Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Beste mensen,

Op aanraden van tweakers ben ik eindelijk van start gegaan met een zelfbouw pc.

Allemaal mooi en aardig maar ik loop tegen grote problemen aan:

Config

Q9550
8 gig OCZ ram
Moederboard Asus Rampage Formula,
Saphire 4870 X2
G15 mous/toetsenbord
Raptor 300 gig
Samsung 1 TB opslag.

Vanmiddag alle onderdelen in elkaar gezet. Paar uur over gedaan. Hierna een eerste boot en voila, een werkende pc. Vista erop gezet, performance index van 5,9 behalve op videokaart. Hier een 1. Vervolgens drivers gedownload op een andere pc, dit op een usb stick gezet, usb stick in nieuwe pc en drivers geupdate. Bij het meten van de performance slaat de pc compleet vast en gaat hij herstarten. In eerste instantie in bios gekeken en een cpu temp van 87 graden Zelfs als de pc een half uur heeft uitgestaan. Koeler eraf, opnieuw opgezet, enz enz.

Vervolgens komt er eerst een melding bij het opstarten in de trend ' new cpu detected' en toen
USB Device Over Current Status Detected !!

Vervolgens bij een herstart blijft de melding usb device over current status detected. De cpu melding is nergens meer te vinden. De bios kom je niet eens meer in omdat de pc herstart elke 15 seconden.

Op google en got gezocht, en hier vind ik dit probleem wel: maar met name bij usb installaties en bij oudere asus moederborden.

Ik heb alles wat los kan al los gehad (usb aansluiting, harddisk aansluitingen, fans enz) maar de melding blijft en ik zit met een top systeem waar ik helemaal niets meer mee kan.

Mijn vragen: kent iemand deze combinatie van problemen en zijn er suggesties? of wordt het gewoon een verhaal van moederbord terugsturen. Het vreemde is dat het systeem dus wel eventjes gelopen heeft.....

Alle hulp is ZEER welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is altijd handig om eens door te nemen.
Verstandig is om eens te beginnen met een cmos clear en dan te kijken of je de problemen blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Terw_Dan schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:03:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is altijd handig om eens door te nemen.
Verstandig is om eens te beginnen met een cmos clear en dan te kijken of je de problemen blijft houden.
Cmos clear gedaan, batterij van moederbord net eruit gesloopt, ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien in de winkel, even het moederbord omruilen. Doen ze meestal wel:)
Dan hoef je niet meteen je moederbord terug te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:06:
Mischien in de winkel, even het moederbord omruilen. Doen ze meestal wel:)
Dan hoef je niet meteen je moederbord terug te sturen!
Tja, de winkel is in dit geval de internetwinkel 4launch, is een beetje lastig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een een keer alleen met processor opgestart?
En probeer anders een alleen het moederbord zelf een aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

zie het hangen en opstart problemen topic!

(herhaling...)

verder: temperatuur in windows uitlezen gaat vaak fout bij intel 45nm processors (zoals die van jouw), dus uitleeswaarden zijn niet echt betrouwbaar. Dus, als je enigszins antistatisch gewerkt hebt, zou je de processorkoeler van zijn plaats kunnen trekken, en eens kijken hoeveel prut er daadwerkelijk uitgesmeerd is over het processoroppervlak. Dit moet namelijk helemaal zijn, dan heeft je koeler voldoende contact met het processoroppervlak en kan er niets mis gaan.

De andere melding, die van de USB overcurrent, zou kunnen betekenen dat je bijvoorbeeld de USB draadjes verkeerd op het moederbord gestoken hebt. dus is het verstandig alle rommel van je pc af te halen, en gewoon basic beginnen. Telkens weer onderdelen toevoegen totdat hij het niet meer doet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

USB overcurrent betekent meestal een kortsluiting van de USB poorten, dus ergens een header verkeerd aangesloten/gebogen, of de poorten maken contact met de kast etc....

Gewoon basic beginnen, alle headers eraf en controleren, werkt het nog steeds niet >> moederbord lost op tafel leggen en zo booten. Werkt hij dan >> kast maakt contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
mace schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:38:
USB overcurrent betekent meestal een kortsluiting van de USB poorten, dus ergens een header verkeerd aangesloten/gebogen, of de poorten maken contact met de kast etc....

Gewoon basic beginnen, alle headers eraf en controleren, werkt het nog steeds niet >> moederbord lost op tafel leggen en zo booten. Werkt hij dan >> kast maakt contact.
Moederbord los van de kast heb ik nog niet gedaan. Ga ik vanmiddag proberen. Het stuk voor stuk booten met onderdelen eraf heb ik gedaan. Enige dat ik hier in opmerk: dan loopt hij vast op 'no graphics card' en als ik deze erin doe komt die usb melding weer. Maar dit is op zich een logische volgorde. Hij zal immers ook stoppen met booten zonder grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
M2M schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

zie het hangen en opstart problemen topic!

(herhaling...)

verder: temperatuur in windows uitlezen gaat vaak fout bij intel 45nm processors (zoals die van jouw), dus uitleeswaarden zijn niet echt betrouwbaar. Dus, als je enigszins antistatisch gewerkt hebt, zou je de processorkoeler van zijn plaats kunnen trekken, en eens kijken hoeveel prut er daadwerkelijk uitgesmeerd is over het processoroppervlak. Dit moet namelijk helemaal zijn, dan heeft je koeler voldoende contact met het processoroppervlak en kan er niets mis gaan.

De andere melding, die van de USB overcurrent, zou kunnen betekenen dat je bijvoorbeeld de USB draadjes verkeerd op het moederbord gestoken hebt. dus is het verstandig alle rommel van je pc af te halen, en gewoon basic beginnen. Telkens weer onderdelen toevoegen totdat hij het niet meer doet.
De temp van de processor komt rechtstreeks uit de bios, blijft ook op 87 graden, staan, schommelt niet. En meteen als ik direct naar de bios ga 87 graden. Processor koeler al wel 15 keer opnieuw geplaatst, processor ook. Ik heb inmiddels de standaard cooler erop gezet

Voor die usb melding: zie boven, heb al stap voor stap booten gedaan maar blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Je hebt niet toevallig je Front-USB poorten verkeer aangesloten? Iets klinkt me bekend in de oren over de verkeerde aansluiting voor de USB pakken waardoor er teveel volts op de front USB komen "Over-Current" dus. Ik lees dat je alles hebt ontkoppeld, maar mischien toch een kijkje waard?

Offtopic:
Je kunt je posts gewoon editten in plaats van 2x een nieuwe post neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
xxxMaverick schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:58:
De temp van de processor komt rechtstreeks uit de bios, blijft ook op 87 graden, staan, schommelt niet. En meteen als ik direct naar de bios ga 87 graden. Processor koeler al wel 15 keer opnieuw geplaatst, processor ook. Ik heb inmiddels de standaard cooler erop gezet

Voor die usb melding: zie boven, heb al stap voor stap booten gedaan maar blijft hangen
Klinkt als een stuck-sensor in je procc, niet echt heel ernstig (behalve als je wilt overklokken), probeer het verder eens met een simpel pci-videokaartje. En anders stuur je hem DOA terug naar 4Launch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dit proberen voordat je de configuratie beter kan laten doormeten.

1. Leg alles op tafel en doe de opbouwtest zoals medetweakers correct beamen
2. Verzeker je ervan dat zodra je de BIOS in kunt dat je ongebruikte USB poorten
uitzet en dat je de energiesavings op S3 zet.
3. Probeer ook "assign VGA IRQ"
4. Zodra in Windows wis je de hele hardwarelijst en laat je het systeem alles opnieuw vinden
5. Test die videokaart van je eens in een ander systeem. Mij zou het niet verbazen dat het de videokaart is die herrie schopt en waarom?

Je geeft niet aan om welke voeding het gaat, want het kan heel je PC beschadigen met de minste moeite. Neem minimaal 600 watt van een goed merk (kost je +- 80 euro) en test het dan nog eens en test die videokaart sowieso in een ander systeem.

Kan dat niet. 4 launch zit in Eindhoven en misschien kost het je 50 euro benzinegeld om iemand te charteren die voor je rijdt en laat heel het systeem onderwerpen aan een grondige inspectie. Op tweakers is het NOT DONE een systeem weg te brengen, maar wat als het je zoveel frustratie uitspaart dat je er uiteindelijk alleen maar beter op wordt.

Just my 2 cents.

Ik denk echt serieus dat het je videokaar is en weet je waarom?

->Jij installeert Vista zonder problemen en dan wordt niet alle hardware herkent, maar wel je USB poorten en dan gaat het NIET mis, hoe kan dat?
->Jij installeert videodrivers en het gaat meteen mis.....logica?

Ik wens je dan ook veel geluk toe want ik weet hoe beroerd het voelt als een nieuw systeem niet doet wat het moet doen. Ik ken het; schrale troost.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:58:
Ik denk echt serieus dat het je videokaar is en weet je waarom?

