Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Afgelopen weekend ging onze EOS 300D kapot :(
De foto's geven alleen een randje weer, dan wat vaags en dan zwart, dus ik dacht dat het aan de spiegel ligt die te langzaam gaat... en jawel als ik hem in bulb mode zet dan krijg ik een heel beeld...

Dus ik heb even gekeken aan de achterkant van de schuine spiegel ziet een klepje , die zat los.
toen ik die erop drukte deed hij het een paar keer maar de autofocus werkte niet (met hand focus deed hij het OK... :? )

Dus mijn vraag aan de kenners, hoe erg kapot is hij denk je.. en zal dit het repareren waard zijn..
Het is een oud trouw beestje dat al heel wat tripjes meegemaakt heeft en tot nu toe onverwoestbaar was...(hoewel de zilveren lak en de rubber randjes wat slecht worden)...

p.s. uiteraard gebeurt dit op een weekend weg met veel foto momenten... dus maar de phonecam gebruikte :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Neem contact op met Rofa, 't zal om een euro of 150 gaan denk ik..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
simon schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:07:
Neem contact op met Rofa, 't zal om een euro of 150 gaan denk ik..
Dank je, maar ik woon in de UK dus zal een locale reperateur op gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Ah, jep, je kan ook Canon UK benaderen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
simon schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:10:
Ah, jep, je kan ook Canon UK benaderen..
was ik ook van plan, maar hoopte eerst wat info in te slaan om zo wat beslagen te paard te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ToolkiT schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:13:
[...]om zo wat beslagen te paard te zijn..
:D

je kan je overigens wel afvragen of zo'n reparatie wel loont. het is niet bepaald de nieuwste camera, nu lijkt er iets mis te zijn met je spiegel, binnenkort begeeft je sluiter het wellicht en ben je weer 150 euro verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een upgrade, ik zou niet meer investeren in dat ding. Een tweedehands 350D of 30D is goed te betalen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
Ik zou goed overwegen of je hem nog wil laten repareren. Ik weet niet hoeveel clicks je op die camera hebt, maar als je straks ook nog een nieuwe sluiter moet hebben dan zou je willen dat je een nieuw (2e hands) camera had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
mmm ben al ff op ebay.co.uk aan het kijken en voor £100-£300 kan je al een 2e hands 350D op de kop tikken...
Ik vrees dat repareren al meer dan £100 gaat kosten.. dus maar eens kijken of ik er eentje goedkoop op de kop kan tikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:29:
Tijd voor een upgrade, ik zou niet meer investeren in dat ding. Een tweedehands 350D of 30D is goed te betalen op het moment.
Dit is ook wat ik zou doen als ik hetzelfde probleem had. De techniek staat ook niet stil, dus soms loont het echt niet meer de moeite! En dan heb je meteen weer een wat betere camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Heb even op ebay zitten kijken en ik ben redelijk thuis in de 300d-400d reeks maar ik zie veel redelijk goedkope bodies van 10D-30D, is dat wat of zijn die al te oud? Waar moet ik bij deze reeks op letten?

ook maar ff hier gepost: ToolkiT in "[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3"

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 26-08-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
ToolkiT schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:13:
mmm ben al ff op ebay.co.uk aan het kijken en voor £100-£300 kan je al een 2e hands 350D op de kop tikken...
Ik vrees dat repareren al meer dan £100 gaat kosten.. dus maar eens kijken of ik er eentje goedkoop op de kop kan tikken..
Of je kan een nieuwe 400D + kitlens voor 400 EUR kopen in NL ?
Pagina: 1