Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] VPN werkt 'zomaar' niet meer

Pagina: 1
Acties:

• daank
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 17:23

daank

Internet _H3nk

Topicstarter
Een vreemd gevalletje, tot afgelopen weekend werkte ik dagelijks met een aantal VPN verbindingen vanuit Vista (Business edition) naar een aantal verschillende lokaties.
Gistermorgen wilde ik weer verbinding maken via VPN, zie ik tot mijn verbazing het volgende staan.

"voor deze verbinding is een actieve internetverbinding vereist"
en een rood kruisje achter de verbinding.

googlen naar die exacte term geen 0 resultaten (misschien straks 1 als dit topic word geindexeerd ;) )
http://www.google.com/sea...ereist%22&btnG=Zoeken&lr=

zonder de quotes, vind ik wel deze pagina.
https://windowshelp.micro...014-ea0a2eb8d0a81043.mspx

onder het kopje
Ik kan vanaf thuis (of een andere locatie) geen verbinding maken met het netwerk op kantoor.
staat
De VPN-verbinding werkt alleen als u over een actieve internetverbinding beschikt.

Wat zijn de criteria voor een actieve internetverbinding?

Om te controleren of mijn internet het doet heb ik de volgende zaken geprobeerd
Browser opgestart, websites zijn bereikbaar
FTP-client opgestart, servers zijn bereikbaar
ping, servers zijn bereikbaar
SSH, servers zijn bereikbaar
Firewall nagekeken, Firewall in Vista staat uit, in de router ook.
Antivirus disabled (NOD32), nog steeds zelfde probleem

Als iemand een idee heeft waar ik verder nog eens zou kunnen kijken hoor ik dat graag, want ik weet het niet meer :?

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 23:45
Ik loop hier tegen hetzelfde probleem aan. Ik zie dat er niemand meer heeft gereageerd op deze post. Ik heb wel een workaround gevonden. Mochten mensen al zoekend in dit topic komen, een workaround om de VPN toch te kunnen gebruiken is via de command prompt:

rasdial "<vpn naam>" "<gebruikersnaam>" "<wachtwoord>"

De VPN verbinding zal dan toch tot stand worden gebracht. Wel raar natuurlijk dat de GUI niet gewoon werkt. Mocht iemand daar nog een oplossing voor hebben, hoor ik het graag!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wanneer ik m'n pc opnieuw opstart is dat meestal weer weg....
Kan ook zijn dat de binding order van je netwerkkaarten niet goed is: bijvoorbeeld als je vmware-virtual adapters hoger in de lijst staan dan de internet nic.
Anders mogelijk eens de firmware van je router en nic-drivers updaten, kan ook wonderen doen.
Gaat het wel goed als je via ncpa.cpl (XP-style netwerkverbindingenscherm) verbinding maakt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• daank
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 17:23

daank

Internet _H3nk

Topicstarter
Ondertussen lijkt het voor mij allemaal 'gewoon' weer te werken.
Die workaround lijkt inderdaad wel een uitkomst, de volgende keer zal ik deze eens testen als ik weer eens hetzelfde probleem hebt.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Dit probleem heb ik ook. Komt ook af en toe terug.

Opnieuw starten helpt wel. Die opdracht via de commandline is ook handig, thanks !

[ Voor 12% gewijzigd door Dutch_guy op 03-11-2008 10:23 ]

Pay peanuts get monkeys !