Autoradio ondersteunt geen VBR mp3

Pagina: 1
Acties:

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 10:07

hbsJR

All rounder

Topicstarter
Beste Tweakers,

Recentelijk heeft mijn stiefzus een auto gekocht die met een “moderne” autoradio kwam. Het gaat hier om een Sunny SJ-3090. Deze radio had, volgens de verkoop meneer een USB ingang en ondersteuning van verschillende type SD kaarten.

Nu mijn stiefzus wat langer de autoradio gebruikt ben ik tot een beperking gekomen die hopelijk te repareren is. Het probleem begon allemaal toen ze vertelde dat hij soms nummers oversloeg. Terwijl ik het eerst niet merkte in haar auto vond ik al snel de eerste nummers die hij echter weigerde om te spelen.

Na enig onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat hij geen VBR mp3 ondersteunt. Ik had namelijk een kaart gevuld met verschillende kwaliteit mp3tjes en deze liepen goed tot ik een VBR mp3 koos. Het ligt niet aan het medium omdat een ipod, usb stick, cd-rom en SD kaart hetzelfde probleem hebben.

Op internet zijn handleidingen in het Turks zijn (gok ik zo) en ik zelf niks kan vinden op internet over deze radio.

Ik vroeg mij af of er een oplossing is voor dit probleem. Mijn gehele muziek collectie is al geripped naar hoge VBR waarde en om nou steeds nummers te converten naar een andere bitrate vind ik zelf een beetje overdreven.

Groeten,
Robert

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Gebeurt wel vaker hoor, mijn vorige telefoon (van Motorola) kan ook geen VBR's, dan is hij helemaal van het padje af.
Gewoon een hard-/softwarematige limitatie wat heel misschien kan verholpen worden door een Firmware update.

Pentaxiaan

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 13:18

SeatRider

Hips don't lie

hbsJR schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:05:
Beste Tweakers,

Recentelijk heeft mijn stiefzus een auto gekocht die met een “moderne” autoradio kwam. Het gaat hier om een Sunny SJ-3090. Deze radio had, volgens de verkoop meneer een USB ingang en ondersteuning van verschillende type SD kaarten.

Nu mijn stiefzus wat langer de autoradio gebruikt ben ik tot een beperking gekomen die hopelijk te repareren is. Het probleem begon allemaal toen ze vertelde dat hij soms nummers oversloeg. Terwijl ik het eerst niet merkte in haar auto vond ik al snel de eerste nummers die hij echter weigerde om te spelen.

Na enig onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat hij geen VBR mp3 ondersteunt. Ik had namelijk een kaart gevuld met verschillende kwaliteit mp3tjes en deze liepen goed tot ik een VBR mp3 koos. Het ligt niet aan het medium omdat een ipod, usb stick, cd-rom en SD kaart hetzelfde probleem hebben.

Op internet zijn handleidingen in het Turks zijn (gok ik zo) en ik zelf niks kan vinden op internet over deze radio.

Ik vroeg mij af of er een oplossing is voor dit probleem. Mijn gehele muziek collectie is al geripped naar hoge VBR waarde en om nou steeds nummers te converten naar een andere bitrate vind ik zelf een beetje overdreven.

Groeten,
Robert
Je hebt voor 6 tientjes een nieuwe radio met cd/mp3, waarom deze "repareren"?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Zal wel zo'n geïntegreerd lel zijn.

Aannames zijn fataal.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 10:07

hbsJR

All rounder

Topicstarter
Nee je kan hem los koppelen, ik ben alleen een beginner op het gebied van autoradio's. Ik zal nog even goed zoeken naar de website van die rare turkse fabriek. Ik hoop dat een firmware te vinden is.

(hij is net nieuw.. dus een nieuwe radio kopen vind ik raar)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik geef je niet echt veel kans om een firmwareupdate te vinden...

Dan hou je toch echt maar 2 opties over
1) Radio vervangen
2) Muziek transcoden naar CBR

Als je de eerste oplossing raar vindt en de tweede oplossing overdreven kom je niet verder denk ik. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:39
Lijkt mij idd een autoradio wat gebruikmaakt van een verouderd systeem..

Je zult altijd tegen beperkingen komen. Misschien is de gebruikte hardware niet voldoende om VBR af te kunnen spelen.

FirmWare update voor autoradio's heb ik nog nooit van gehoord dus of dat mogelijk is?? Misschien dat je de radio met een serial kabeltje wel kan conecten. Maar dan heb je wel wat kennis in huis voor nodig.

Wat je zou kunnen doen is een A kwaliteids radio kopen. die inbouwen. de huidige radio verkopen op Marktplaats eod. of je moet het doen met zoals ie nu is..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1