Vooraf
Ik heb sinds 1,5 jaar ofzo de MSI M677. Op de warmte en de geluidsproductie van de fan na is het altijd een prima apparaatje geweest. Een aantal weken geleden is het plastic van het scherm gescheurd, waarna ik de laptop ter reparatie heb afgestaan aan MSI. Viel nog binnen de garantie en laptop binnen 2 weken weer netjes terug met een nieuw omhulsel.
Het probleem
Nu ervaar ik de laatste weken vaak vastlopers.
-> hij loopt wel eens vast als ik de PC net heb aangezet (krijg dan het MSI scherm, met 'druk op del voor setup' en 'f11 om post screen te laten zien'
-> hij loopt wel eens vast tijdens het laden van Windows (nog voordat je aanmeldingsscherm krijgt)
-> hij loopt wel eens vast op de 'pagina' om je windows profiel te laden
-> hij loopt wel eens vast binnen Windows.. Als ik aan het surfen ben, of gewoon aan het msn'en, etc
Ligt het aan de Windows installatie?
Aangezien ik toch wel een nieuwe Windows installatie wilde, heb ik Windows maar opnieuw geinstalleerd. Ik hoopte hiermee van de problemen af te zijn, maar dit viel helaas tegen. Na een herinstallatie (recovery programma, Ghost) heb ik dit nog steeds terwijl ik verder niks geen programma's heb geinstalleerd.
Nu heb ik in het computerlogboek gekeken en daar stond een waarschuwing
Deze foutmelding heb ik door Google heen gegooid http://www.google.nl/sear...l&q=Device%5CACPIEC&meta= waar het blijkbaar om de embedded controller gaat, een stukje hardware dat de temperatuur in de gaten houdt en de accu?
Nu kom ik op de eerste pagina iets tegen over een BIOS upgrade. Nu ben ik een beetje huiverig voor BIOS update, aangezien het dan geheel mijn eigen verantwoordelijkheid is (als het fout is) en er dan weinig meer te redden valt... Verder heb ik nooit iets in of met mijn BIOS gedaan, dus waardoor dit onstaan zou kunnen zijn.....
HD controle programma's
Ik heb al Windows foutcontrole (chckdsk) geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Tevens de Fijitsu HDD Diagnostic Tool gedraaid:

Er zijn zoveel gebeurtenissen bij beveiliging, zou het iets met mijn kaart voor draadloos internet te maken hebben, dat de laptop vastloopt omdat de kaart bezet raakt?
Ik heb sinds 1,5 jaar ofzo de MSI M677. Op de warmte en de geluidsproductie van de fan na is het altijd een prima apparaatje geweest. Een aantal weken geleden is het plastic van het scherm gescheurd, waarna ik de laptop ter reparatie heb afgestaan aan MSI. Viel nog binnen de garantie en laptop binnen 2 weken weer netjes terug met een nieuw omhulsel.
Het probleem
Nu ervaar ik de laatste weken vaak vastlopers.
-> hij loopt wel eens vast als ik de PC net heb aangezet (krijg dan het MSI scherm, met 'druk op del voor setup' en 'f11 om post screen te laten zien'
-> hij loopt wel eens vast tijdens het laden van Windows (nog voordat je aanmeldingsscherm krijgt)
-> hij loopt wel eens vast op de 'pagina' om je windows profiel te laden
-> hij loopt wel eens vast binnen Windows.. Als ik aan het surfen ben, of gewoon aan het msn'en, etc
Ligt het aan de Windows installatie?
Aangezien ik toch wel een nieuwe Windows installatie wilde, heb ik Windows maar opnieuw geinstalleerd. Ik hoopte hiermee van de problemen af te zijn, maar dit viel helaas tegen. Na een herinstallatie (recovery programma, Ghost) heb ik dit nog steeds terwijl ik verder niks geen programma's heb geinstalleerd.
Nu heb ik in het computerlogboek gekeken en daar stond een waarschuwing
En waarschuwing + foutmeldingen\Device\ACPIEC: de ingebouwde controller heeft ongevraagd gegevens geretourneerd. Dit kan erop duiden dat het BIOS de ingebouwde controller probeert te benaderen zonder dat synchronisatie met het besturingssysteem heeft plaatsgevonden. De gegevens worden genegeerd.
Wat zegt Google?Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0013D384D***. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
De IP-adreslease 192.168.123.*** voor de netwerkkaart met netwerkadres 0013D384D*** is geweigerd door de DHCP-server 192.168.2.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
Deze foutmelding heb ik door Google heen gegooid http://www.google.nl/sear...l&q=Device%5CACPIEC&meta= waar het blijkbaar om de embedded controller gaat, een stukje hardware dat de temperatuur in de gaten houdt en de accu?
Nu kom ik op de eerste pagina iets tegen over een BIOS upgrade. Nu ben ik een beetje huiverig voor BIOS update, aangezien het dan geheel mijn eigen verantwoordelijkheid is (als het fout is) en er dan weinig meer te redden valt... Verder heb ik nooit iets in of met mijn BIOS gedaan, dus waardoor dit onstaan zou kunnen zijn.....
HD controle programma's
Ik heb al Windows foutcontrole (chckdsk) geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Tevens de Fijitsu HDD Diagnostic Tool gedraaid:
LOGBOEK ScreeniesModel Name : FUJITSU MHV2100BH PL
Serial No. : NWAET*******
Firmware : 00000029
Total LBA : BA52230 h
Test Name : Extended Test
Result : PASS
Test Time : 20:11:15, August 25, 2008
Er zijn zoveel gebeurtenissen bij beveiliging, zou het iets met mijn kaart voor draadloos internet te maken hebben, dat de laptop vastloopt omdat de kaart bezet raakt?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 25-08-2008 20:48 ]