Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Er vanuit gaande dat je nog helemaal nooit contact hebt gehad met de satelieten. Bij de eerste keer opstarten van een GPS apparaat moet je vaak langere tijd ( zeg 15 minuten ) "stil" staan op een open plek zodat er goed zicht is naar boven.
Bij mij betekende dat dat ik hem op de tuintafel heb neergelegd, bak koffie erbij en wachten maar tot het gele lampje ( mijn geval een losse ontvanger op BT ) ging knipperen. Na deze eerste keer vindt ie de satelietten veel sneller.
Dus heb jij de telefoon al een keer op de tuintafel gelegd voor langere tijd of alleen binnen onder de bank ? ;-)
Ik heb mij laten vertellen dat dit komt omdat ie eerst moet kijken op welk halfrond ie zich bevindt. Er zijn bij een snelle fix 2 mogelijkheden voor de huidige plaats. De eerste keer wil ie eerst kijken op welk halfrond ie zit ( meer satelieten voor nodig ) en dit onthoudt ie dan.
Als iemand dit kan bevestigen cq ontkennen ( met bron ) hoor ik dat graag.
Bij mij betekende dat dat ik hem op de tuintafel heb neergelegd, bak koffie erbij en wachten maar tot het gele lampje ( mijn geval een losse ontvanger op BT ) ging knipperen. Na deze eerste keer vindt ie de satelietten veel sneller.
Dus heb jij de telefoon al een keer op de tuintafel gelegd voor langere tijd of alleen binnen onder de bank ? ;-)
Ik heb mij laten vertellen dat dit komt omdat ie eerst moet kijken op welk halfrond ie zich bevindt. Er zijn bij een snelle fix 2 mogelijkheden voor de huidige plaats. De eerste keer wil ie eerst kijken op welk halfrond ie zit ( meer satelieten voor nodig ) en dit onthoudt ie dan.
Als iemand dit kan bevestigen cq ontkennen ( met bron ) hoor ik dat graag.
Er bestaan verschillende programma's voor de GPS van de N95 om een fix te krijgen. Je kan even googlen op "Quickfix" of "GPSD". Via deze programma's haalt je toestel recente GPS info op, waarmee je sneller een fix kan vinden.Cyberw00d schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:38:
Hallo ik plaats hier maar mijn vraag omdat ik in de N95 (8gb) topics er geen antwoordt op kan vinden.
Ik heb dus een nokia n95 8gb maar ik krijg geen verbinding met het gps, het gele bolletje blijft maar zoeken, ik heb de toestel nu bijna een week en heb op verschillende plaatsen geprobeerd verbinding te krijgen. Een vriend van mij heeft ook een nokia n95 maar krijgt wel verbindingis dit een bekend probleem en is er een oplossing voor of is die echt kapot ofzo ? alvast bedankt
mvg Elwood