Entourage 2008 en mailarchief

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 16:59
Na een aantal zoekacties op het forum kwam ik tot de conclusie dat dit onderwerp nog niet vaak voorbij is gekomen. Wat ik wel vaak lees is het importeren van een .pst file naar Entourage. Dit ligt iets anders.

De situatie:

Ik ben overgestapt naar een Macbook Pro. Bevalt prima. In mijn Windowstijd was de situatie als volgt.
Vista, Outlook 2007, Exchange server en een mailarchief op mijn netwerkschijf. Dat laatste punt is mijn probleem.
Ik wil graag een zelfde opzet in Entourage. De mail van voorgaande jaren wil ik niet op mijn exchange server maar moet wel direct vanuit Entourage benaderbaar zijn (dat was het in Outlook ook). Direct gelinkt naar het archief op het netwerk.

De grote vraag: Is dat mogelijk en zo ja, Hoe?

Apple en Joppiesaus all the way

Verwijderd

Heb je dit al geprobeerd:
The first time that you open Entourage, a new folder named Microsoft User Data is created in the Documents folder provided by the Mac OS. The Microsoft User Data folder contains an Office 2008 Identities folder that stores the Entourage database for each identityAn identity stores a set of e-mail messages, contacts, tasks, calendars, account settings, Project Center information, and more. You can set up different identities for your home and work information or use separate accounts for multiple users. in its own folder.

You can move the folder for an identity, or the whole Microsoft User Data folder, to a different location, such as another hard disk attached to your computer or to a network. However, if you do this, you must put an alias to the folder in the folder's original location. Otherwise, Entourage will be unable to find your user data. For instructions about how to create an alias, see Mac OS Help.

Staat hier

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik begrijp het probleem van Hollie.
In Outlook kun je een archiefbestand aanmaken, daar zet je dan alle emails in die je wilt bewaren.
Het archiefbestand staat op een plek die je zelf kunt aanwijzen.
Hierdoor blijven je oude emails te benaderen en te lezen, zonder dat het ruimte inneemt in je standaard emaildatabase.
Deze blijft verhoudingsgewijs daardoor veel kleiner waardoor de kans op een corrupte emaildatabase aanzienlijk verkleint wordt.

Helaas heeft, volgens mij, Entourage deze mogelijkheid niet.

Verwijderd

OK, zo had ik het niet gelezen.
Ik denk dat ik deze discussie weer over moet laten aan mensen die er iets vanaf weten -O-

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 16:59
sonderpa schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:18:
Ik begrijp het probleem van Hollie.
In Outlook kun je een archiefbestand aanmaken, daar zet je dan alle emails in die je wilt bewaren.
Het archiefbestand staat op een plek die je zelf kunt aanwijzen.
Hierdoor blijven je oude emails te benaderen en te lezen, zonder dat het ruimte inneemt in je standaard emaildatabase.
Deze blijft verhoudingsgewijs daardoor veel kleiner waardoor de kans op een corrupte emaildatabase aanzienlijk verkleint wordt.

Helaas heeft, volgens mij, Entourage deze mogelijkheid niet.
Dat bedoel ik inderdaad. Het zou jammer zijn als deze functionaliteit wegvalt. Het is wel iets wat ik regelmatig nodig heb. Hopelijk dat iemand nog met een briljante ingeving komt.

Apple en Joppiesaus all the way

Verwijderd

Is dit nog een idee?

Je moet het kopen, maar $15 is (na een trial) eventueel nog wel te doen, toch?
NB: ik weet niet of je dit naar een netwerkschijf kunt weg laten schrijven
Pagina: 1