Toon posts:

HP DV5 1010ED, sharing video memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, de HP DV5 1010ED.
Ik vind de 3d prestaties nog al matig en nu las ik op de website van HP, bij product info van mijn laptop, dat ik shared video geheugen zou kunnen opkrikken naar 1500 nog wat mb geheugen...
Ik heb al in de BIOS gekeken maar kan niet het menutje vinden.
Is hier ook software voor beschikbaar, of zou het gewoon niet kunnen als het niet in de bios beschikbaar staat?
Ik heb trouwens de laatste bios geinstalleerd.

Ik heb eventjes naar "dxdiag" gezocht en die zegt ook: Approx. Total Video Memory: 1531 mb

Bedankt,

Hier nog een screenshot van de hp site:

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/775/sharedvideomemoryrf5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 21:26 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
Dat heeft weinig nut. Dit geheugen wordt er automatisch bijgepakt voor zover ik weet, daar doe je niet zoveel aan.

Daarnaast is de HD 3450 ook geen grafisch wonder, al wordt deze wel in CF gezet met de integrated HD3200, maar dan nog is het geen wonder.

Zie ook: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Ik verplaats dit topic naar V&B

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply,

Zou ik er dan bijv. deze in kunnen zetten?

Mobility Radeon HD 3800

Of worden mobility kaarten niet los verkocht?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 21:37 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Grafische kaarten in laptops kun je sowieso niet vervangen of het moet een MXM kaartje zijn geloof ik. Elke grafische kaart heeft een andere vorm en laptop gpu's zijn in principe niet verwisselbaar.

één is geen, twee is één

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
En dan kost het zoveel dat je beter per direct je huidige notebook kan verkopen en een nieuwe kan kopen zonder dat je garantie en dergelijke verliest..

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:02:
En dan kost het zoveel dat je beter per direct je huidige notebook kan verkopen en een nieuwe kan kopen zonder dat je garantie en dergelijke verliest..
Zo erg is het ook weer niet, ik vond het alleen vreemd dat er op webshops (en ook de hp site) staat dat ik geheugen kan sharen met deze videokaart maar dat er bij die notebookcheck lijst staat, "Shared Memory - No" die jij me gaf.

http://www.notebookcheck....adeon-HD-3450.9593.0.html

Verwijderd

Topicstarter
Is het probleem misschien dat de bios gelocked zou zijn?
Kan dit verholpen wordenn door de batterij bij de bios eruit te halen?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:41:
Is het probleem misschien dat de bios gelocked zou zijn?
Kan dit verholpen wordenn door de batterij bij de bios eruit te halen?
Nee dat haalt niets uit. De BIOS van een laptop is altijd enorm beperkt en je kan er meestal amper wat ingrijpends in doen. Jouw videokaartje heeft zelf 256mb geheugen en zodra een applicatie meer verreist, trekt hij dat bij het werkgeheugen weg, maar met een max van 1533mb in totaal. 1533mb is complete onzin en zal je nagenoeg nooit gebruiken. Wanneer jouw kaartje dan ook werkgeheugen zal gebruiken wordt het er niet bepaald sneller op. Het werkgeheugen is een stuk trager dan het geheugen wat de kaart zelf heeft en de prestaties zijn gewoon 0,0. Een belangrijk punt bij het aanschaffen van een klaptop is dan ook kijken naar de videokaart en concreet zijn in dingen: Ga je alleen maar office gebruiken en een beetje internetten en mailen dan voldoet nagenoeg elke laptop wel. Wil je ook een spelletje spelen, dan meot je je goed verdiepen in de grafische kaart van een notebook.

Ik heb bijvoorbeeld een school/office laptopje en een game systeem staan. Mijn laptop gebruik ik alleen voor wat internet en office, en heel soms ook voor bijvoorbeeld Wolfenstein ET als ik naar vrienden ga. Ik heb een Intel X3100 videochip welke zelf geen geheugen heeft dus in principe trager is dan jouw kaartje.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:56:
[...]

Nee dat haalt niets uit. De BIOS van een laptop is altijd enorm beperkt en je kan er meestal amper wat ingrijpends in doen. Jouw videokaartje heeft zelf 256mb geheugen en zodra een applicatie meer verreist, trekt hij dat bij het werkgeheugen weg, maar met een max van 1533mb in totaal. 1533mb is complete onzin en zal je nagenoeg nooit gebruiken. Wanneer jouw kaartje dan ook werkgeheugen zal gebruiken wordt het er niet bepaald sneller op. Het werkgeheugen is een stuk trager dan het geheugen wat de kaart zelf heeft en de prestaties zijn gewoon 0,0. Een belangrijk punt bij het aanschaffen van een klaptop is dan ook kijken naar de videokaart en concreet zijn in dingen: Ga je alleen maar office gebruiken en een beetje internetten en mailen dan voldoet nagenoeg elke laptop wel. Wil je ook een spelletje spelen, dan meot je je goed verdiepen in de grafische kaart van een notebook.

Ik heb bijvoorbeeld een school/office laptopje en een game systeem staan. Mijn laptop gebruik ik alleen voor wat internet en office, en heel soms ook voor bijvoorbeeld Wolfenstein ET als ik naar vrienden ga. Ik heb een Intel X3100 videochip welke zelf geen geheugen heeft dus in principe trager is dan jouw kaartje.
Okej, thanks.
Het gaat ook niet om zware spellen te spelen hoor, trackmania nations doet het bijv. erg goed op medium.
Ik heb deze laptop ook eigenlijk voor school gekocht, maar ook natuurlijk om ligte spelletjes op te doen :)
Deze DV5 1010ED was al 700 euro en hoger wou ik ook niet gaan.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Okej, thanks.
Het gaat ook niet om zware spellen te spelen hoor, trackmania nations doet het bijv. erg goed op medium.
Ik heb deze laptop ook eigenlijk voor school gekocht, maar ook natuurlijk om ligte spelletjes op te doen :)
Deze DV5 1010ED was al 700 euro en hoger wou ik ook niet gaan.
Ik zou het bij schoolwerk houden....

(het zijn lichte spelletjes die je bedoelt...) :P

/edit: smiley vergeten...

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 27-08-2008 13:41 ]

Pagina: 1