[Ubuntu] Na het installeren van codecs zwart scherm na inlog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn Ubuntu 8.04 x86 installatie klaar op mijn laptop... Compleet customized en wel... En toen wou ik om even te ontspannen een filmpje kijken... Dit was een *.mp4 film, hiervoor moesten er codecs geinstalleerd worden... Goed, jullie kennen het wel... Nadat hij klaar was kreeg ik een zwart scherm... Op geen mogelijkheid kwam ik uit deze "black out"... Enigste optie die ik had was de uit knop even ingedrukt houden totdat hij uit was... Daarna zette ik hem weer aan en ging ik inloggen... Maar toen kreeg ik weer een zwart scherm... Ook als ik voordat ik inlog de console in probeer te komen (ctrl + alt + f1) krijg ik een zwart scherm... Op internet kan ik tot nu toe nog niks vinden, aangezien die oplossingen in de console zijn...

Daarom doe ik een beroep op jullie... Weten jullie een oplossing of een tip? Alles behalve een herinstallatie? Want ik ga die paar uur die ik erin heb gestoken niet zomaar weg gooien :(

Bij voorbaad dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm...volgens mij is je codecs niet goed ......kan je wel ctrl+alt+f2 t/m 4 of lukt dat ook niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Heb je al geprobeerd X te herstarten als het faalt? (Ctrl-alt-backspace)
Wat verschijnt er in je logs?
En dan heb ik het over de X, GDM en syslog.
  • /var/log/Xorg.0.log
  • /var/log/gdm/:#.log
  • /var/log/syslog
Als ook je virtual terminals eruit liggen (Alt + F#) moet je dat misschien even doen met een Live CD'tje en dan je lokale harde schijf mounten.
Codecs voor multimedia hebben hier weinig mee te maken, hoor.
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:25:
het kan ook zijn dat z'n grafische drivers niet helemaal lekker zijn geinstalleerd
Daarom vraag ik om z'n logs, van o.a. X. :9

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 25-08-2008 21:31 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan ook zijn dat z'n grafische drivers niet helemaal lekker zijn geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Wow, niet één zin fatsoenlijk met een punt afgesloten in de hele TS. Daar moet je respect voor hebben... ;)

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Wat voor laptop? (chipset; een aantal intelchips wordt niet helemaal goed ondersteund)

Je zou met ssh op de laptop kunnen inloggen en proberen vanaf de remote bak je install te repareren. Als je ssh aan hebt staan natuurlijk.

edit: Of zoals gertvdijk hierboven zegt: een livecd gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door dragunova op 25-08-2008 23:12 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is al gelukt, op één of andere manier kon ik ineens wel weer inloggen... Ik heb de Movie Player opnieuw geïnstalleerd en ik gebruik nu gewoon VLC... Toch bedankt voor jullie reacties :)
Pagina: 1