Ik heb net een nieuwe pc met de e5200. Deze cpu heeft een multiplier van 12.5 dus ik ging er een beetje van uit dat deze wel lekker over te clocken was (de ES gingen makkelijk naar 4ghz), maar ik krijg hem niet stabiel hoger dan 3ghz. Nu hoop ik dat jullie misschien enkele tips hebben wat ik kan proberen om hem hoger dan 3ghz te krijgen.
systeem:
e5200
asrock x38 turbotwins
ximatek s1283
sapphire 4850 toxic
520watt coolermaster real power
4gb kingston value ram 800Mhz
de temperaturen zijn onder orthos stress gemeten met realtemp 45 graden maximaal. Hij is stabiel met een vcore van 1.4V (wil eigenlijk niet echt veel hoger gaan). als ik de vcore lager zet wordt hij onstabiel.
het systeem is niet fsb limited want ik draai nu 300fsb met een multiplier van 10. Hij kan niet stabiel draaien met 300fsb als de multiplier 12.5 is.
Het geheugen staat op 4:5. Het lukte me met die moederboard niet om het geheugen op 1:1 te zetten (misschien heeft iemand hier ervaring mee met dit moederboard), maar dit zou nie tuit moeten maken want emt 4:5 blijf ik nog binnen de specs van het geheugen.
volgens coretemp is de vid van de cpu 1.25V
heb niet het gevoel dat hij stabiler wordt van een hogere vtt (hier zit ik ook liever neit te veel aan in verband met overleden 45nm cpus met hoge vtt)
GTLRef = 0.67vtt
kan ik concluderen dat deze cpu niet harder wil of zie ik iets over het hoofd?
alvast bedank voor de hulp
systeem:
e5200
asrock x38 turbotwins
ximatek s1283
sapphire 4850 toxic
520watt coolermaster real power
4gb kingston value ram 800Mhz
de temperaturen zijn onder orthos stress gemeten met realtemp 45 graden maximaal. Hij is stabiel met een vcore van 1.4V (wil eigenlijk niet echt veel hoger gaan). als ik de vcore lager zet wordt hij onstabiel.
het systeem is niet fsb limited want ik draai nu 300fsb met een multiplier van 10. Hij kan niet stabiel draaien met 300fsb als de multiplier 12.5 is.
Het geheugen staat op 4:5. Het lukte me met die moederboard niet om het geheugen op 1:1 te zetten (misschien heeft iemand hier ervaring mee met dit moederboard), maar dit zou nie tuit moeten maken want emt 4:5 blijf ik nog binnen de specs van het geheugen.
volgens coretemp is de vid van de cpu 1.25V
heb niet het gevoel dat hij stabiler wordt van een hogere vtt (hier zit ik ook liever neit te veel aan in verband met overleden 45nm cpus met hoge vtt)
GTLRef = 0.67vtt
kan ik concluderen dat deze cpu niet harder wil of zie ik iets over het hoofd?
alvast bedank voor de hulp