Toon posts:

[exchange2003] reinstall blijven mailboxen bestaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een server met een exchange 2003 draaien.
Deze exchange bevat 4 mailboxen, echter de public folders werken niet meer. (krijgen allerlei foutmeldingen in exchange system manager.)
Nu zou ik exchange graag opnieuw installeren (reinstall vanaf de exchange cd-rom), kan ik dit doen zonder dat de mailboxen verloren gaan?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 21:51

Sa1

je kunt natuurlijk ook gewoon even je store unmounten, kopie trekken en later weer toevoegen. Dan weet je het zeker.

Maar volgens mij kan je gewoon een reinstall doen en dan blijven de mailboxen hangen. Durf alleen m'n handen er niet voor in 't vuur te steken.

Waarom overigens niet gewoon de foutmeldingen oplossing ipv compleet exchange opnieuw te installeren. Voor het zelfde geld blijkt het iets heel anders te zijn en lost een reinstall het niet op.

edit:
Overigens, lijkt me dit ook best wel een vraag die wel eerder gesteld is, heb je al op google gezocht?, ongelovelijk, elk topic die je opend is net zo weinig info, vindt je het niet wonderlijk dat zeer veel van jouw topics gesloten zijn / worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 26-08-2008 08:48 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
exmerge ;)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
Ook exmerge werkt niet meer helaas. Krijg hierbij een foutmelding dat een .dll bestand mist.

Het proberen oplossen van de foutmelding(en) heb ik gisteravond/nacht al geprobeerd. Maar heeft tot niets geleid helaas. Vandaar dat ik overweeg om een reinstall te doen.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:58:
[...]

Ook exmerge werkt niet meer helaas. Krijg hierbij een foutmelding dat een .dll bestand mist.

Het proberen oplossen van de foutmelding(en) heb ik gisteravond/nacht al geprobeerd. Maar heeft tot niets geleid helaas. Vandaar dat ik overweeg om een reinstall te doen.
Zet exmerge in je exchange \bin folder ;) eerst even de readme lezen van zo'n programma.
Bij w2k3 is dit meestal C:\Program Files\Exchsrvr\bin

[ Voor 6% gewijzigd door pennenlikker op 26-08-2008 09:31 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Wat voor foutmeldingen krijg je met de PFs?

No production networks were harmed during this posting

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 21:51

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:58:
[...]

dat dll bestand is inderdaad gewoon bekend, op google exmerge plus foutmelding komt je gewoon tot het antwoord. Inderdaad of kopieren naar de exchange dir, of je kopieerd dat .dll bestandje naar de map van exmerge. Maak voor dezekerheid even een nieuwe user aan die niet lid is van domain admins en geef hem full controle over de server en over de mailboxen... dan heeft ie alle rechten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:40:

Nu zou ik exchange graag opnieuw installeren (reinstall vanaf de exchange cd-rom), kan ik dit doen zonder dat de mailboxen verloren gaan?
Als je weet dat je een goeie backup hebt van je mailboxen kun je gewoon een reinstall doen.

Wel zorgen dat je daarna ook weer SP2 e.d. erop zet :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:42:
Wat voor foutmeldingen krijg je met de PFs?
Heb exmerge inmiddels werkend;D dankje..

De foutmelding die ik krijg:

In system manager is Public Folder Store unmounted.
Wanneer ik deze probeer te mounten krijg ik de volgende foutmelding:

The microsoft information store service could not find the specified object.
Id no:c1041722
Exchange system manager

Uiteraard heb ik fout code al gegoogled etc. maar kan geen passende oplossing voor mij vinden.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:39
erg open deur: de betreffende .edb en .stm bestaan nog? en ESM verwijst nog naar de juiste bestanden? Wat staat er verder nog in je event log.

MS artikeltje kb316709 gezien?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:50:
erg open deur: de betreffende .edb en .stm bestaan nog? en ESM verwijst nog naar de juiste bestanden? Wat staat er verder nog in je event log.

MS artikeltje kb316709 gezien?
pub1.edb en pub1.stm bestaan nog.
Ik neem aan dat deze voor de public folders store zijn?

WAt bedoel je met ESM?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:56:
[...]

pub1.edb en pub1.stm bestaan nog.
Ik neem aan dat deze voor de public folders store zijn?

WAt bedoel je met ESM?
Sorry zie het al..Exchange System Manager 8)7
Het antwoord is ja.. ESM verwijst wel naar deze bestanden, en ze bestaan ook.

Verwijderd

En voordat je gaat herinstalleren is het misschien handig om ook eens in je event logs te kijken of je daar nog meldingen ziet. Wil je verder je post editten als je de laatse bent die in het topic gereageerd heeft?

Verwijderd

Topicstarter
via google heb ik toch nog een site kunnen vinden waar mijn probleem ook bij staat:

http://forums.microsoft.c...?PostID=3443055&SiteID=17

echter ik begrijp de laatste post niet:
My problem is now solved. You were right...it was permissions related. I used AD sites & services, navigated to the folder tree (which had no class assigned to it), right-clicked and went to permissions, then added the permissions (in which there were none). The public folders tree reappeared in ESM. The folder store was a bit more tricky, but was fixed in much the same way. I created a DWORD under ExAdmin "ShowSecurityPage" and gave it a decimal value of 1. At that point, I added the proper security for "First Organization", "First Administrative Group", and "First Storage Group", making sure everything matched. The Store then reappeared in the ESM. Seeing as there was no data in this database beforehand, I just let it create a new database for me when I mounted it. Everything seems to be working great now!
Wanneer ik bij AD sites & services kijk, kan ik niet naar een folder tree navigeren.
Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Ik denk dat je zowiezo eerst `show services node' in je view menu moet aanzetten, anders zie je zowiezo geen Exchange gerelateerde zaken in AD sites en services.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:12:
Ik denk dat je zowiezo eerst `show services node' in je view menu moet aanzetten, anders zie je zowiezo geen Exchange gerelateerde zaken in AD sites en services.
Bedankt..je hebt gelijk dat was het .
Heb de juiste machtigingen gezet en nu werkt alles weer goed. Dankjewel:D
Pagina: 1