Ik heb een database layout gemaakt voor een project, waarin je subgroepen binnen groepen kunt plaatsen. Er zit geen limiet aan, ofwel, je kunt zo diep mogelijk gaan. Een voorbeeldje hiervan zou zijn:
Groep: Bovenbouw
Subgroepen: Groep 7, Groep 8
Dit is nog eenvoudig uit te lezen met MySQL. Het probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat ik dynamisch ook weer de subgroepen van Groep 7 en Groep 8 moet kunnen uitlezen. En desnoods de subgroepen daar ook weer van, indien ze bestaan.
Mijn database layout, voor deze tabellen, ziet er als volgt uit:
GROEPEN
groepID
groepNaam
groepBeschrijving
GROEPEN_LEDEN
gl_userID
gl_groepID
GROEPEN_SUBGROEPEN
gs_groepID
gs_subgroepID
Leden kunnen altijd los in een groep zitten, of weer onderverdeeld in een subgroep zitten. De bedoeling is dat ik alle leden een bericht kan versturen als een bepaalde groep geselecteerd wordt.
Waar ik dus niet uitkom, is hoe ik via een SQL zo dynamisch mogelijk alle subgroepen uit kan lezen. Als iemand van jullie me een pointer kan geven of op weg kan helpen, ben ik je voor eeuwig dankbaar
[edit: ik gebruik PHP om alles te parsen]
Groep: Bovenbouw
Subgroepen: Groep 7, Groep 8
Dit is nog eenvoudig uit te lezen met MySQL. Het probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat ik dynamisch ook weer de subgroepen van Groep 7 en Groep 8 moet kunnen uitlezen. En desnoods de subgroepen daar ook weer van, indien ze bestaan.
Mijn database layout, voor deze tabellen, ziet er als volgt uit:
GROEPEN
groepID
groepNaam
groepBeschrijving
GROEPEN_LEDEN
gl_userID
gl_groepID
GROEPEN_SUBGROEPEN
gs_groepID
gs_subgroepID
Leden kunnen altijd los in een groep zitten, of weer onderverdeeld in een subgroep zitten. De bedoeling is dat ik alle leden een bericht kan versturen als een bepaalde groep geselecteerd wordt.
Waar ik dus niet uitkom, is hoe ik via een SQL zo dynamisch mogelijk alle subgroepen uit kan lezen. Als iemand van jullie me een pointer kan geven of op weg kan helpen, ben ik je voor eeuwig dankbaar
[edit: ik gebruik PHP om alles te parsen]