Toon posts:

edmini blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte deze schijf naar alle tevredenheid. Net voor de zomerevakantie begon deze, Lacie Edmini 320MB V2, ineens als een gek te draaien, zowel de HD als de ventilator, en dit ging eigenlijk altijd door en vooral op het moment dat er helemaal geen activiteiten zijn. In de nacht gaat het apparaat loeien zelfs zo erg dat we hem van schrik maar uit hebben gezet. Staat normaliter, 14 watt is weinig, altijd aan (ook al draait de HD permanent). Nu heb ik de printplaat schoongemaakt want die vertoont schroeivlekken en heb de schijf een format gegeven. Vervolgens weer opgestart, backup gemaakt, en de media server een index laten uitvoeren. In iTunes van zowel XP als alle ander Apple PC's geeft de index van 8403 files aan. Er staan maar 12 mp3's op. Deze was al een hele tijd niet meer opnieuw te indexeren trouwens. De indexering deed het gewoon niet meer. Het is nu ook een moeilijk om de EDMINI op te starten en heb, gelukkig, nog een backup kunnen maken. Mijn vraag is; kan ik het hele besturingsysteem er weer opnieuw opzetten? Kan ik de HD vervangen of heeft iemand dezelfde ervaring? Het apparaat heeft nog garantie, slechts een jaar oud. Heeft iemand een tip?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een besturingssysteem op een externe disk?
Anyway, formatteer die disk eens en check met een tooltje van de fabrikant of die schijf nog wel in orde is. Schroeiplekken op de hdd zijn natuurlijk nooit goed.

Wat ik alleen niet snap, de hdd ging als een gek draaien? Hoe merk je dat dan? Zo'n ding draait gewon 5400 of 7200 rpm, en gaat niet ineens sneller draaien ofzo.