Dualband bridged verbinding opbouwen

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Om de verbinding tussen ons hoofdkantoor en een bouwkeet ( 100m verderop ) uitbreiden en te versnellen moest er een draadloos verbindingen worden aangelegd.
De huidige situatie is als volgt: 2 senao's op 802.11g met buiten antennes verbonden. Dit draait dus op een snelheid van 54mbps. Werkt opzich prima.

Voor de nieuwe verbinding had ik het volgende bedacht ( maar bljikbaar niet goed) :
men neme 2 Netgear WAG102 AP's die Dual Band ondersteunen. Dit zo mij een snelheid moeten geven van 108mbps. Daarvoor maken ze gebruiken van 1 2.4GHz en 1 5GHz antenne. Zet beide aan en je hebt volgens mij de gewenste snelheid.

Maar nu zet ik ze in bridge mode, en zogauw ik de 5Ghz ook aanzet ( dus samen met de 2.4Ghz ) krijg ik een loop in me netwerk met broadcast storm als resultaat.

Waar sla ik nou de plank mis :? Het lijkt mij logisch dat een dual band AP ook een dual band bridge verbinding op kan bouwen...

Verwijderd

Stel je ze beide in als bridge? Moet je niet één AP laten zijn en één bridge?

• w00d
ik had ze allebei ingesteld als bridge, maar dat gaat dus niet goed. Misschien logisch, maar ik vat em ff niet. Als ik er 1 instel op bridge, dan haal ik volgens mij nooit de 108mbps..

Verwijderd

Je hebt gelijk, ik dacht dat die WAG102 ook als zo een soort bridge kon werken.

• w00d
niemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is?