Toon posts:

Antec Sonata II en 8800 GTX x2 (SLI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1,5 jaar bijna het game systeem van tweakers (jan 2007 uitvoering). Wat ik me afvraag is het volgende (ik wil mijn systeem upgraden):

De Antec Sonata II kast is niet bijster groot. Ik wil mijn mobo en cpu gaan vervangen (quad core) en nog een 8800gtx kaart aanschaffen (SLI dus).

Zijn er tweakers die in deze kast 2x een 8800gtx hebben draaien? Ik ben voornamelijk benieuwd of het er uberhaupt wel in past, en of de standaard Antec 450w voeding wel genoeg is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 22:31
Een gtx moet net passen als de drivebay gedraaid zit en als er 1 past passen er ook 2, maar ik denk dat de voeding erg op het randje zal zijn.

In het ergste geval zal je de onderste drive bay weg moeten halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Giant87 op 25-08-2008 22:39 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:47:
Ik heb nu 1,5 jaar bijna het game systeem van tweakers (jan 2007 uitvoering). Wat ik me afvraag is het volgende (ik wil mijn systeem upgraden):

De Antec Sonata II kast is niet bijster groot. Ik wil mijn mobo en cpu gaan vervangen (quad core) en nog een 8800gtx kaart aanschaffen (SLI dus).

Zijn er tweakers die in deze kast 2x een 8800gtx hebben draaien? Ik ben voornamelijk benieuwd of het er uberhaupt wel in past, en of de standaard Antec 450w voeding wel genoeg is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
een quad core is voor de meeste games nog niet nodig, het overklokken van je huidige processor zal wel redelijk wat performance opleveren. De standaard voeding zal waarschijnlijk niet genoeg zijn, dus bij het bijplaatsen van een tweede 8800 GTX zul je een stevigere voeding nodig hebben, iets in de trend van 600 watt. (check het voedingentopic in overige hardware!)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
o.O met een quad core en 2x 8800gtx kom ik op 517w uit (volgens http://extreme.outervision.com/PSUEngine)

Verwijderd

Verbaast dat je? In welke zin? Had je meer of minder verwacht?

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd niet aan gedacht :P

Dus een prima advies, ik ben zelf ruim 1 jaar niet met hardware bezig geweest, dus de tips die ik tot nu toe heb gekregen zijn erg nuttig.

Die quad core is naast het gamen ook een investering voor in de toekomst, maar primair blijft het een game systeem. Ik speel nu Age of Conan, dat inderdaad maar van 2 cores gebruik maakt. 'Binnenkort' wordt DirectX 10 toegevoegd, ik moet nog ff gaan zoeken of die wel met 4 cores werkt.

Het blijft een kleine kast, een nieuwe voeding, mobo/cpu en nog een extra 8800gtx erin kan denk ik wel passen met die drive bay eruitgesloopt. Vraag me alleen af of de airflow dan nog wel goed is. Iets om zelf ook nog ff uit te zoeken, ik heb nu nog geen extra fans op de Sonata.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Goede 700W voeding zal z'n werk wel doen. Denk aan bijv. de CoolerMaster M750. Thermaltake, Zalman en Corsair zijn ook top. Let bij je voeding er op dat elke graka op een eigen 12v lijn zit. Dit kan je checken op het labeltje van de cooling.

• Hattu
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-12-2016
Ik heb zelf ook een Antec Life Sonata 2 kast en er komt nu na 3 jaar een heel hoog frequentie fluittoon uit.
Ik had zelf al even op internet gezocht naar oplossingen maar het blijkt dat het vaker voor komt bij de voeding die bijgeleverd werd bij de kast. Oplossing: nieuwe voeding...

Ik ben er al achter gekomen dat ik een ATX12V V2.01 voeding moet hebben, teminste dat stond er op de site van antec. Nu lees ik op ons tweakerforum dat je ook moet opletten of je mobo,cpu en hdd's een stabiele sterke 12 volt lijn moet hebben...

Ik zou niet weten welke voeding ik nou moet kiezen, wil iemand mij misschien helpen?

- Een prijs tussen de 50 en de 70 euro zou fijn wezen.
- Moet passen in de Life Sonata 2 kast.

Mijn systeem is:
mobo: Asus A8N Premium
CPU: AMD 64 X2 4200+
Graka: 8800GT met passiefe koeler
1x Samsung spinpoint 320gb
1x Maxtor Diamondmax 10 200gb

Alvast bedankt voor het lezen!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

tip check het voedingen topic (in overige hardware). Daarbij zal nagenoeg elke 350+ watt voeding van een A-merk geschikt zijn voor jouw setup. De a-merken staan inderdaad dus in het voedingentopic :D

-_-

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Een Corsair 450W voeding zou ik nemen als ik jou was. Zeer goede kwaliteit en gaat zeker nog wel een tijdje mee. Zeer goede 12v lijn en bijna geen ripple. Bovendien niet duur.

Ga je binnenkort weer een pc bouwen kijk dan naar de Corsair voeding van 650Watt(Meer dan genoeg voor SLI of Crossfire) of de Zalman ZM850W (alleen voor dikke setup).

Meer info www.jonnyguru.com
Pagina: 1