Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[MySQL] ERD Software met relaties: kolom naar kolom lijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goed ERD software pakket waarbij je niet alleen de tabellen kunt maken, maar ook relaties kunt tekenen. Nu kunnen bijna alle ERD pakketten dit, echter ben ik er tot noch toe geen tegen gekomen die nette 1:n relaties van kolom naar kolom tekent ipv tabel naar tabel. Vind het voor het overzicht van het maken van wat grotere databases wel fijn als ik de foreign key's fysiek gelinkt zie met de key's van de andere tabellen. Zeker als al die tabellen redelijk wat kolommen hebben.

De volgende software heb ik gebruikt en voor zover ik ze heb getest kunnen ze het niet:
* DBDesigner 4
* Microsoft Visio 2007
* Modelright 3 for MySQL
* Dezign for Databases 5.

Bij de laatste kan je handmatig de relatielijntjes verschuiven. Dat betekend dat je na de relatie in te voeren, je nog eens de lijntjes moet verschuiven. Plus de software kent geen ctrl+z functie. Dat wordt 'm dus niet.

Heeft iemand een tip? Het zou fijn zijn als het pakket ook reversed engineering kan en het moet uiteraard een export functie hebben dat je je model om kan zetten naar een SQL query.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ah, zat al te twijfelen waar ik 'm moest plaatsen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Quote over MySQL Workbench:
As a bonus we have now added the much requested "direct connection" notation between columns (better know as MS Access style notation) to the Standard Edition
(bron)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Dank! Dat is inderdaad de software die ik zocht.

Voor anderen: je moet wel de Standard Edition kopen wil je gebruik maken van een aantal functionaliteiten (zoals die directe link tussen kolommen). Kosten ervan zijn 99 dollar per jaar. Gebruik het nu anderhalve dag en het pakket werkt erg prettig.

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Weet iemand nog een gratis alternatief?

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas niets gratis kunnen vinden wat in de buurt komt van MySQL SE.
Pagina: 1