Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpcsystems
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2024
Wij draaiden op SQL Server 2000 een tijdregistratie die geprogged is in VB6. Draaide altijd prima. Nu hebben we de SQL Server geupgrade naar SQL Server 2005. Op de clients netjes de nieuwe SQL Server Native Client geinstalleerd.

Echter wat schetst onze verbazing. Op Windows Vista werkt deze bijzonder goed en veel sneller. Echter op Windows XP krijg ik de melding in de log:

-2147467259, 'Een transactie kan niet meerdere recordsets met dit cursortype bevatten. Wijzig het cursortype, voer de transactie door of sluit een van de recordsets.'

Het vreemde is dat als ik de ODBC verander in de originele SQL Server driver werkt het wel. Echter is dit niet onze oplossing daar de ODBC entry ook wordt aangemaakt door onze CRM Applicatie SuperOffice.

Door de bovenstaande switch in ODBC hebben we dus kunnen concluderen dat het dus ligt aan de SQL Server Native Client i.c.m. Windows xp.

De XP machines zijn uiteraard bijgewerkt met SP3 en de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Blijft alleen de vraag: waar zoek je de oplossing? In de code of in de Microsoft onderdelen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit lijkt me meer iets voor CSA; ik zie geen code en behalve dat "VB6" een keer valt zie ik geen intentie om het in code op te lossen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpcsystems
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2024
Dat zou kunnen. Ik zoek het dus in de combinatie van de Nativ Client i.c.m. Windows XP omdat dit niet werkt. Met de native client onder Vista werkt het wel gewoon naar behoren.

De tijdregistratie is gemaakt in VB6 door een externe partij en kan niet bij de source omdat ik even geen VB6 geinstalleerd heb hier.

Dus als volgt:
Op XP via native client krijg ik de error
Op XP via SQL server driver krijg ik geen error
Op vista via Native client krijg ik geen error