->Jij installeert Vista zonder problemen en dan wordt niet alle hardware herkent, maar wel je USB poorten en dan gaat het NIET mis, hoe kan dat?
->Jij installeert videodrivers en het gaat meteen mis.....logica?
Dit is niet echt een logische conclusie. Het is fout gegaan op het moment dat er een USB stick werd ingeplugd, waarschijnlijk dus een kortsluiting op de USB poort. Dat heeft niets te maken met ene videodriver, die veroorzaakt geen overcurrent error op de USBpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:05:
[...]

Dit is niet echt een logische conclusie. Het is fout gegaan op het moment dat er een USB stick werd ingeplugd, waarschijnlijk dus een kortsluiting op de USB poort. Dat heeft niets te maken met ene videodriver, die veroorzaakt geen overcurrent error op de USBpoort.
Sorry, dan heb ik daar overheen gelezen, mijn fout .

Ik meende dat er iets was met de laatste patches van Vista en de USB driver. Ik ga daar nog achteraan. Kortsluiting in een USB poort heb ik als systeembouwer nog nimmer meegemaakt.
Wel ook de schrik van mijn leven gehad toen ik een netwerkkabel in een server van 9000 euro plugte. Dikke vonk en de zweetporiën sprongen open, maar hij deed het gewoon :? Echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Terw_Dan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:05:
[...]

Enige mogelijke link tussen USB en VGA is de stroomtoevoer. VGA kaarten kunnen door drivers hun stroomtoevoer veranderen (ATI Powerplay). Wellicht dat dit dan invloed heeft op de USB poorten, maar ik denk het niet. Als er geen front-USB poorten zijn gekoppeld denk ik toch echt dat de Mobo Doa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@Dex, stroomtoevoer zou het kunnen zijn, maar het lijkt me heel sterk dat een videokaart invloed kan hebben op de USBpoorten. Er zitten altijd nog VRMs tussen de powersupply en het mobo en de powersupply en videokaart. Het lijkt me logischer dat de USBpoort gewoon sluiting heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

Terw_Dan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:27:
@Dex, stroomtoevoer zou het kunnen zijn, maar het lijkt me heel sterk dat een videokaart invloed kan hebben op de USBpoorten. Er zitten altijd nog VRMs tussen de powersupply en het mobo en de powersupply en videokaart. Het lijkt me logischer dat de USBpoort gewoon sluiting heeft gemaakt.
inderdaad, en wat betreft de processor, volgens mij heeft die gewoon een brakke sensor. het kan ook zijn dat het moederbord gewoon (half)dood is, en de temperatuursensor zijn data niet meer kwijt kan aan het moederbord. In beide gevallen gewoon de support afdeling van de (web)shop opbellen en de situatie uitleggen. Waarschijnlijk moet dan de hardware naar de RMA afdeling.

(ps. mijn E8400 geeft in de bios (Asus P5N-E sli) ook een veel hogere temperatuur aan dan dat het zou moeten zijn. )

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

DeX schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:06:
Je hebt niet toevallig je Front-USB poorten verkeer aangesloten? Iets klinkt me bekend in de oren over de verkeerde aansluiting voor de USB pakken waardoor er teveel volts op de front USB komen "Over-Current" dus. Ik lees dat je alles hebt ontkoppeld, maar mischien toch een kijkje waard?

Offtopic:
Je kunt je posts gewoon editten in plaats van 2x een nieuwe post neerzetten.
Current is wat anders dan Volt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Is er niet toevallig een firewire kabel op een USB poort aangesloten, dan krijg je deze melding ook volgens mij. Bij de kast die ik heb heeft de fire-wire stekker dezelfde kleur als de usb-poorten op het moederbord. Zo'n fout is dus opzich best snel gemaakt :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:28
mace schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:40:
[...]

Current is wat anders dan Volt. ;)
Current is (electriciteits)stroom... Ik weet niet wat jij voor stroom hebt, maar meestal is het wel een aantal volt :+

Het is idd handig om de Front USB poorten even los te halen/te controleren. Zo kan je dit iig uitsluiten

Misschien even je pc "ontladen"? (Stekker eruit, cmos batterij eruit, aan/uit knop tijdje inhouden en er even mee pielen :+ , cmos batterij er weer in, stekker er weer in (en hopelijk weer goed werken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

zjorsie schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:36:
[...]

Current is (electriciteits)stroom... Ik weet niet wat jij voor stroom hebt, maar meestal is het wel een aantal volt :+
Mja, er werd gezegd dat er "teveel volts" op de front USB zou komen te staan, wat simpelweg niet zo is want ten eerste zou bij een overcurrent situatie de spanning juist [b]inzakken[b], en ten tweede zal de stroom te groot worden.

Current = Stroom
Volts = Eenheid van de grootheid spanning.

2 verschillende dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De USB 2.0 aansluiting levert een maximale stroomsterkte van 1,5 ampere.
Het lijkt mij knap dat een usb-stick meer stroom trekt.....
Dat zou betekenen dat de poort maximaal 7,5 Watt levert...
Bij een over current zou dat betekenen dat je meer gebruikt, aangezien de meeste sticks nog geen 1 Watt verbruiken sluit ik mij aan bij de voorgangers dat er kwa bekabeling iets mis is of dat het moederbord echt de weg kwijt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Beste mensen,

Ontzettend bedankt voor alle tips,trucs en suggesties. Vanmorgen zijn we verder aan het klooien gegaan.

Moederbord compleet uit de kast gehaald, alles stap voor stap aangesloten. En tot mijn verbazing: ik kom in vista! dus dit betekend dat er op een mysterieuze wijze een probleem ontstaat als het moederbord in de behuizing terecht komt zoals hierboven genoemd wordt.

Het eerste probleem is dus getakkeld. Het eerste probleem komt nu echter weer keihard terug. Ik was net 1 minuut in vista en pc slaat uit, in bios temp op 87 graden (dit is ook niet minder of meer, altijd 87 graden). PC slaat nu uit bij het opstarten, maar verwacht dat dit dus een hitte probleem is.

Als ik echter bij de fan voel (moederbord ligt nog op tafel) is de lucht zeker niet warm. Ook als ik het moederbord voel, is de temp compleet normaal (onder de processor vent) Ik ga nu proberen in de bios de warmte bewaking uit te zetten.

Het vreemde is alleen: Hoe kan het dat binnen 15 seconden na booten de pc al uitslaat zonder melding, kijkt de bios meteen naar de vermeende warmte?

Nogmaals, top jongens. We zijn weer 1 stap verder

/edit

Net in de bios een poging gedaan de cpu temp op ignore te zetten. Dit lukte, maar pc sloeg bij herstarten meteen vast. Dit is zo vreemd, lijkt me ook geen voeding probleem of iets dergelijks (coolermaster 850) omdat soms hij tot aan vista boot (na een tijdje te hebben uitgestaan) en soms meteen bij indrukken knop vastloopt

[ Voor 12% gewijzigd door xxxMaverick op 27-08-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als de temp van de CPU hoog is en het koelblok koel is dan is er een slecht contact tussen het koelblok en de processor.

Koelblok er afhalen, CPU + blok schoonmaken met alcohol (apotheek).
Vervolgens een nieuwe dunne laag koelpasta aanbrengen en de koeler weer terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:59:
Als de temp van de CPU hoog is en het koelblok koel is dan is er een slecht contact tussen het koelblok en de processor.

Koelblok er afhalen, CPU + blok schoonmaken met alcohol (apotheek).
Vervolgens een nieuwe dunne laag koelpasta aanbrengen en de koeler weer terugplaatsen.
Ok, maar kan het dat de pc hier meteen op vastloopt, ook als in de bios is aangegeven dat hij temp meldingen moet negeren?

En is het logisch dat de temp meting meteen 87 graden aangeeft, ook al is er slecht contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

xxxMaverick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:03:
[...]

Ok, maar kan het dat de pc hier meteen op vastloopt, ook als in de bios is aangegeven dat hij temp meldingen moet negeren?

En is het logisch dat de temp meting meteen 87 graden aangeeft, ook al is er slecht contact?
Logisch, niet per sé, maar je computer zal zeker vastlopen als de temperatuur te hoog is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:05:
[...]

Logisch, niet per sé, maar je computer zal zeker vastlopen als de temperatuur te hoog is. :)
Andere vraag: stel ik zet totaal geen ventilator op de processor, en geen koelblok. En ga meteen naar de bios, kan de processor dan al meteen op 87 graden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

xxxMaverick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

Andere vraag: stel ik zet totaal geen ventilator op de processor, en geen koelblok. En ga meteen naar de bios, kan de processor dan al meteen op 87 graden staan?
Niet meteen, maar wel zeer snel. De kans dat hij zonder koelblok dermate warm wordt dat je je cpu ermee sloopt is vrij aanwezig.

Het kan prima zijn dat je pc gelijk aangeeft dat je cpu zo warm is, in dat geval is de thermal diode waarschijnlijk brak. Ik heb zelf een QX6850 liggen, die op een Gigabyte EP45 DQ6 een temperatuur van 86 graden aangaf, op een Asus Maximus II Formula met 99 graden kwam terwijl hij echt niet zo warm was (pc paar minuten aan laten staan, vervolgens koeler eraf getrokken en gevoeld of hij echt zo heet was, dat was duidelijk niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Ok, het volgende:

Bij de installatie van de pc zou er oorspronkelijk een Scythe mugen koeler opkomen. Wij hebben dus wat koelpasta erop gedaan, koeler erop enz.

Helaas bleek dit allemaal niet goed te passen en hebben wij de standaard cooler erop gezet. De pasta hebben wij verwijderd.

Echter een vraag: ik werk nu met de standaard cooler van intel. Hier zit dus standaard geen pasta bij. Deze hebben wij erop gezet. Is het normaal dat er niets te vinden is van een sticker of pasta die de processor moet koelen?

Er is een rondje zichtbaar onder de koeler dit is gewoon koper, en dit staat rechtstreeks op de processor. Kan het soms zijn dat ik met het wegvegen van de oude pasta (die ook op de intel cooler was gekomen) iets heb weggehaald wat de standaard cooler gebruikte om te coolen?

Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is, maar komt er op neer dat de standaard cooler met het koper, rechtstreeks op de processor lijkt te staan.

Meningen? (behalve: Maverick je bent een idioot? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:59
Op de intel coolers zit al een soort plakspul wat na opwarmen een beetje uitsmeert over de cpu. Hoef je dus niet zelf toe te voegen!

Als dit er niet meer zit, moet je er wel wat tussen doen ja..

[ Voor 20% gewijzigd door Giant87 op 27-08-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

xxxMaverick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:50:
Ok, het volgende:

Bij de installatie van de pc zou er oorspronkelijk een Scythe mugen koeler opkomen. Wij hebben dus wat koelpasta erop gedaan, koeler erop enz.

Helaas bleek dit allemaal niet goed te passen en hebben wij de standaard cooler erop gezet. De pasta hebben wij verwijderd.

Echter een vraag: ik werk nu met de standaard cooler van intel. Hier zit dus standaard geen pasta bij. Deze hebben wij erop gezet. Is het normaal dat er niets te vinden is van een sticker of pasta die de processor moet koelen?

Er is een rondje zichtbaar onder de koeler dit is gewoon koper, en dit staat rechtstreeks op de processor. Kan het soms zijn dat ik met het wegvegen van de oude pasta (die ook op de intel cooler was gekomen) iets heb weggehaald wat de standaard cooler gebruikte om te coolen?

Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is, maar komt er op neer dat de standaard cooler met het koper, rechtstreeks op de processor lijkt te staan.

Meningen? (behalve: Maverick je bent een idioot? :) )
Pasta zorgt voor molucaire contact tussen heatsink en CPU. Zonder pasta zal het dus aardig heet worden! Smeren die boel (niet te veel!) en je problems zijn (tot zo ver) weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
is er nog bepaalde pasta die ik wel/niet moet gebruiken??

Dan ren ik naar de winkel en post ik de ervaringen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Artic Silver is goed, Zalman Thermal Adhesive ook. Zorg gewoon dat je een bekend merk koopt, geen goedkope troep. Je gebruikt toch maar heel weinig, is de investering wel waard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:59
arctic silver 5 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik zou persoonlijk er zelf niet voor kiezen m'n cpu aan m'n koelblok vast te lijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Koelpasta is aan te raden, maar het is nu ook wer niet zo dat je proc ineens 40 graden warmer wordt als het er niet op zit. Zelf draai ik veel zonder koelprut, met name op reviewbordjes die vaak maar een dag of 4 hoeven te draaien. Dan ga ik niet iedere keer koelprut erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
note to self: misschien eerst ff F5-en voordat ik reageer :X

[ Voor 78% gewijzigd door spone op 27-08-2008 14:51 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Jullie zijn helden! Weer een probleem opgelost. De processor staat nu bij opstarten op 30 graden (in een zeer koele kamer overigens ;) ) Ik denk dat er een beveiliging inzat dat hij gewoon 87 graden aangaf? de temp wisselt nu namelijk ook gewoon weer netjes in de bios en gaat een graadje omhoog en omlaag enz....

En start gewoon op!. Top.......Nu gaan we proberen het moederbord erin te zetten zonder dat die usb melding terug komt.......... Ik hou jullie op de hoogte

p.s.

Zo zie je maar eerste keer pc installeren is best pittig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Jongens, ik weet dat het tegen tweakers policy is maar:

BEDANKT!

Computer draait op dit moment zonder problemen, hitte probleem opgelost, USB verhaal opgelost. En dankzij jullie tips en trucs.........

Dus tegen alle regels in _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan iedereen die een reactie heeft gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

You're welcome. ;)
Pagina: 1