domeinnaam overnemen: hoeveel betalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben bezig met het starten van een bedrijf. Nu wil ik graag de bedrijfsnaam als domeinnaam registreren. Deze is helaas al geregistreerd. Ik wil de naam wel overnemen en heb daarom de eigenaar benaderd of dit mogelijk zou zijn. Hij heeft aangegeven daar voor open te staan en vraagt me een bod te doen.

Nu is de vraag: hoeveel moet ik hem bieden?

Over de domeinnaam:
  • Een .nl domein
  • Een weinig gebruikt nederlands woord, 7 letters
  • Volgens http://www.statbrain.com komen er minder dan 10 hits per dag op: geen links vanuit Google of andere grote zoekmachines
  • Momenteel staat er een automatisch gegenereerde pagina met mogelijk relevante links op.
  • Hij is niet echt in gebruik door een bedrijf en/of persoon met deze naam.
Wie heeft er een advies, of weet waar ik hier meer over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

De eerste basis is dat hij je een bod laat doen, en indien te laag hij mogelijk je mail niet eens zou beantwoorden of zeggen dat het te laag is. Technisch is het domein onder zijn beheer en mag hij ermee doen wat hij wilt. Je kan een voorstel doen van 50 euro, maar ga geen onnodige kosten maken omdat hij een domein heeft wat op jouw bedrijf naamt. Kies dan eieren voor je geld en doe er iets van naam-consult.com van, verzin er zelf gewoon iets leuks op, en laat zulke gasten gewoon opgescheept zitten met hun domeinnaam. Dit is gewoon net geen kaping maar wel proberen er geld aan te verdienen, ik heb zelf ook een paar namen op geboden maar in 10 van de gevallen na het inschatten van stats en eventueele PR-waarde de hoop maar opgegeven en een alternatief gehuurd (wat net zo goed is en gewoon goedkoper is).

Er zijn een hoop webmaster die na registratie (2 dagen) al 500 euro denken te verdienen op een zogenaamd exclusief domeinnaampje. Een kleine aanpassing scheelt je al 495 euro in de naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
OK bedankt. Ik kan dus denken in tientallen euro's, geen honderden. Kunnen er mogelijk nog kosten verbonden zijn aan de overname zelf, of iets van een afkoopsom voor voorafbetaalde rechten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

De overname zelf niet. je moet hem dan alleen registreren bij iemand en die verhuist em dan voor je.

Meestal betaal je dan registratie kosten + eerste jaar domein.
Domein kost meestal 14.28 euro per jaar.

PS, kijk uit met die aanbiedingen van een domein voor 5 euro per jaar. die zijn best leuk, maar vaak mag je daarbij niet je eigen host file wijzigen en moet je dat door hun laten doen a zoveel euro per change... dus uiteindelijk ben je dan net zo duur uit + je moet wachten totdat hun een keer tijd hebben voor je....

[ Voor 43% gewijzigd door Mike2k op 25-08-2008 15:54 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij o.a. TransIP betaal je 7.50 (ex BTW, eerste jaar 5 euro), incl. web-based DNS beheeromgeving, voor zowel .nl als .com.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Hoe kom je aan 14.28 per jaar?
Heb zelf uitstekende ervaring met een aanbieder die momenteel een actie heeft van 4,99 ex BTW waar je gewoon je eigen DNS panel hebt :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

bonzz.netninja

Niente baffi

volgens mij is daar geen zinnig antwoord op te zeggen. Als voor jou die domeinnaam belangrijk is is het waarschijnlijk veel geld waard voor jou. Als het domeinnaam wezelijk onderdeel uitmaakt van je bussiness plan dan zou ik daar zo paar honderd euro tegenover willen zetten.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 11:31

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik betaal gemiddeld zo'n 35 tot 50 euro voor een al bestaande domein naam om deze over te nemen :) Hoogste bedrag wat ik voor een domeinnaam betaald heb is 200 euro.

Het is maar net hoeveel waarde jijzelf en de verkoper aan zijn/haar domeinnaam hecht!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Het is geen bedrijf dat (veel) inkomsten of klandizie via zijn website zal binnen halen. Het zou alleen handig zijn om de bedrijfsnaam als adres te hebben. Dus heel veel is het adres mij niet waard.
Het zou kunnen zijn dat de huidige eigenaar daar anders over denkt en hoopt dat er een keer een groot bedrijf deze naam wil adopteren. Dat is waarschijnlijk het doel van de registratie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

McMiGHtY schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:02:
Hoe kom je aan 14.28 per jaar?
Heb zelf uitstekende ervaring met een aanbieder die momenteel een actie heeft van 4,99 ex BTW waar je gewoon je eigen DNS panel hebt :)
Volgens mij vragen redelijk wat hosters 99 cent per maand ex btw voor een domein. dat plus btw is geloof ik 14.28 per jaar....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
In het verleden zijn er wel topics "andersom" langsgekomen: iemand had een domeinnaam, en er kwam een koper langs. Daarbij gingen de prijzen al snel richting een paar duizend euro. 't Is net wat je er voor over hebt: bedenk zelf wat het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226526

10 hits per dag is niet veel, maar hij zal het vast niet voor €10,- weg doen. Maar heb je al gekeken of je domein niet met een andere extentie mogelijk is(.com, .eu of iets dergelijks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Dat gaat hier voor de 100% om domainparking, sedo, etc. Gewoon een domein in beslag hebben, er niets mee doen, sedo erop kwakken en wachten tot er iemand in dit geval het daadwerkelijk wel nodig kan hebben en er bakken met geld voor vraagt.

Een soortgelijk had ik ooit ook iets, iets met geldverdienen, nagevraagd bij de holder, wou er 250 euro voor hebben, als ik de waybackmachine mag geloven had daar de afgelopen 1.5 jaar niets op gestaan (landingpage alleen) en was ik met 7€ incl klaar en nog een gloednieuw domein ook :Y)

Je hoeft opzich niet een passende naam te hebben, als je PR maar hoog genoeg ligt wordt je vanzelf wel gevonden (maar das weer iets seo's en dergelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Dezelfde naam met een andere extensie is mogelijk, maar niet met een voor-de-hand-liggende extensie zoals .com of .eu.
Volgens de Wayback machine (http://www.archive.org/web/web.php) is het domein sinds 2003 geregistreerd en heeft er nooit een echte website opgestaan, precies wat Jism zegt.
Ik denk dat ik een bod van 50 euro zal uitbrengen, onderbouwd met alle relevante, in dit topic vermelde overwegingen. Dan zal ik laten weten hoe het uitpakt. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 21:16

-d-

Je kan altijd met een laag bod beginnen, en zelf een maximumprijs in je achterhoofd houden tot waar je wilt gaan. Het is voor de rest lastig advies te geven over welke prijs je zou moeten bieden zonder de daadwerkelijke domeinnaam te weten, maar begrijp wel dat je deze niet in een topic hier wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Ze wilde er een bedrag in de orde van €10^4 voor hebben, dus het is een andere domeinnaam geworden. Jammer, want er wordt nog steeds niets met het domein gedaan.
Een andere extensie heb ik niet gedaan, want dat komt een beetje goedkoop over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 10:24
als het toch afgerond is, dan ben ik bij deze wel benieuwd wat voor domein ze voor €10^4 willen verkopen

Strava

Pagina: 1