[RJ11] Verlengadapter ipv. telefoonkabel knijpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
Wegens de overstap van analoge KPN naar digitale UPC telefonie, wil ik de telefoonkabel die uit het ISRA punt in de meterkast komt, aansluiten op de UPC modem die ook in de meterkast staat. Omdat deze telefoonkabel strak tegen de muur is gespannen, kom ik eigenlijk 50cm kabel tekort om deze verbinding met de UPC modem te maken.

Stappenplan:
1) Bovenkant ISRA openen (gedeelte voor consumenten); dan zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://xs230.xs.to/xs230/08352/18082008096311.jpg
5 draadjes: rood+blauw lopen naar de woonkamer voor 1 telefoonlijn, oranje+wit naar de slaapkamer. In het midden is geel voor aarde.

2) Aangezien we in het huis een DECT telefoon gebruiken met meerdere handsets op 1 basisstation in de woonkamer, wil ik alleen de woonkamer voorzien van telefoonverbinding.
Dus draadjes rood+blauw van het ISRA punt losschroeven en...

- OF met kroonsteentjes verbinden met een RJ11-verlengkabel (die aan 1 kant is doorgeknipt en gestript).
- OFmet een "RJ11-verlengadapter". Hieronder heb ik een voorbeeld gevonden van een RJ45-verlengadapter
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/9603/rj11connectorni6.gif

Dit plaatje van een RJ45-verlengadapter heb ik via Google gevonden op een amerikaanse site, maar er stond verder geen info over vermeld.

Is deze adapter jullie bekend? En zo ja, bestaat zoiets ook voor RJ11-kabels dat te koop is in NL? Ik heb me suf gezocht op het net en ook op GoT, maar kom dit soort adapters verder nergens tegen (dus ook niet bij winkels zoals Conrad of in de Gamma). Het is dat ik hier meer naar benieuwd ben, dan dat ik die adapter per se wil gebruiken. Kroonsteentjes werken wat dat betreft ook prima voor het verlengen van de telefoonkabels (lees ik hier op GoT) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 26-08-2008 11:50 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Bij de praxis iig hebben ze gewoon doosjes waar je 2x rj11 in kan steken, om 2 rj11 kabels aan elkaar te maken.

Daarnaast kan je ook gewoon een versie voor ISDN (rj45) gebruiken, daar past ook een rj12 in.

dus:

55 cm kabel rj12-rj12 tussen modem en bovengenoemd blokje
nieuwe rj12 stekker aan de draad knijpen en deze ook in 't blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Topicstarter
Bedankt voor je zeeeer snelle reply :)

Jouw optie houdt dus in dat je moet gaan knijpen, maar (zoals mijn topictitel aangeeft) vroeg ik me af of je niet met 1 adaptertje klaar kunt zijn. Losse draadjes rood+blauw insteken in zo'n adapter en in diezelfde adapter aan de andere kant de RJ11-RJ11 kabel vanaf de modem.

Adapters zijn doorgaans inderdaad bedoeld voor 2 connectoren aan weerskanten, maar ik was benieuwd of er niet ook een adapter bestond met aan 1 kant schroefjes voor de losse draden en aan de andere kant RJ11-stekker.

Een soort halve kroonsteentje - RJ-stekker hybride, zeg maar. ;)

EDIT:
Ik heb al een telefoonkabel met aan beide uiteinden de RJ11-connectoren, dus met zo'n adaptertje was ik meteen klaar.

Anders heb ik nodig:
- 1 RJ11 (of RJ12) connector
- knijptang
- RJ12 verloopdoos

[ Voor 18% gewijzigd door sl1200 op 03-09-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Topicstarter
Dit is het uiteindelijk geworden:
telefoonkabels losgeschroefd en aangesloten middels een kroonsteentje en een RJ-11 plugin-kop van een 4-polige stekker op mijn UPC modem. Alles bij elkaar een kwartiertje werk ;)
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/5391/05092008105lp8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/3474/05092008106xf9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

offtopic >
zie ik daar trouwens dat je een 3 fase onderkast heb waar 2 houders ontbreken en de aansluitingen niet afgedekt zijn ? das niet echt handig en zeker niet veilig!!! als je daar iets insteekt (kindervingertje??) krijg je de volle mep! tot dat je verdeelhuisje pas de zekeringen eruit gooit maar dat is > 300 ampere zo uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:15

franssie

Save the albatross

Ray schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:06:
offtopic >
zie ik daar trouwens dat je een 3 fase onderkast heb waar 2 houders ontbreken en de aansluitingen niet afgedekt zijn ? das niet echt handig en zeker niet veilig!!! als je daar iets insteekt (kindervingertje??) krijg je de volle mep! tot dat je verdeelhuisje pas de zekeringen eruit gooit maar dat is > 300 ampere zo uit mijn hoofd
daar zit toch een (doorzichtige) kast omheen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

franssie schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:56:
[...]

daar zit toch een (doorzichtige) kast omheen?
ja maar op de foto zie je toch duidelijk 2 open houders voor de niet gebruikte 2 fase. In de onderste zit een smeltzekering in een houder en die twee daarboven lijken gewoon niet afgekt / bevatten geen houder (zonder zekering)

mmm, zit me nu te bedenken dat het wellicht optisch bedrog zal moeten zijn. Normaal zitten de houders etc inderdaad IN de kast die afgesloten / verzegeld is. Echter hier lijkt het net alsof hij eruit steekt....

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 09-09-2008 08:30 ]

Pagina: 1