IP adres wifi-router ontfutselen

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02 00:43
Hey Tweakers

Ik ben opzoek naar manier om op een wifi router te komen. Nu gebruik ik al een connectie van de buurman maar ga 1 dezer dagen zelf internet aanschaffen met een wifi router. En wil deze uiteraard beveiligen.

Via windows kan je dat doen in de command prompt en dan ipconfig/all en dan krijg je het ip adres waar je naar toe kan surfen om de router in te stellen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en was ik zelf al gaan zoeken hoe ik op de router van de buurman kan komen. In de network utility tool (heb me mac in het engels) heb ik een Ip adres kunnen ontfutselen maar deze werkt niet [10.0.0.4] (ik denk te kort) via het netwerk waar ik nu op zit.

Iemand enig idee hoe ik het IP adres van de router kan vinden? (op een software matige manier)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:28
Als je binnenkort toch internet router krijgt, waarom zou je dan bij de buren rondsnoepen?

Verwijderd

hij is niet te kort.. Want het is gewoon x.x.x.x waarin de de lengte niet uitmaakt.
Misschien zit hij op een bepaalde poort. Maar als je je router koopt, dan zit er een manual bij, en daar staat ealles in.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49

DefLite

Why so serious?

dit is wel een zoekvraagje maarja.

Als je nou een cmd > ipconfig/all doet en dan de Default Gateway in je browser inklopt moet je al een heel eind komen.
oeps moet iets beter lezen

[ Voor 10% gewijzigd door DefLite op 25-08-2008 17:59 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hij had het meer over een Mac denk ik ;)

Ik neem aan dat je toestemming hebt van de buurman? Mooi...
Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Geavanceerd -> TCP/IP
achter Router: staat het router IP.

Maar aangezien je 10.0.0.4 hebt is het hoogst waarschijnlijk dat het 10.0.0.1 moet zijn.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Type op de terminal in: 'route'.
Daar zie je een route met destination 0.0.0.0 en mask 0.0.0.0. Het ip-adres onder gateway is dan meestal het ip-adres van de router/accesspoint combinatie. (behalve als je buurman een aparte gateway heeft draaien.)

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37
Je zal het Gateway IP moeten hebben, het kan ook best eens 10.0.0.138 (Speedtouch modem) of 10.0.0.2 (E-Tech etc) zijn.

Zijn namelijk 2 veel gebruikte IP's in de 10.0.0.0 netwerken, voor thuisgebruik.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49

DefLite

Why so serious?

ReCreator schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:55:
Hij had het meer over een Mac denk ik ;)

Ik neem aan dat je toestemming hebt van de buurman? Mooi...
Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Geavanceerd -> TCP/IP
achter Router: staat het router IP.

Maar aangezien je 10.0.0.4 hebt is het hoogst waarschijnlijk dat het 10.0.0.1 moet zijn.
Oeps beetje snel gelezen :p en zie nu pas dat dit in Apple Talk staat :D

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Scherp ;)
Grote kans idd, aangezien KPN deze een tijd heeft uitgeleverd, en daarna over is gegaan op Siemens(?) (niet zeker)
Little_captain schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:58:

Oeps beetje snel gelezen :p en zie nu pas dat dit in Apple Talk staat :D
Kan gebeuren :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door ReCreator op 25-08-2008 18:00 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
ReCreator schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:00:
[...]

Scherp ;)
Grote kans idd, aangezien KPN deze een tijd heeft uitgeleverd, en daarna over is gegaan op Siemens(?) (niet zeker)

[...]

Kan gebeuren :Y)
De Experia box is soms een Siemens, soms een Speedtouch. Een jaar geleden verzonden ze gewoon beide, om te testen welke beter werkte. Weet niet of ze nu al een keuze hebben gemaakt of nog steeds gewoon beide versies uitsturen. In beide werkt 192.168.1.1 en 10.0.0.138, ze hebben er gewoon een alias voor aangemaakt omdat dat de meest gebruikte adressen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Peedy op 25-08-2008 18:03 ]

• nils7
Ik weet niet of ik toestemming heb. Betaal hem wel 10 euro per maand voor het internet maar in de studentenflat zit hij 30 meter ver weg waardoor het signaal erg brak is.

Ik wilde gewoon kijken hoe ik er op moet komen aangezien ik dat ook straks bij mezelf moet doen.
Nee het is geen experiabox ofzo... zit in Turkije :+
Ik zal eens gaan neuzen met de tips... thnx in ieder geval :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

nils7 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:05:
Ik weet niet of ik toestemming heb. Betaal hem wel 10 euro per maand voor het internet maar in de studentenflat zit hij 30 meter ver weg waardoor het signaal erg brak is.

Ik wilde gewoon kijken hoe ik er op moet komen aangezien ik dat ook straks bij mezelf moet doen.
Nee het is geen experiabox ofzo... zit in Turkije :+
Ik zal eens gaan neuzen met de tips... thnx in ieder geval :)
Ow aangezien je hem 10 euro betaald zal je hem ook wel kennen en om advies kunnen vragen :)
Anders zijn er ook genoeg handleidingen te vinden, om te beginnen in het mooie doosje wat om de router zit :)

• nils7
ReCreator schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:07:
[...]

Ow aangezien je hem 10 euro betaald zal je hem ook wel kennen en om advies kunnen vragen :)
Anders zijn er ook genoeg handleidingen te vinden, om te beginnen in het mooie doosje wat om de router zit :)
Ja maar bij windows was het o zo makkelijk via de command prompt dus vroeg me alleen af of het op de mac ook zo kon ;) (moet haast wel).
Hij is er nu niet, is op vakantie maar heeft z'n modem en router aangelaten voor diegene die thuis zijn gebleven.

Verwijderd

Het kan dus wel gewoon via de terminal hoor. Gewoon 'route' intypen

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mensen helpen met het inbreken op routers lijkt me niet zo'n strak plan. Als je een router koopt staat precies in de handleiding beschreven hoe je op de router kan inloggen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.