Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OL 2007] is langzaam en crasht*

Pagina: 1
Acties:

• genotsknots
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
We hebben hier zo'n 200 clients die allemaal Vista Business 32bit + Office 2007 draaien. En bijna alle gebruikers die klagen enorm veel over dat Outlook 2007 zo langzaam is. Hij loopt regelmatig vast, maar net niet genoeg, waardoor je er nog enigsins op kunt werken.

Als je in google intypt: Office 2007 slow of crashing. Of wat dan ook dan komt je echt duizenden sites en forums tegen waar ze over dit probleem spreken.

De oplossingen die je vaak tegen komt zijn:

1. Disable RSS Feeds in Outlook 2007
2. Disable Outlook Add-ins - deze werkte bij ons heel goed, want wij hebben hier Mindmanager geinstalleerd staan die conflicteerd met Outlook, waardoor hij crashed. Maar wanneer je Outlook weer start vraagt hij of je de Add-in wilt uitschakelen en is alles weer beter

Deze raad ik aan om te volgen. Er zijn nog veel meer 'oplossingen' te vinden, maar deze vind ik niet echt oplossingen. Want bijvoorbeeld mailarchieven aanmaken is geen oplossing. Dan kun je net zo goed je mail weggooien

De clientspecificaties zijn:
Intel Core 2 duo E6550 @ 2.33GHz
2 GB geheugen
1Gbit netwerkkaart + netwerk
Vista SP1 + alle automatische updates en patches
Office SP1

Serverspecificaties zijn: (lijkt me niet relevant, maar toch)
Dual Xeon 3.8GHz
12 GB geheugen
3x Gbit Lan
Windows 2003 RC2 64bit SP2

Nu wil ik niet dat dit een klaagtopic gaat worden over hoe slecht deze Outlook is. Maar of iemand deze situatie herkent en opgelost heeft en hoe. Of dat er misschien iets bekend is over een fix die gaat komen.

Ik vond ook nog deze oplossing, maar bij ons werkt deze niet echt beter
Microsoft Support Page
Microsoft Download Update - KB933493

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zoeken op 'Office 2007 slow of crashing' is niet handig.

Open deur: scanpst / scanost.

Dat het gebruiken van een archief gelijk staat aan verwijderen ben ik niet met je eens. Ik mag hopen dat mensen wel ongeveer weten in welk jaar men heeft gemaild.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• genotsknots
F_J_K schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:17:
offtopic:
Zoeken op 'Office 2007 slow of crashing' is niet handig.

Dat het gebruiken van een archief gelijk staat aan verwijderen ben ik niet met je eens. Ik mag hopen dat mensen wel ongeveer weten in welk jaar men heeft gemaild.
Nee het is inderdaad niet handig, maar kan je wel een indicatie geven hoe groot het probleem is. Want overal worden precies dezelfde problemen weergeven.

Mailarchieven kun je niet makkelijk doorzoeken

Verwijderd

Heb je al contact gehad met Mindmanager dan, want uit jouw verhaal begrijp ik dat die plugin ervoor zorgt dat outlook langzaam is en crasht? Misschien is er een nieuwere versie?

• genotsknots
Van het probleem hebben we geen last. Want hij crashed maar 1x en als je Outlook dan weer opstart vraagt hij of je de Add-in voortaan wilt sluiten. Dan heb je daar geen last meer van. Ik vertelde het meer om gebruikers die door dit topic heen bladeren er op te wijzen dat ze onnodige add-ins uitschakelen.

Het probleem met Outlook is dat hij nog steeds heel erg vaak crashed en om te zoveel tijd eventjes 'freezed' of heel langzaam aanvoelt. Ook als je geen Mindmanager geinstalleerd hebt of zelfs een geheel schone installatie van Vista + updates en Outlook 2007 hebt

Verwijderd

wat voor crashes krijg je? Krijg je een foutmelding? Staat er iets in je event log op je vista client? Heb je outlook logging aangezet? Heb je error reporting aanstaan en de foutmelidng naar Microsoft gestuurd? Zie je op de tijd dat outlook `langzaam' aanvoelt dingen in je event log op de (ik neem aan) Exchange server? Welke versie van Exchange?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat voor virusscanner in deze omgeving en waar draait deze? Op de Exchangeserver of op de client?

En gebeuren deze freezes tegelijk over meerdere clients of willekeurig?

En wanneer precies wordt het traag? Valt het bijvoorbeeld samen met het synchroniseren met de Exchange server?

Hoe stabiel is het netwerk?

Je schrijft over updates, als je een kale install + updates hebt. Wat als je geen updates gebruikt (ja vloeken in de kerk :P ). Misschien is er juist een update die problemen veroorzaakt.

En hoe is de load op je Exchange server? Processor en I/O?

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 26-08-2008 14:45 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• genotsknots
Op alle clients en servers draaien we McAfee Enterprise 8.5.0 patch 5 of 6. Ligt eraan of we ze al geupdate hebben. McAfee verwijderen geeft geen verschil

De freezes lijken geheel willekeurig te gebeuren

Het gekke is dat wanneer een client Outlook 2003 draait dat deze helemaal als een zonnetje draait.

Het netwerk is erg stabiel. Je kan bijvoorbeeld makkelijk 100GB van de ene server naar de andere server verplaatsen. Of van Client naar Client. We maken qua netwerk dingen eigenlijk nooit iets geks mee.

We zijn volledig op Gbit. En we gebruiken voor switches Cisco C3750G met 48 poortjes

Qua processorkracht zit de mailserver uit z'n neus te eten. Gemiddeld komt hij niet boven de 3% uit

Updates: Mét updates is het toch een stukje vloeiender merkten we. Maar aan welke update(s) dat precies lag zou ik niet precies weten helaas.

Verwijderd

Wij hebben hier hetzelfde probleem, echter wij hebben ook XP SP3 clients met Office 2007 en deze werken zonder problemen. Het probleem ligt dus bij Vista en niet bij Office 2007 of de Mail server.

Jammer genoeg nog geen oplossing gevonden.
Pagina: 1