Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen toegang externe hardeschijf, na virusmelding

Pagina: 1
Acties:

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 13:18
Net één dag terug van vakantie en wilde mijn foto's over gaan zetten vanaf mijn Externe Hardeschijf (Xs-Drive2Smart 2300, 120 gb). Op vakantie zo'n 20gb aan foto's hierop gezet via verschillende pc's. Werkte allemaal goed.

Echter een half uur geleden heb ik de externe hardeschijf ingeplugged en nadat hij herkend werd door windows (XP), kreeg ik een viruswaarschuwing van norton en de mededeling dat hij "INFO.exe" automatisch heeft verwijderd.

Alleen nu krijg ik geen toegang meer tot de externe hardeschijf!!! "J:\ Toegang geweigerd"
Moet dus wel komen doordat norton een verkeerde bestand verwijderd heeft.....

Melding hoe het in norton logboek staat:

Bron: J:\RECYCLER\INFO.exe
Klik voor meer info over dit risico op: W32.SillyFDC
Ondernomen actie: Automatisch verwijderd

Hoe kan ik dit bestand terug krijgen? Of hoe kan ik anders toegang krijgen tot de schijf?

Ik hoop dat er een goede oplossing voor is..... wil de 20gb aan vakantie foto's echt niet kwijt....... :| :|

Bij voorbaat dank,

Silvan

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

Kan je de schijf wel nog controleren op fouten?
Wat geeft Windows XP schijfbeheer aan? (start --> uitvoeren --> diskmgmt.msc)

[ Voor 20% gewijzigd door JohnD op 26-08-2008 12:26 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Silvan
JohnD schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:25:
Kan je de schijf wel nog controleren op fouten?
Wat geeft Windows XP schijfbeheer aan? (start --> uitvoeren --> diskmgmt.msc)
Controleren op fouten gaat nog (alles in orde ook).
Schijfbeheer laat hem ook gewoon zien als "in orde", zo te zien staat de 20gb aan foto's er ook nog (gelukkig) gewoon op....

• JohnD

JohnD

Bernd

http://www.symantec.com/s...06-071111-0646-99&tabid=3

ik zou eerst deze instructies eens doornemen en uitvoeren voor de zekerheid. Als het hierna nog niet werkt zou ik de hd eens aan een andere computer hangen om te testen.

FKA SunStorms_Sletje

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 14:54

Blonde Tux

<advertisement>

Probeer anders eens te openen via een live cdtje. Ubuntu of zo, misch dat dat wel werkt

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Silvan
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Inmiddels op een andere pc met Windows Vista getest, en hierop kan ik in ieder geval bij de bestanden. Echter kreeg ik nog wel een melding dat hij "info.exe" mist.

Is het mogelijk om het "info.exe" bestand ergens uit terug te halen?! Zodat ik deze kan terug plaatsen op de hardeschijf en de problemen verholpen zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SillyFDC ziet er niet spannend uit (geen encryptie oid). Is het niet gewoon de vscanner die de boel blokkeert? Of evt NTFS rechten die niet goed staan?

Maar je wilt info.exe natuurlijk niet terugzetten. Verwijder gewoon de verwijzing ernaar. Oftewel: verwijder autorun (of wat dan ook).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Silvan
F_J_K schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:46:
SillyFDC ziet er niet spannend uit (geen encryptie oid). Is het niet gewoon de vscanner die de boel blokkeert? Of evt NTFS rechten die niet goed staan?

Maar je wilt info.exe natuurlijk niet terugzetten. Verwijder gewoon de verwijzing ernaar. Oftewel: verwijder autorun (of wat dan ook).
Als ik norton protectie uitzet krijg ik nog steeds geen toegang. Zal ik misschien Norton compleet eraf gooien?

Hoe kan ik zien of de evt NTFS/FAT32 rechten goed staan? (De schijf is FAT32)

Ik zal eens kijken of ik het autorun bestandje kan verwijderen op de andere pc.

Edit: De verwijzing erna kan ik nergens vinden, geen autorun o.i.d. aanwezig. Ik zie alleen maar foto's erop staan geen andere bestanden. Misschien dat er verborgen bestanden zijn, echter weet ik niet hoe ik deze kan laten weergeven bij Windows Vista....

Mij leek dat het info.exe een orgineel bestand op de hardeschijf was? Of is dit puur alleen het virus wat van een andere pc afgekomen is?

[ Voor 22% gewijzigd door Silvan op 26-08-2008 15:21 ]

• JohnD

JohnD

Bernd

fat32 heeft geen rechten ;)

FKA SunStorms_Sletje

Pagina: 1