Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11-2025

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Topicstarter
Ik wil in mijn pc alleen nog mijn 2 sata schijven gebruiken maar als ik er xp op zet kan me pc niet opstarten omdat de NTLDR ontbreekt 8)7 :? :? . Als ik de xp install schijf in me dvd speler heb zitten start hij wel :? . Weet iemand hoe dat kan.

System specs.
mobo: Asus Striker
CPU: intel E8400
Geheugen: 2x2gb ocz reaper
HDD: WD 320GB (opstart schijf)
WD 500GB 2e schijf

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? Hier op GoT verwachten we namelijk wel wat éigen inzet..

1e link bij google: NTLDR ontbreekt

... :O

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11-2025

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Topicstarter
Het is een clean install op een nieuwe lege schijf dus daar kan niet veel aan fout zijn dacht ik. Als ik een install doe op mijn oude ide schijf doe werkt het wel dus???? De installatie die ik doe is van Win xp sp2.

[ Voor 11% gewijzigd door Pulpje1974 op 25-08-2008 22:46 ]

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals ev1ltje al aangeeft verwachten we inderdaad hier op GoT dat je enig eigen initiatief toond, daarin heeft hij gelijk, maar kan dit ook wel enigszins anders aangeven.

Om je de goede richting op te sturen, Windows XP setup kent by default geen S-ATA controllers. Tijdens de setup heb je de mogelijkheid op F6 te drukken, op dat moment dien je de drivers van de S-ATA controller toe te voegen. Let er wel op dat je hiervoor de drivers op een diskette moet hebben staan, Windows XP accepteerd namelijk geen USB opslag tijdens de setup fase. Overigens wanneer je geen diskette station meer hebt, dan kun je er ook voor kiezen een slipstream CD te maken.

Over dit onderwerp is veel gesproken hier op GoT en je zult met de zoek funtie ook genoeg kunnen vinden, daarom gaat dit topic op slot.

P.s. Ik bedenk mij net dat er Intel chipsets zijn die in he BIOS een (P-)ATA emulatie ondersteunen, hiermee heb je geen apparte drivers nodig tijdens de setup. Hier zou je ook nog naar kunnen kijken. Wanneer de Windows XP installatie is voltooid kun je als nog de drivers voor de S-ATA controller installeren vanaf CD of USB device en je BIOS weer installen op native S-ATA.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 25-08-2008 23:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.