Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Primaire beeldscherm word uitgeschakeld na opstarten`

Pagina: 1
Acties:

• Arjo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11 14:50
Hallo,

Ik heb een PC met windows XP erop, met daarin een GeForce 7900GS. Nu heb ik ooit is geexperimenteerd met een portable dvd speler, om deze als 2e scherm te gebruiken. Nu is er iets mis gegaan, en staat de DVD speler als primair scherm, en m'n 17inch monitor dus uitgeschakeld.

Als ik nu de PC opstart zonder de DVD speler eraan, dan zie ik alles op de 17inch, totdat windows aan gaat melden, dan springt ie uit, en zie ik m'n bureaublad op de DVD Speler. Nu is die kwaliteit zo slecht dat je net kunt zien dat het een bureaublad is, maar het lukt mij niet om de instellingen weer te veranderen. Zijn hier misschien toetsencombinaties o.i.d. voor?

De software die ik gebruik voor het instellen is nVidia Control Panel.

Ik wil dus eigenlijk die 17inch weer als primaire monitor, en die DVD speler helemaal niet aangesloten hebben. Want zo kan ik niets met de computer.

De DVD speler zit aangesloten via een Svideo kabel die naar een scart blok gaat wat het svideo signaal ook om kan zetten in een composite signaal, en dit composite video signaal gaat naar de dvd speler.

Alvast bedankt!

Arjo

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:32
voor zover ik weet zijn er geen toetsencombinaties, kun je niet je monitor aan andere uitgang van je Pc hangen en de dvd kabel loskoppelen?

[ Voor 60% gewijzigd door Elve1984 op 26-08-2008 10:52 ]

• Arjo
in dat geval heb ik nergens beeld meer... Het is wel m'n eigen stomme fout, maar ook best wel irritant...

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Wat gebeurt er als je opstart in veilige modus? Misschien kan je daar iets aanpassen kwa drivers. Anders kan je de drivers verwijderen en daarna weer opnieuw installeren maar dat zou ik pas doen als je niks meer weet.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Arjo
Beste Tweakers,

Probleem is opgelost. Door in het setup menu van de DVD speler met de instellingen te spelen, (vooral brightness & contrast) heb ik het beeld zo zichtbaar mogelijk gemaakt. Vervolgens is het gelukt om in Nvdia Control Panel te komen en de 17 inch als primaire monitor in te stellen.

Bedankt,

Arjo

• Arjo
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb weer hetzelfde probleem! Ik zat gewoon achter de PC te werken, en ineens springt mijn beeldscherm uit! hoe kan het dat nVidia Control Panel zelf andere dingen insteld!?

Arjo
Pagina: 1