Toon posts:

[SBS 2003] Mail verdwijnt na wijzigen smtp-alias

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Mail staat gehost bij vuurwerk. Er zijn 5 accounts elk met een email adres in de trand van wittei01@domein.nl

Op elke mailbox zit weer een alias bv receptie@domein.nl. Op de sbs server worden deze mailboxen gepopt en naar de desbetreffende gebruikersaccount exchange box geplaatst.

Dit gaat in principe allemaal goed totdat ik de smtp van de gebruiker aanpas. Ik wil de smtp uiteraard instellen op receptie@domein.nl en niet het standaard p.blaat@domein.nl. Zodra ik dit aanpas wordt de mail nog wel gepopt maar de mails verdwijnen. (In de logboeken ook geen fouten.) Echter zijn de mails niet meer te traceren in exchange. Ik heb deze methode al veel vaker gebruikt er dat werkt altijd probleemloos.

Waar zou het fout kunnen gaan? Misschien met de aliassen bij vuurwerk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien de oude alias (waar de mail aan werd doorgestuurd, ga ik even vanuit) weggehaald, of als additioneel adres laten staan? Want het ligt heel erg voor de hand dat dit de reden is...
Anders misschien de logging van de connector wat hoger zetten. Haal je de mail met de SBS connector op, of met een wat meer op permanente situatie gerichte als Popcon, EFS?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters