Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

infoscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views

Verwijderd

Topicstarter
goede middag

ik weet niet of ik het hier goed plaats ik kon hier geen goede plek vinden maar als het verkeerd is dan wil ik dat graag naar de goede plek verplaats hebben.

nu mijn vraag:

voor in ons clubhuis willen we een beeldscherm neerhangen waar foto's op te zien zijn en waar 2 datum lijsten staan.
dit willen we ophangen voor informatie voor de leden en om leuke foto's te laten zien.

van de twee datum lijsten wordt de bovenste een lijst waar de verjaardagen die binnen 4 weken komen weergegeven en de verjaardagen die die week ervoor waren.

de 2de lijst willen we gebruiken voor de aankomende evenementen.
deze twee komen onder elkaar te staan.
de lijsten moeten automatisch ververst worden op datum.

aan de linkerkant van deze 2 frames willen we dus een foto slideshow laten zien.
deze foto's willen we in een map plaatsen waar dit uitgelezen word.
dit wil ik graag ook zo simpel mogelijk houden qua handzaamheid.
ik bedoel eigenlijk dat je alleen foto's in de map plaats en dat deze er meteen bij gezet worden.( ik had al wat gevonden maar daar moet je eerst alle foto namen aanpassen en dat wil ik voorkomen)

nou was mijn eerste idee om dit te doen via een browser met frontpage, dit omdat een browser frames gebruikt. een nadeel hiervan is ook denk ik dat je de balken blijft zien. dit willen we ook niet

ik ben er nu al een paar dagen mee bezig om dit te realiseren maar ik zit nog steeds vast in het uitzoeken hoe ik dit moet doen.
heeft iemand hier een idee of kan iemand mij hier mee helpen om dit uit te werken?

alvast bedankt
timo

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Lastig te lezen

Maar goed, je zou kunnen kijken welke resulotie die scherm gebruik van maakt.

Daar kun je browser (website) zo aanpassen aan die resolutie. Dan heb je geen last van balken.

Tenzij je over balken in de browser hebt, is het weer andere verhaal. Het is dan iets softwarematig, maar ook speelt hier resolutie een rol.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Frames zijn imo ook wel erg ouderwets. Bovendien heb je dit niet alsje gebruik maakt van iframes, en deze d.m.v. CSS en divs of een tabel een plek geeft op de pagina. Dat uitlezen uit een map is doodsimpel te realiseren met PHP. Als je gebruik gaat maken van divs kijk dan ook gelijk naar AJAX.

Verjaardagen zou je ook in PHP kunnen doen, gewoon alle verjaardata in een DB gooien en bij iedere refresh dat laten berekenen.

Oftewel, ideeën te over.

[ Voor 20% gewijzigd door Bitage op 25-08-2008 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik daar niet zoveel verstand van heb en dat ik daar wel meer van wil leren. ik snap ook niet hoe ajax werkt. het is ook niet de bedoeling dat jullie alles voorkauwen maar met hulp in de goede richting en wat informatie hoe ik het zou kunnen aanpakken ben ik al een heel eind.

timo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien is active-desktop ook een idee? Daarmee kun je verschillende webpagina's embedden op je desktop. Als je zeker weet dat je dit in een web-applicatie zelf wilt bouwen; zal ik je topic even verplaatsen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:35:
het probleem is dat ik daar niet zoveel verstand van heb en dat ik daar wel meer van wil leren. ik snap ook niet hoe ajax werkt. het is ook niet de bedoeling dat jullie alles voorkauwen maar met hulp in de goede richting en wat informatie hoe ik het zou kunnen aanpakken ben ik al een heel eind.

timo
Paar dagen uitzoeken is ook niet veel.

Maar in jouw geval heb je dus PHP + MySQL nodig. Er is zelfs een progje die voor je deze twee zo installeert.

Over database (MySQL) gesproken, je hoeft geen grote database te maken.

PHP kun je makkelijk te leren door boeken lezen, maar ook tutorials te gebruiken.

Anders kun je op je vereninging rondvragen naar mensen die verstand hebben.
Elkaar helpen toch?

