Onderdeel van een pagina laten weergeven/verbergen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo Tweakers,

Ik zit met een brandende vraag. Ik wil vraag als een gebruiker 2 minuten op mijn site zit, ads laten zien. Daarna 3 minuten tijdelijk geen ads en na die 3 minuten weer 2 minuten ads. Hoe kan ik dit het beste maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Met javascript bijvoorbeeld. Wat heb je zelf al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb zelf nu niks, maar ik zat er misschien aan te denken dat de tijd dat de gebruiker op de site komt in een cookie te zetten, en dan na 2 minuten het cookie te laten verlopen. Is dat een goede manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gewoon setTimeout() aanroepen in je onLoad event, als je dan ads laat zien kan je setTimeout weer aanroepen met een timeout van 3 minuten waarna je weer ads laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 14:18

Toolskyn

€ 500,-

Volgens mij wil hij ook over meerdere pageviews de ads laten zien om de 3 minuten. Wat je volgens mij het beste kan doen is een cookie zetten met daarin de huidige tijd. Dan gebruik je setTimeout bij het aanroepen van een pagina (of wanneer er gewisseld wordt van ads naar geen ads en andersom) om te bepalen wanneer de ads uit of ingeschakeld moeten worden. Bij het inschakelen van de ads zet je weer een cookie met de huidige tijd en begin je weer opnieuw met tellen.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 13:32
Serverside of met cookies. Als een bezoeker over een website surft zal anders de setTimeout op iedere pagina herstarten (of je moet 'm feeden met de restantwaarde uit de cookie edit: maar dan moet je dus ook op iedere onunload je cookie updaten).

[ Voor 16% gewijzigd door r0bert op 25-08-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Wel apart trouwens afwisselend wel of geen ads laten zien. Heb je hier nog een goede reden voor?

Wil je mensen belonen voor extra korte bezoeken van <2 min. Of mensen belonen voor bezoeken exact tussen de 5 en de 7 minuten? :P Ik snap niet wat je hiermee zou willen bereiken..

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 14:18

Toolskyn

€ 500,-

r0bert schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:00:
Serverside of met cookies. Als een bezoeker over een website surft zal anders de setTimeout op iedere pagina herstarten (of je moet 'm feeden met de restantwaarde uit de cookie edit: maar dan moet je dus ook op iedere onunload je cookie updaten).
Als je in je cookie de tijd zet die het op dat moment is, en die vergelijkt met de huidige tijd, dan hoef je niet elke keer je cookie opnieuw te zetten, want dan kun je gewoon het verschil tussen die twee tijden uitrekenen om te kijken hoe lang iemand op jou site zit. Dan moet je dus wel je javascript code er op aanpassen dat wanneer je op de pagina komt er eerst wordt gekeken of er een cookie is en of het nodig is om de setTimeout waarde aan te passen.
Bosmonster schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:41:
Wel apart trouwens afwisselend wel of geen ads laten zien. Heb je hier nog een goede reden voor?

Wil je mensen belonen voor extra korte bezoeken van <2 min. Of mensen belonen voor bezoeken exact tussen de 5 en de 7 minuten? :P Ik snap niet wat je hiermee zou willen bereiken..
idd nogal vreemd, ik zou eerder verwachten dat je eerst mensen een paar minuten wel ads laat zien om ze daarna te belonen voor een langer bezoek. Dat lijkt me opzich niet heel erg vreemd.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 13:32
Toolskyn schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:38:
[...]
Als je in je cookie de tijd zet die het op dat moment is, en die vergelijkt met de huidige tijd, dan hoef je niet elke keer je cookie opnieuw te zetten, want dan kun je gewoon het verschil tussen die twee tijden uitrekenen om te kijken hoe lang iemand op jou site zit. Dan moet je dus wel je javascript code er op aanpassen dat wanneer je op de pagina komt er eerst wordt gekeken of er een cookie is en of het nodig is om de setTimeout waarde aan te passen.
Deels waar, maar als een gebruiker 2 minuten op dezelfde pagina blijft bijvoorbeeld, is het wel weer van belang? De cookie update hoeft inderdaad alleen maar aan het einde van het interval, maar ik zou wel een setTimeout mee laten lopen :)
Pagina: 1