[HDD MSI M677]Laptop loopt vaak vast, ook tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Topicstarter
Vooraf
Ik heb sinds 1,5 jaar ofzo de MSI M677. Op de warmte en de geluidsproductie van de fan na is het altijd een prima apparaatje geweest. Een aantal weken geleden is het plastic van het scherm gescheurd, waarna ik de laptop ter reparatie heb afgestaan aan MSI. Viel nog binnen de garantie en laptop binnen 2 weken weer netjes terug met een nieuw omhulsel.

Het probleem
Nu ervaar ik de laatste weken vaak vastlopers.
-> hij loopt wel eens vast als ik de PC net heb aangezet (krijg dan het MSI scherm, met 'druk op del voor setup' en 'f11 om post screen te laten zien'
-> hij loopt wel eens vast tijdens het laden van Windows (nog voordat je aanmeldingsscherm krijgt)
-> hij loopt wel eens vast op de 'pagina' om je windows profiel te laden
-> hij loopt wel eens vast binnen Windows.. Als ik aan het surfen ben, of gewoon aan het msn'en, etc

Ligt het aan de Windows installatie?
Aangezien ik toch wel een nieuwe Windows installatie wilde, heb ik Windows maar opnieuw geinstalleerd. Ik hoopte hiermee van de problemen af te zijn, maar dit viel helaas tegen. Na een herinstallatie (recovery programma, Ghost) heb ik dit nog steeds terwijl ik verder niks geen programma's heb geinstalleerd.

Nu heb ik in het computerlogboek gekeken en daar stond een waarschuwing
\Device\ACPIEC: de ingebouwde controller heeft ongevraagd gegevens geretourneerd. Dit kan erop duiden dat het BIOS de ingebouwde controller probeert te benaderen zonder dat synchronisatie met het besturingssysteem heeft plaatsgevonden. De gegevens worden genegeerd.
En waarschuwing + foutmeldingen
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0013D384D***. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
De IP-adreslease 192.168.123.*** voor de netwerkkaart met netwerkadres 0013D384D*** is geweigerd door de DHCP-server 192.168.2.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
Wat zegt Google?
Deze foutmelding heb ik door Google heen gegooid http://www.google.nl/sear...l&q=Device%5CACPIEC&meta= waar het blijkbaar om de embedded controller gaat, een stukje hardware dat de temperatuur in de gaten houdt en de accu?
Nu kom ik op de eerste pagina iets tegen over een BIOS upgrade. Nu ben ik een beetje huiverig voor BIOS update, aangezien het dan geheel mijn eigen verantwoordelijkheid is (als het fout is) en er dan weinig meer te redden valt... Verder heb ik nooit iets in of met mijn BIOS gedaan, dus waardoor dit onstaan zou kunnen zijn.....

HD controle programma's
Ik heb al Windows foutcontrole (chckdsk) geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Tevens de Fijitsu HDD Diagnostic Tool gedraaid:
Model Name : FUJITSU MHV2100BH PL
Serial No. : NWAET*******
Firmware : 00000029
Total LBA : BA52230 h

Test Name : Extended Test
Result : PASS
Test Time : 20:11:15, August 25, 2008
LOGBOEK Screenies
Afbeeldingslocatie: http://www.campingophoopvanzegen.nl/screen1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.campingophoopvanzegen.nl/screen2.JPG

Er zijn zoveel gebeurtenissen bij beveiliging, zou het iets met mijn kaart voor draadloos internet te maken hebben, dat de laptop vastloopt omdat de kaart bezet raakt?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 25-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als de pc is vastgelopen en ik mijn wifi uitschakel middels de sneltoets, gaat het lampje uit maar blijft Windows hangen... Het zal dus niet aan de wifi kaart liggen.

