Als klant zijnde maakt het niet uit wat voor techniek er wordt gebruikt, als die maar het
TV-programma gewoon kan volgen zonder enige ergenis. Ik heb de reclames gezien van T-Mobile en KPN. Beide adverteren mobiel
TV met de gratis Nokia N96 (laatste top model), bijna identiek.
Ik als klant gaat er van uit dat mobiel
TV, een goed beeld weergeeft. T-mobile abo kost 29,50 met 5 zenders. KPN abo kost 32,50 met 11 zenders. Voor mij zijn de publieke zenders Ned.1 + Ned.3 belangrijk (het nieuws).
De N96 heeft DVB-H standaard ingebouwd. Ik ging er vanuit dat de lokale en publieke zenders vrij te on
tvangen zijn net als bij DVB-T (Digitenne). Wat blijkt T-Mobile die streamed de 5 zenders. KPN haalt het uit de lucht met DVB-H (Digitenne). Ik kwam dit achter omdat ik klaagde over de kwaliteit van de gesreamde zenders.
Ik ben niet blij met de kwaliteit van T-Mobile. Stotterende beeld, vaak bufferend, af en toe valt het geluid weg, geluid loopt niet synchroon, beeld is niet beeldvullend (zwarte balken boven en beneden), ondertitels slecht leesbaar dus onscherp. Op bepaalde tijdstippen (18.00-20.00) is het zo erg (Crash) dat na 5 minuten de lol van af. Vaak moet je weer opnieuw starten. Te vermoeiend om verder het programma af te kijken.
Ik had toevallig een kennis met dezelfde telefoon maar met een KPN abo. En ik was verbaasd wat een
kwaliteitverschil. KPN gebruikt het DVB-H signaal. Het beeld is scherp, kristal helder, full screen zonder zwarte balken, vloeiend zonder stotterende beeld, ondertitels makkelijk te lezen en 11 zenders.
Dit verslaat KPN makkelijk van T-Mobile. Ik snap niet waarom ik bij T-mobile het DVB-H signaal voor de vrije zenders niet kan activeren. Er moet een programmagids geactiveerd worden via de toegangspunt van T-Mobile.
In de T-Mobile shops wordt die mobiel
TV niet geshowed. Je komt pas achter als je het contract hebt afgesloten. Dit is wanprestatie en klanten worden misleid voor mobiel
TV.
Als je klaagt, dan krijgt je het verwijt dat je zelf niet al die informatie van te voren hebt ingewonnen voordat je het contract afsluit. En ze zeggen dan ook u krijgt bij uw relax 300 minuten GRATIS de Web en Walk Plus.
Dus het is GRATIS. U moet maar tevreden zijn omdat het GRATIS is.
Voor 3,50 euro meer heb ik dit gezeik niet. Weliswaar met 100 belminuten minder, maar KPN levert gewoon een service waar je voor betaald. (Nee ik werk niet bij de KPN)
Advies aan T-Mobile!!!!
Zet die DVB-H kut signaal aan bij jullie!!! Ik wil dit signaal hebben voor die vrije zenders on
tvangen. Het gaat mij niet om die commerciele zenders.
Too bad, verkeerde keuze gemaakt. Ben nu vast voor 2 jaar bij T-mobile!
Jaaaa, Waaaardeloooos! Een zeeeer teleurgestelde klant.