Hi,
ik ben momenteel ff bezig om wat rewriterules in een Apache server te configureren,
ben er al een paar dagen mee bezig maar krijg het niet werkende zoals ik zou willen.
Het is uiteindelijk de bedoeling dat er op basis van het bestaan van een aantal cookies de user geredirect wordt. Er zijn drie cookies die aanwezig moeten zijn, indien één van de drie niet aanwezig is moet de gebruiker naar een splash-page geredirect worden. Indien ze alledrie aanwezig zijn moet de user naar een sub-site gestuurd worden, maar... de querystring moet gewoon doorgegeven worden, en er moet op basis van de inhoud of naam van de cookie een deel aan de querystring toegevoegd worden.
Wat heb ik geprobeerd...
conclusie: de bestaande qs wordt niet doorgegeven
.../test/ ==> /BLA/?bla=bla
.../test/?test=test ==> /BLA/?bla=bla
en hoe kan ik de QSA hierin verwerken?
want als ik die er tussen zet doet hij helemaal niks.
en hoe is het mogelijk om de naam of inhoud van de cookie in de querystring te zetten?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp
GreetZ
T
ik ben momenteel ff bezig om wat rewriterules in een Apache server te configureren,
ben er al een paar dagen mee bezig maar krijg het niet werkende zoals ik zou willen.
Het is uiteindelijk de bedoeling dat er op basis van het bestaan van een aantal cookies de user geredirect wordt. Er zijn drie cookies die aanwezig moeten zijn, indien één van de drie niet aanwezig is moet de gebruiker naar een splash-page geredirect worden. Indien ze alledrie aanwezig zijn moet de user naar een sub-site gestuurd worden, maar... de querystring moet gewoon doorgegeven worden, en er moet op basis van de inhoud of naam van de cookie een deel aan de querystring toegevoegd worden.
Wat heb ik geprobeerd...
code:
1
2
| rewriteCond %{HTTP_cookie} BE
rewriteRule ^/test(.*)$ /BLA$1?bla=bla [L,R=301] |
conclusie: de bestaande qs wordt niet doorgegeven
.../test/ ==> /BLA/?bla=bla
.../test/?test=test ==> /BLA/?bla=bla
en hoe kan ik de QSA hierin verwerken?
want als ik die er tussen zet doet hij helemaal niks.
code:
1
2
3
| rewriteCond %{HTTP_cookie} BE
rewriteCond %{QUERY_STRING} ^boe=boe
rewriteRule ^/test(.*)$ /BLA$1?bla=bla [QSA,L,R=301] |
en hoe is het mogelijk om de naam of inhoud van de cookie in de querystring te zetten?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp
GreetZ
T