Tevens opgestart zonder Wifi en ook dan krijg ik die veel beveiligingsmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

M2M

medicijnman

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:18:
Aangezien ik toch wel een nieuwe Windows installatie wilde, heb ik Windows maar opnieuw geinstalleerd. Ik hoopte hiermee van de problemen af te zijn, maar dit viel helaas tegen. Na een herinstallatie (recovery programma, Ghost) heb ik dit nog steeds terwijl ik verder niks geen programma's heb geinstalleerd.
een schijf-image maken met ghost is natuurlijk niet windows er opnieuw opzetten. Als het een softwarefout betreft, die in de recoveryinstallatie zit dan heeft die recovery disk natuurlijk ook weinig zin. Als je nog een windows (xp?) cd hebt, en de drivers kunt vinden zou je een compleet verse installatie kunnen doen. uiteraard houd je de ghost image bij de hand. Dan kun je in ieder geval altijd weer terug.

Daarnaast hebben flaptops vaak niet zo veel bios opties, maar misschien zou je wat apparaten uit kunnen zetten (bijvoorbeeld lan of je HDsound chippie).

geen vastlopers voordat je het ding bij MSI gedropt had? In dat geval zou het kunnen zijn dat MSI iets in je laptop gesloopt heeft. Soms bouwen ze je HD in een ander RMA exemplaar en krijg je een andere terug, eventueel met een storend mankement. Dit gebeurt ook wel bij RMA-consoles.

Verder zien we zonder detail informatie van de meest voorkomende fouten (dus geen informatiedingen) in je logboek niet zo veel. Sommige programma's waaronder microsoft rommel stoppen helaas een enorme berg (vaak nutteloze) meldingen in het logboek. Anders zou je misschien de beveiligingsmelding kunnen googlen

als laatste tip geld de hangen en opstart problemen troubleshooter ook voor laptops :)

ps. download de ultimate boot cd, en maak een linux usb stick of linux live cd. Test je geheugen en algemene stabiliteit zonder windows met de ultimate boot cd, en test of het ding vastloopt met de linux live cd.

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 26-08-2008 21:03 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een schijf-image maken met ghost is natuurlijk niet windows er opnieuw opzetten. Als het een softwarefout betreft, die in de recoveryinstallatie zit dan heeft die recovery disk natuurlijk ook weinig zin
De laptop heeft 1,5jaar prima gewerkt op de orginele installatie, welke neem ik aan ook een 'ghost' was. Er werd net als bij de meeste computers/laptops geen orginele Windows versie bijgeleverd.

Tevens ben ik er van overtuigd dat het probleem eigenlijk niet bij windows kan liggen, aangezien hij ook een aantal keer is vastgelopen in de post-boot waar voor zover ik weet nog geen Windows aan te pas komt?
geen vastlopers voordat je het ding bij MSI gedropt had? In dat geval zou het kunnen zijn dat MSI iets in je laptop gesloopt heeft. Soms bouwen ze je HD in een ander RMA exemplaar en krijg je een andere terug, eventueel met een storend mankement. Dit gebeurt ook wel bij RMA-consoles.
2 gebruikerseffecten (bij muisknop wat van de kleur weg en ander plastic stukje dat is afgebroken) waren nog aanwezig toen ik de laptop terug kreeg. de behuizing is dus hetzelfde gebleven (geen idee of de hardware natuurlijk veranderd is)

Ik kwam er trouwens net achter dat ik een mail terug had van MSI
Beste Dwars,

Bedankt voor het uitgebrijde uitleg van uw probleem. Wij zijn bekent met deze probleem maar niet alleen specifiec bij deze M677.

Een bios update is (zoals u het zegt) uw eigen verandwoordelijkheid. U kunt nog gebruik maken van uw 2 jaar pickup and return garantie.

Het beste voor u is dat wij het notebook binnenhalen voor reparatie en het hardware grondig testen op fouten. Tevens zullen wij ook een bios update uitvoeren.

In de bijlage heb ik een reparatie formulier toegevoegd.

