Wij hebben een (duur) pakket aangeschaft wat licentie-technisch gebonden is aan 2 CPU's. Ik moet hier een server voor bestellen. Omdat het zo'n duur pakket is, heeft men de 2 CPU-licentie genomen, en men vroeg aan mij om uit die 2 CPU's zoveel mogelijk performance te halen. Het is trouwens geen Oracle, of SQL server oid, maar een vrij onbekend pakket.
Ik heb zitten kijken en vergelijken bij onze huis-leverancier Dell, en ik blijf met een vraag zitten, wie weet heeft iemand hier daar een antwoord op.
Ik kan een Dual Core nemen, Intel X5260, en het pakket daar op draaien.
Of een Quad Core, Intel X5460. Daarop VMware 3.5i installeren en 2 procs toekennen aan de VM.
Zou dit laatste nog voor extra performance zorgen, aangezien de QuadCore beter zou moeten presteren dan de DualCore.
Ik heb zitten kijken en vergelijken bij onze huis-leverancier Dell, en ik blijf met een vraag zitten, wie weet heeft iemand hier daar een antwoord op.
Ik kan een Dual Core nemen, Intel X5260, en het pakket daar op draaien.
Of een Quad Core, Intel X5460. Daarop VMware 3.5i installeren en 2 procs toekennen aan de VM.
Zou dit laatste nog voor extra performance zorgen, aangezien de QuadCore beter zou moeten presteren dan de DualCore.