We hebben hier zo'n 200 clients die allemaal Vista Business 32bit + Office 2007 draaien. En bijna alle gebruikers die klagen enorm veel over dat Outlook 2007 zo langzaam is. Hij loopt regelmatig vast, maar net niet genoeg, waardoor je er nog enigsins op kunt werken.
Als je in google intypt: Office 2007 slow of crashing. Of wat dan ook dan komt je echt duizenden sites en forums tegen waar ze over dit probleem spreken.
De oplossingen die je vaak tegen komt zijn:
1. Disable RSS Feeds in Outlook 2007
2. Disable Outlook Add-ins - deze werkte bij ons heel goed, want wij hebben hier Mindmanager geinstalleerd staan die conflicteerd met Outlook, waardoor hij crashed. Maar wanneer je Outlook weer start vraagt hij of je de Add-in wilt uitschakelen en is alles weer beter
Deze raad ik aan om te volgen. Er zijn nog veel meer 'oplossingen' te vinden, maar deze vind ik niet echt oplossingen. Want bijvoorbeeld mailarchieven aanmaken is geen oplossing. Dan kun je net zo goed je mail weggooien
De clientspecificaties zijn:
Intel Core 2 duo E6550 @ 2.33GHz
2 GB geheugen
1Gbit netwerkkaart + netwerk
Vista SP1 + alle automatische updates en patches
Office SP1
Serverspecificaties zijn: (lijkt me niet relevant, maar toch)
Dual Xeon 3.8GHz
12 GB geheugen
3x Gbit Lan
Windows 2003 RC2 64bit SP2
Nu wil ik niet dat dit een klaagtopic gaat worden over hoe slecht deze Outlook is. Maar of iemand deze situatie herkent en opgelost heeft en hoe. Of dat er misschien iets bekend is over een fix die gaat komen.
Ik vond ook nog deze oplossing, maar bij ons werkt deze niet echt beter
Microsoft Support Page
Microsoft Download Update - KB933493
Als je in google intypt: Office 2007 slow of crashing. Of wat dan ook dan komt je echt duizenden sites en forums tegen waar ze over dit probleem spreken.
De oplossingen die je vaak tegen komt zijn:
1. Disable RSS Feeds in Outlook 2007
2. Disable Outlook Add-ins - deze werkte bij ons heel goed, want wij hebben hier Mindmanager geinstalleerd staan die conflicteerd met Outlook, waardoor hij crashed. Maar wanneer je Outlook weer start vraagt hij of je de Add-in wilt uitschakelen en is alles weer beter
Deze raad ik aan om te volgen. Er zijn nog veel meer 'oplossingen' te vinden, maar deze vind ik niet echt oplossingen. Want bijvoorbeeld mailarchieven aanmaken is geen oplossing. Dan kun je net zo goed je mail weggooien
De clientspecificaties zijn:
Intel Core 2 duo E6550 @ 2.33GHz
2 GB geheugen
1Gbit netwerkkaart + netwerk
Vista SP1 + alle automatische updates en patches
Office SP1
Serverspecificaties zijn: (lijkt me niet relevant, maar toch)
Dual Xeon 3.8GHz
12 GB geheugen
3x Gbit Lan
Windows 2003 RC2 64bit SP2
Nu wil ik niet dat dit een klaagtopic gaat worden over hoe slecht deze Outlook is. Maar of iemand deze situatie herkent en opgelost heeft en hoe. Of dat er misschien iets bekend is over een fix die gaat komen.
Ik vond ook nog deze oplossing, maar bij ons werkt deze niet echt beter
Microsoft Support Page
Microsoft Download Update - KB933493