• Bitage
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:35:

timo
De onderstaande code zou je al een idee kunnen geven over de opzet met iframes (al is stylen met tables over het algemeen uit den boze):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<html>
<head>
<title>[Clubhuis] :: Evenementen, verjaardagen en foto's</title>
<style type="text/css">
body
{
font-family:verdana,arial;
font-size:12px;
color:#000000;
margin:0px;
}

table
{
border-collapse:collapse;
height:100%;
width:100%;
}
</style>
</head>
<body>

<table>
<tr>
<td><iframe src="verjaardagen_maand.php" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe></td>
<td rowspan="2"><iframe src="fotos.php" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe></td>
</tr>
<tr>
<td><iframe src="verjaardagen_week.php" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe></td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

Verder zijn er op het web genoeg snippets te vinden om bijvoorbeeld de fotos te laten zien. Dat met die verjaardagen kan voor een leek nog best pittig worden trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 25-08-2008 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
als het ook anders kan dan een webapplicatie dan zou dat ook mooi zijn. ik heb wel wat gezocht naar software voor zo'n infoscherm maar niks goeds kunnen vinden.

als het anders toch met php en mysql moet vind ik ook niet zo'n probleem. dan kan dit topic verplaats worden.

timo

p.s. zou ik die verjaardagen en evenementen niet uit bestand kunnen lezen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 13:54 ]

• Bitage
p.s. zou ik die verjaardagen en evenementen niet uit bestand kunnen lezen
Natuurlijk kan dat, maar dan moet je wel iedere keer dat bestand aanpassen. Het allermooiste zou natuurlijk zijn als dit automatisch gebeurt, maar alles valt te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
automatisch zou nog mooier zijn, als ik maar wist hoe. ik had op internet wel dit gevonden:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/67/
maar ik kom er niet uit hoe ik dat met een database moet maken.

edit:

ook weet niet niet precies wat nou goede programma's zijn om hier mee te werken en dit te ontwikkelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 14:03 ]

• Bitage
Dat script oogt inderdaad wat je wilt en je hoeft zelf niet per sé MySQL te gebruiken, alleen wat arrays te bewerken. Lijkt me voor jouw een prima oplossing (zal er zo zelf nog wel even mee spelen).

Wat betreft die programma's, zelf zweer ik bij Notepad++, vanwege de code highlighting. Als je een WYSIWYG editor wilt, kun je kijken naar Frontpage of Dreamweaver.

[ Voor 7% gewijzigd door Bitage op 25-08-2008 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf hier frontpage en dreamweaver op me pc staan. dw vind ik niet erg lekker werken frontpage gebruik ik wel vrij vaak voor dit: www.scom-hoogvliet.nl dus daar kan ik wel redelijk mee omgaan.

wat zou ik dan nog moeten gebruiken voor mysql als ik er ook een database bij zou willen.

• Bitage
wat zou ik dan nog moeten gebruiken voor mysql als ik er ook een database bij zou willen.
Voor op een Windows bak zou ik WAMPserver pakket nemen, hier zit Apache, MySQL en PHP bij inbegrepen (en PHPMyAdmin en SQLite). Voor Linux is XAMPP de makkelijke keuze (net zulke features als WAMPserver). Let er wel op dat je voor PHP gebruik moet maken van een webserver, zoals Apache. Dit is omdat de code eerst verwerkt moet worden, in tegenstelling tot plain HTML. Dat betekent gelijk dat je voor MySQL ook een webserver moet gebruiken als je dit in je web applicatie wilt inburgeren (voor MySQL an sich hoef je geen webserver te gebruiken, daar het slechts een database service is).

Als het eenmaal draait kun je gewoon bestanden zetten in de www of htdocs map en kun je de webserver lokaal benaderen door localhost of 127.0.0.1 in je browser in te vullen (anders zijn er nog wel zat tuts te vinden).

Verders heb ik even de code van PHPHulp voor je aangepast, nu hoef je alleen maar bovenaan het bestand die array aan te vullen (sorry voor de scrollbaarheid van de pagina mensen):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
<?php

$birthday[1] = "15-03-1984";
$name[1] = "Jantje Pietje";

$birthday[2] = "25-12-1975";
$name[2] = "Klaas Cornelius";

//-- set year
    if (!$_POST['tyear'])
        $year = date('Y');
    else
        $year = $_POST['tyear'];

//-- header
    echo "<form method=\"post\" action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";
    echo "<B>Kalender " . $year . "</B> ";
    echo "<select name=\"tyear\">";

//-- show years in dropdown menu
    for ($i = date('Y')-10; $i < date('Y')+10; $i++)
    {
        if ($i == $year)
            echo "<option value=\"" . $i . "\" selected>" . $i . "</option>";
        else
            echo "<option value=\"" . $i . "\">" . $i . "</option>";
    }
    echo "</select> ";
    echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"check\">";
    echo "</form><p>";a

echo "<p>";

//-- maanden
    $months[1] = "Januari";
    $months[2] = "Februari";
    $months[3] = "Maart";
    $months[4] = "April";
    $months[5] = "Mei";
    $months[6] = "Juni";
    $months[7] = "Juli";
    $months[8] = "Augustus";
    $months[9] = "September";
    $months[10] = "Oktober";
    $months[11] = "November";
    $months[12] = "December";

//-- begin table
    echo "<table border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"5\">\n";
    echo "<tr>\n";
    echo "<th width=\"100\">Maand</th>\n";
    echo "<th width=\"100\">Naam</th>\n";
    echo "<th width=\"20\">Wordt</th>\n";
    echo "<th width=\"100\">Geb. datum</th>\n";
    echo "</tr>\n\n";

