Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64]Opstart fout : winbfi32.rom

Pagina: 1
Acties:

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Als ik windows opstart krijg ik zodra ik het bureablad te zien krijg een foutmelding. Het volgende wordt in de foutmelding aangegeven :

Er is een fout opgetreden tijdens het laden van winbfi32.rom
Kan opgegeven module niet vinden.

Als ik op zoek ga op google en toets "winbfi32.rom" in krijg ik geen actie. Alleen als ik winbfi opzoek. Dan wordt er gesproken over een virus, maar voor de rest helemaal niks.

Het is een verse installatie van Vista en zonder eerst op internet geweest te zijn heb ik de virusscanner geinstalleerd. Virussen zijn dan ook uitgesloten.

Als ik het opzoek onder bestanden krijg ik niks te zien(ook niet zonder geindexeerde bestanden). Echter als ik het opzoek in het register staat het op de volgende plaats : computer\hkey_users\s-1-5-21-3647246993-930362533-2803956151-1000\software\microsoft\windows\currentversion\run .

Zo staat het dan in het register :

MSSMSGS REG_SZ rundll32.exe winbfi32.rom,zJJRun

Ik krijg ook geen sjoege op google als ik "zJJRun erdoor heen gooi.

Heb gister wel één of andere fix gevonden op de microsoft KB maar daarmee werd alleen de fout niet meer in je logboeken weergegeven.

Self reflection is the school of wisdom

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
De result zien er in ieder geval niet goed uit, veel spyware en dergelijke.
Ik zou het bestand uit je startup halen en het systeem eens heel goed laten scannen.
Niet alleen je eigen lokale scanner maar ook een online scanner zoals Housecall

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Schijnbaar is het nog steeds mogelijk om direct na een verse installatie en virus te vatten. Het bestand "winbfi32.rom" zou in de volgende map moeten zitten : C:\windows\syswow64.

Mede door een goed anti virus programma (mcaffee) is het virus verwijderd.

Om de melding tijdens het opstarten weg te halen is om de volledige register sleutel te verwijderen. Die zou er 1 keer in moeten staan.

offtopic:
schijnbaar is het toch moeilijk lezen voor sommige mensen onder ons ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ventrigo op 01-09-2008 22:33 ]

Self reflection is the school of wisdom

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MSSMSGS en die *.rom file zijn tekenen van een Vundo infectie.

Enkele reis B&V dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Probeer eens het programma VundoFix van http://vundofix.atribune.org/ en kijk of het probleem zich blijft voortdoen.

Verwijderd

Of toch maar eens een logje met HiJackThis genereren en hier posten ?
Pagina: 1