Als ik in een applicatie met filemanager, zoals een image viewer, een berg files selecteer om te verwijderen, komt vista direct na de Del-knop met een schermpje "Preparing to Recycle - Calculating". Ik heb alléén files geselecteerd, dus er valt helemaal niets te berekenen. XP deed dit nooit zo. Toch staat dit schermpje ernstig lang te dingesen. Als ik 1000 files wil verwijderen, blijft ie zomaar 30 seconden "berekenen". Hoe lang ie ermee bezig is, lijkt lineair evenredig aan het aantal te verwijderen files.
Erg irritant als ik gewoon ff een berg files wil wegflikkeren. Het raakt volgens mij kant noch wal dat daarvoor een 30 seconden lange berekening voor gedaan moet worden, zeker gezien het schandalige aantal berekeningen dat een CPU per seconde aan kan.
Het probleem doet zich trouwens óók voor als ik files permanent ga verwijderen. En of ze op een harddisk of een netwerkschijf staan, maakt niets uit. En de snelheid van het systeem ligt het echt niet aan. Alles is meer dan snel genoeg voor Vista en de dingen die ik doe.
Iemand een idee wat er fout zit?
Erg irritant als ik gewoon ff een berg files wil wegflikkeren. Het raakt volgens mij kant noch wal dat daarvoor een 30 seconden lange berekening voor gedaan moet worden, zeker gezien het schandalige aantal berekeningen dat een CPU per seconde aan kan.
Het probleem doet zich trouwens óók voor als ik files permanent ga verwijderen. En of ze op een harddisk of een netwerkschijf staan, maakt niets uit. En de snelheid van het systeem ligt het echt niet aan. Alles is meer dan snel genoeg voor Vista en de dingen die ik doe.
Iemand een idee wat er fout zit?
日本!🎌