is niet meer dan we van iedere andere GoTter verwachten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.