Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] na verplaatsen documenten mbv Ubuntu live cd onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik heb gesearched maar niks kunnen vinden, vandaar dit topic.

Situatie:
Pc met windows xp home, 2 harde schijven.
Windows staat geïnstalleerd op harde schijf 1, op partitie C. Verder staan hier nog 2 partities op.
De 2e harde schijf is 1 grote partitie.

Windows moest opnieuw geïnstalleerd worden, nadat dit zodanig verminkt was dat de pc niet meer op kon starten. Ik had een Ubuntu live cd liggen, door daarmee op te starten kon ik alle persoonlijke documenten en bestanden naar harde schijf 2 kopiëren. Daarna windows op partitie C geïnstalleerd.
Toen ik de persoonlijke documenten terug wilde zetten kon ik die map in verkenner niet meer openen. Hij was onleesbaar. Dit was gisteravond laat. Ik had geen zin meer om dit verder uit te zoeken dus ben naar huis gegaan. Vanmorgen zet ik de bewuste pc aan, loop weg om wat te drinken te regelen en tegen de tijd dat ik terugkom zie ik nog net het scherm van checkdisk. (dat lichtblauwe met witte letters) Daar zag ik nog staan dat hij een en ander gerepareerd had op die 2e harde schijf, die met de persoonlijke documenten erop. En nu ben ik dus nog verder van huis, want het mapje waar alles in stond is nu verdwenen. Daarvoor in de plaats is een bestand (met de naam van die map) neergezet, zonder extensie met een grootte van 0kB.
Met verborgen bestanden weergeven AAN, selecteer ik alle bestanden op die schijf en kom op een totaal van 111gb. Bekijk ik de eigenschappen van de harde schijf, dan zegt windows dat er 135gb gebruikt is van het totaal. Het verschil van ongeveer 24gb komt overeen met de grootte van het verdwenen mapje met de persoonlijke documenten en bestanden! Dus dit geeft mij nog een vage hoop dat ze te redden zijn.

In windows zowel als ubuntu kan ik de oorspronkelijke bestanden niet meer terugvinden. Please please please kan iemand me zeggen dat de boel nog te redden is? Ik heb nog niet gezocht naar recovery software om daarmee de schijf te scannen. Of is dat nog de enige mogelijkheid?

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Probeer eens een recovery programma zoals GetDataBack?

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die hele harde schijf gescand daarmee en hij vindt ook daadwerkelijk iets. Naast de bestanden en mappen die nog gewoon functioneren vindt dat programmaatje een absurd lange lijst mappen met als naam een getalreeks. In die mappen staat steeds 1 bestand, naamloos, extensieloos. Met F3 kan je zo'n bestand previewen. Soms kan je er dan nog iets uit opmaken, dat het bestand wellicht bij skype behoort. Maar meer niet. Dus dat is onbruikbaar.

Ik denk dat dat door die bewerking komt door checkdisk. Is dat niet terug te draaien?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Wat voor filesystem heeft die bewuste partitie waar je de bestanden op hebt 'gebackupt'?
Indien NTFS: is nog altijd in experimentele fase in Linux/Ubuntu.

Daarnaast: waarom heb je niet geprobeerd met de Ubuntu Live CD de bestanden nog te lezen? Die Windows chkdsk kan de boel wel hebben vernaggeld.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gescand met 'getdataback' voor ntfs. Nu loopt de fat32 versie, in de hoop dat het dan nog wel bruikbaar is.

Die checkdisk was helemaal de bedoeling niet. Ik zette de pc aan, liep weg en toen ik terugkwam was hij net klaar ermee. Als ik wist dat hij die schijfcontrole zou gaan doorlopen had ik het wel gecancelled. Maar dat wist ik dus niet. En ik was rijkelijk te laat om het te stoppen :'( En nu zit ik met de gebakken peren.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 11:20

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

alleen als een file echt verwijdert is is deze nog terug vindbaar.
als het een 0 bit file geworden is kan je met normale tools het wel vergeten.

ntfs schijven voor linux is niet stabiel. zal het waarschijnlijk ook nooit worden. (dit omdat MS nog steeds aanpassingen aan ntfs toevoegt in plaats van een nieuwe versie te maken)

Jammer maar helaas.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
kud

Er is dus geen manier meer om die bestanden terug te krijgen?

Die scan met getdataback de fat32 versie heeft niks opgeleverd. Maar de ntfs versie heeft nog wel wat gevonden. Alleen is dat in die hoedanigheid onbruikbaar. Misschien als ik die veranderingen die checkdisk gemaakt heeft zou kunnen terugdraaien... ?
Pagina: 1