In mijn webapplicatie probeer ik een connectie te maken met een MySQL database. Wanneer de connectie wordt geopend krijg ik de volgende foutmelding:
Stacktrace:
Het probleem ligt niet bij MySQL of de connectiestring die ik gebruik, maar het heeft te maken met de DNS configuratie. Blijkbaar kan de server waarop de MySQL database draait niet benaderd worden. De MySQL database is vanaf mijn PC, via de webbrowser, wel te benaderen. Zowel via de naam van de server als via het IP adres. (Dit zou betekenen dat de DNS juist wel goed geconfigureerd is.)
Gegevens over de opstelling (alles staat via DHCP in verbinding met elkaar):
Windows XP client
=====================
C# Webapplicatie
MySQL .NET Connector
.NET Framework 1.1
Ubuntu Dapper Drake
=====================
UAMP server (Ubuntu/Apache/MySQL/Php)
Waarom kan de database via mijn webapplicatie niet benaderd worden? Waar moet ik in deze opstelling mijn DNS configuratie veranderen (op de server, de router, de client PC)? En natuurlijk: wat moet ik veranderen?
Alvast bedankt.
EDIT:
Ow ja: Hierboven is ongeveer alle informatie die ik hierover op internet heb kunnen vinden (Tweakers/MySQL devvers forum/MSDN Library/Google). Misschien zoek ik niet goed, maar dat zei ons moeder ook altijd al
code:
1
2
3
| SocketException (0x2afc): De aangevraagde naam is geldig en is in de database gevonden, maar beschikt niet over de juiste bijbehorende gegevens om om te zetten (The requested name is valid and was found in the database, but it does not have the correct associated data being resolved for) |
Stacktrace:
code:
1
2
3
4
5
6
| System.Net.Dns.GetHostByName(String hostName) MySql.Data.Common.StreamCreator.GetStream(Int32 timeOut) MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open() [MySqlException: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts] MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open() |
Het probleem ligt niet bij MySQL of de connectiestring die ik gebruik, maar het heeft te maken met de DNS configuratie. Blijkbaar kan de server waarop de MySQL database draait niet benaderd worden. De MySQL database is vanaf mijn PC, via de webbrowser, wel te benaderen. Zowel via de naam van de server als via het IP adres. (Dit zou betekenen dat de DNS juist wel goed geconfigureerd is.)
Gegevens over de opstelling (alles staat via DHCP in verbinding met elkaar):
Windows XP client
=====================
C# Webapplicatie
MySQL .NET Connector
.NET Framework 1.1
Ubuntu Dapper Drake
=====================
UAMP server (Ubuntu/Apache/MySQL/Php)
Waarom kan de database via mijn webapplicatie niet benaderd worden? Waar moet ik in deze opstelling mijn DNS configuratie veranderen (op de server, de router, de client PC)? En natuurlijk: wat moet ik veranderen?
Alvast bedankt.
EDIT:
Ow ja: Hierboven is ongeveer alle informatie die ik hierover op internet heb kunnen vinden (Tweakers/MySQL devvers forum/MSDN Library/Google). Misschien zoek ik niet goed, maar dat zei ons moeder ook altijd al
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 12:32 ]