Sound Projector ervaringen aanwezig?

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik heb een probleem met het kiezen van speakers, of zogezegd met het kiezen van geen speakers. Ik wil torens tot aan het plafond met alle toeters en bellen die er bij een speaker nodig zijn, en zij wil een luciferdoosje met hetzelfde geluid ;)

Afijn, in mijn zoektocht naar een tussenweg ben ik langs designspeakers en elektrostaten gegaan, maar beide voldoen nog niet echt aan de wensen. Tot daniel met een suggestie kwam over een Sound Projector. Een ideaal apparaat zo lijkt het.

Alleen ik kan hier weinig informatie over vinden, hier en daar een kleine review. Dus mijn vraag is: wie heeft ervaringen met dit soort apparaten? Zijn hier nog andere benamingen voor? Welke merken bieden ze nog meer aan? Hoe is de geluidskwaliteit?

Ik ben van plan bij een audioboer zo'n apparaat te beluisteren om een indruk te krijgen van de mogelijkheden. Het lijkt me vrij apart om 5.1 geluid uit 1 unit te krijgen.

Verwijderd

Heel kort door de bocht gezegt: "niet mijn ding"
Ik heb zelf jaren in een audio/hifi/studio-opname winkel gewerkt in Parijs en we hadden deze dingen ook voor een moment staan in de HC-afdeling. Ik heb er naar geluisterd maar kan niet echt het lekkere 5.1 gevoel krijgen bij deze units. Het lijkt erg veel op het 1.2.3 bose system. Die door middel van muur reflectie aan de zijkant en fase/tijd verschil van de geluidsgolven per luidspreker een soort 3D geluid probeert temaken.
Het werkt wel op die manier, dat wel.Alleen is dat in een kleine ruimtes waar de zij muren gelijk zijn. Als je grote ruimte hebt kan je dit beter links laten liggen. Maar het is echt niet tevergelijken met een echte 5.1 setup en dan praat ik niet over die kleine melkpakjes rommel a 300tot1500euro van Pioneer/HK/kruitvat gebeuren, kan je nog beter voor dat geld een goeie stereo set kopen.
Trouwens wat is je budget? Misschien kan je wel andere dingen aanraden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Topicstarter
De ruimte waar het gebruikt gaat worden is ongeveer 9 bij 6 meter. Maar de TV hangt aan de muur van 9 meter en dat op 2 meter afstand van de 6 meter muur. Dus aan 1 kant mis je volgens mij reflectie.

Budget heb ik nog niet over nagedacht, die melkpakjes is iets wat ik dus niet wil. Dan idd liever een mooie stereoset. Maar die speakers zijn vaak weer te groot om fatsoenlijk weg te werken.

Verwijderd

Mhzzzz, idd ik denk dat je dus problemen gaat krijgen als je kijkt naar systemen a YSP yahama / 123 Bose.
Ik zal eens rond kijken in de middag bij mijn oude collega's in de systeem of er oplossingen zijn. Ik zit toch om de hoek bij ze (Pigalle/Sacre Coeur, muziekwijk van paris).