Wanneer wij uw gegevens hebben ontvangen zullen wij het notebook aanmelden en u het referentienummer en de

verzendgegevens toesturen.
Laat hem dan maar ophalen, zit toch nog in de garantie en een bios update durf ik niet aan. Sorry voor de moeite die je hebt gedaan:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

M2M

medicijnman

moeite? hobbie :)

en succes d'r mee.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:15:
2 gebruikerseffecten (bij muisknop wat van de kleur weg en ander plastic stukje dat is afgebroken) waren nog aanwezig toen ik de laptop terug kreeg. de behuizing is dus hetzelfde gebleven (geen idee of de hardware natuurlijk veranderd is)
Als alleen je schermomhulsel last had van een scheur hebben ze waarschijnlijk het hele scherm eraf gehaald en er een nieuwe opgezet. Dat is kwa reparatietijd het snelst.
Ik kwam er trouwens net achter dat ik een mail terug had van MSI

Laat hem dan maar ophalen, zit toch nog in de garantie en een bios update durf ik niet aan. Sorry voor de moeite die je hebt gedaan:(
Zo, dat is een lekkere mail :+ BIOS update zou ik in deze toestand inderdaad niet doen. Wees blij met de garantie en maak er lekker gebruik van. Lastig dat je je laptop moet missen, maar met een beetje geluk krijg je een compleet werkende laptop ervoor terug.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahh ja, maar je hebt wel een heel verhaal moeten lezen & typen :+
Mr_Atheist schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:01:
Als alleen je schermomhulsel last had van een scheur hebben ze waarschijnlijk het hele scherm eraf gehaald en er een nieuwe opgezet. Dat is kwa reparatietijd het snelst.
Hmzz zou best kunnen, maar heb gelukkig geen kapotte pixels dus daar ben ik dan weer blij om :P
Zo, dat is een lekkere mail :+ BIOS update zou ik in deze toestand inderdaad niet doen. Wees blij met de garantie en maak er lekker gebruik van. Lastig dat je je laptop moet missen, maar met een beetje geluk krijg je een compleet werkende laptop ervoor terug.
Daar heb je wel weer gelijk in. 'Probleem' is alleen dat het niet zo makkelijk te reproduceren is :( Gisteravond heb ik zonder probleem 2 uur lang op de laptop gezeten.. Vanochtend wilde ik software installeren die via de Ghost al met de laptop werd meegeleverd en toen liep de laptop 'gelukkig' weer vast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Anoniem: 204528 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:43:
Daar heb je wel weer gelijk in. 'Probleem' is alleen dat het niet zo makkelijk te reproduceren is :( Gisteravond heb ik zonder probleem 2 uur lang op de laptop gezeten.. Vanochtend wilde ik software installeren die via de Ghost al met de laptop werd meegeleverd en toen liep de laptop 'gelukkig' weer vast :X
Daar zullen ze bij de probleembeschrijving wel rekening mee houden. Ik neem aan dat ze iets gerichter kunnen testen dan bij normaal gebruik. Misschien testen ze in dit soort gevallen wel op componentniveau.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr_Atheist schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:56:
[...]Daar zullen ze bij de probleembeschrijving wel rekening mee houden. Ik neem aan dat ze iets gerichter kunnen testen dan bij normaal gebruik. Misschien testen ze in dit soort gevallen wel op componentniveau.
Ik hoop het, zou vervelend zijn als ze niks aantroffen en ik straks thuis weer vastlopers heb :(

In ieder geval al weer een mailtje terug met retourlabel en UPS label, afspraak gemaakt met UPS en ze komen vanmiddag tussen 13u en 19u langs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laptop was gisteren al teruggebracht, maar doordat ik niet thuis was ben ik nu pas in staat om de verpakking te openen.

Op de verpakking van de laptop stond dat de CPU fan vol met stof staat en dat het geheugen uit 1 slot weg was: 'Swap CPU-fan and replaced memory' ('The memory was out of the memory-slot and the CPU fan was full with dust')

Tot dusver geen vastlopers :D
Pagina: 1