//-- loop trough months
    for ($i = 1; $i <= count($months); $i++)
    {
        echo "<tr>\n";

//-- check for current month
        if (date('m') < 10)
            $thismonth = substr(date('m'), 1, 1);
        else
            $thismonth = date('m');

if ($thismonth == $i)
            echo "<td bgcolor=\"#cccccc\"><b>" . $months[$i] . "</b>";
        else
            echo "<td><b>" . $months[$i] . "</b>";

echo "</td>";

//-- loop trough birthdays
        for ($b = 1; $b <= count($birthday); $b++)
        {
            //-- check for the birthday month
            if (substr($birthday[$b], 3, 2) < 10)
                $setbirth = substr($birthday[$b], 4, 1);
            else
                $setbirth = substr($birthday[$b], 3, 2);

if ($i == $setbirth)
            {
                $age = substr($birthday[$b], 6, 4);
                $age = $year - $age;

//-- if no earlier birthdays given
                if (!$birthdays)
                {
                    echo "<td>" . htmlentities($name[$b]) . "</td>\n";
                    echo "<td>" . $age . "</td>\n";
                    echo "<td>" . $birthday[$b] . "</td>\n";
                    echo "</tr>\n\n";

$birthdays = 1;
                }
                //-- if first birthday of month already exists
                else
                {
                    echo "<tr>\n";
                    echo "<td>&nbsp;</td>\n";
                    echo "<td>" . htmlentities($name[$b]) . "</td>\n";
                    echo "<td>" . $age . "</td>\n";
                    echo "<td>" . $birthday[$b] . "</td>\n";
                    echo "</tr>\n\n";
                }
            }
        }

// no birthday message
        if (!$birthdays)
        {
            echo "<td><i>Geen verjaardagen</i></td>\n";
            echo "</tr>\n\n";
        }

unset($birthdays);
    }

?> 

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt om via wamp een database aan te maken voor die verjaardagen. nu heb ik ook in het php bestand die dingen aangepast voor mysql maar er verschijnt alleen maar een wit scherm in frontpage.

als ik hem test in een browser krijg ik alleen maar de code te zien. en niet de verjaardagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 15:35 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan moet je hem wel als .php bestand uploaden. Evenwel is dit toch nog allemaal vrij basic; en houdt de aan-het-handje-houd hulp hier ook een beetje op; aangezien we verwachten dat je dit zelf ook allemaal kan, of zelf kan vinden hoe je dit kan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
wat ik van die website vandaan gehaald heb daar heb ik de database gegevens aangepast en dit opgeslagen als verjaardag.php. in de iframe wat bitage mij gaf heb ik daar de link neergezet. als ik deze dan open in een browser krijg ik dus alleen maar de code te zien. ik heb de code tussen de body tags geplaats. de hele map staat in www van wamp

Verwijderd

Topicstarter
mischien vinden jullie dat wel als aan het handje houden hulp maar ik heb nu al een aantal dingen geprobeerd met betrekking tot de php pagina en de mysql.
ik heb de tabel aankunnen maken via phpmyadmin dan heb ik de gegevens aangepast in het php file. maar ik blijf maar de code zien.

dit heb ik
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 <html>
<head>
<title>verjaardag</title>
</head>
<body>
<?php 
 [...]
?> 
</body>
</html>} 

ziet iemand hier een fout in?

groet timo

[ Voor 88% gewijzigd door Spider.007 op 26-08-2008 09:12 . Reden: phpcode overbodig ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het plaatsten van twee posts na elkaar wordt niet gewaardeerd; zou je in het vervolg je vorige bericht willen aanpassen als je nog wat toe wilt voegen binnen 24 uur na je laatste post?

Heb je daarnaast de benodigde uitbreidingen wel geselecteerd?

---

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik zal daar in het vervolg beter op letten.

ja ik heb ze allemaal op me pc staan.
vanalles ook de laatste versie.

timo

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bezoek je je eigen website via http://127.0.0.1/dinky.php of via C:\Documents and Settings\blaat\M'e n eigen spiksplinternieuwe website\dinky.php?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
via C:rest....

de bestanden heb ik in de www map gezet van wamp
timo

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 15:06 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PHP is bedoelt om serverside uitgevoerd te worden; begin dus maar eens met het gebruiken van je webserver door van http:// gebruik te maken ipv file://

Dit is eigenlijk ook wel extreem basic; ik stel voor je eens gaat rondkijken op andere forums; of jezelf wat beter inleest alvorens je aan dit soort projecten begint :)

[ Voor 36% gewijzigd door Spider.007 op 26-08-2008 16:09 ]

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.