Toon posts:

[UPC] goochelen met internetsnelheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier thuis UPC kabelinternet (internet power, 6mbps), UPC digitale TV (starter) en telefoon via de gewone vaste lijn van KPN.

Nu ziet het er naar uit dat zo'n totaalpakket van UPC (dus internet, digitv en bellen) veel voordeliger is. Maar als je in dat pakket internet wilt kiezen, verschillen de opties en prijzen nogal ten opzichte van als je dat buiten een totaalpakket zou kiezen.

Namelijk:

Zonder pakket:
internet starter - 384 kbps - 15 euro
internet easy - 1,5 mbps - 24 euro
internet light - 3 mbps - 34 euro
internet power - 6 mbps - 40 euro
internet extreme - 24 mbps - 60 euro

Binnen een pakket
internet 10 mbps - 30 euro
internet 16 mbps - 40 euro
internet 24 mbps - 50 euro

Dat zou dus betekenen dat wat ik nu heb qua internet 6 mbps voor 40 euro (contractueel zelfs 50 bij ons geloof ik), nu ineens 30 euro wordt voor 4 mbps meer.

Wat ik me dan afvraag "is dat echt zo?". Het belangrijkste is dat ik minimaal de snelheid die ik nu heb behoud.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, het is echt zo. Mbt logica erachter - UPC wil waarschijnlijk graag dat jij een volledig pakket afneemt, en is bereid je om te kopen daarvoor met lagere tarieven :z

Sowieso is het tegenwoordig niet bepaald zinnig om zowel de vastrecht voor telefonie (KPN) als coax (UPC, analoge kabeltelevisie) te betalen. Als je al TV en internet bij UPC hebt, ligt het voor de hand om telefonie ook via UPC te nemen. Sterker nog, ik betaal voor Power+telefonie minder (EUR 35) dan jij voor Power alleen 8)7

Aangezien jij ook DTV hebt zou het zinnig zijn om even voor jezelf na te rekenen wat het gunstigste is. Zo 1-2-3 bekeken op www.upc.nl kun je voor EUR 5 minder je KPN lozen en hetzelfde behouden, of voor EUR 1 minder KPN lozen en naar 10Mbit down en DTV Royaal gaan.

Overigens zou ik meer naar upload dan download kijken, 6Mbit/s is genoeg om 2.5GB per uur binnen te halen, wat voor nagenoeg alle doeleinden ruim zat is. Daarentegen merk je het verschil tussen 1/1.5/2/2.5Mbit/s in de upload veel meer.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:25:
Ja, het is echt zo. Mbt logica erachter - UPC wil waarschijnlijk graag dat jij een volledig pakket afneemt, en is bereid je om te kopen daarvoor met lagere tarieven :z

Sowieso is het tegenwoordig niet bepaald zinnig om zowel de vastrecht voor telefonie (KPN) als coax (UPC, analoge kabeltelevisie) te betalen. Als je al TV en internet bij UPC hebt, ligt het voor de hand om telefonie ook via UPC te nemen. Sterker nog, ik betaal voor Power+telefonie minder (EUR 35) dan jij voor Power alleen 8)7

Aangezien jij ook DTV hebt zou het zinnig zijn om even voor jezelf na te rekenen wat het gunstigste is. Zo 1-2-3 bekeken op www.upc.nl kun je voor EUR 5 minder je KPN lozen en hetzelfde behouden, of voor EUR 1 minder KPN lozen en naar 10Mbit down en DTV Royaal gaan.

Overigens zou ik meer naar upload dan download kijken, 6Mbit/s is genoeg om 2.5GB per uur binnen te halen, wat voor nagenoeg alle doeleinden ruim zat is. Daarentegen merk je het verschil tussen 1/1.5/2/2.5Mbit/s in de upload veel meer.
Nou wij zijn hier in huis dus eigenlijk best wel dief van eigen portemonnee.

De reden dat we echter nog niet voor deze oplossing waren gegaan waren de veelal slechte berichten over UPC digitale telefonie. Of levert dat tegenwoordig weinig problemen meer op?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Qua techniek is er tegenwoordig weinig mis met UPC telefonie. De horrorverhalen komen voor het grootste gedeelte uit de beginperiode en zijn vergelijkbaar met de horrorverhalen van KPN Internet+bellen. UPC was een van de eersten met kabeltelefonie en heeft dus ook als een van de eersten in Nederland alle slechte ervaringen mogen opdoen.
Enige probleem met UPC telefonie is dat als je internet eruitligt je telefonie het over het algemeen ook niet doet. Dit heb je met vrijwel alle moderne telefoniediensten, alleen het antieke KPN analoge telefoonnet heeft hier geen last van.