Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Tijd loopt achter, software of hardware issue?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn IBM desktop systeem loopt binnen 30 minuten ongeveer 10 minuten achter op de tijd. Na verloop van tijd ;) loopt het systeem dus een dag achter en kan er bijvoorbeeld geen gebruik van WindowsUpdate of LiveMessenger worden gemaakt. De tijd wordt niet vergeten door de batterij (na een tijd uit te hebben gestaan), deze is tevens voor de zekerheid vervangen voor een nieuw exemplaar.

Verder zijn alle klok synchronisaties uitgezet en staat de tijdzone ook correct ingesteld. Misschien is het een klein euvel maar ik heb even geen idee meer.

Iemand?

Verwijderd

Keertje Atomic Clock Sync runnen? Je moet hem dan zelf niet meer switchen en misschien lost het ook het probleem op.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zegt jouw event viewer nog iets? Wellicht iets met dual-cores.

Verwijderd

Topicstarter
Atomic Clock Sync kan ik wel om de 2 a 3 seconden laten synchroniseren maar dat lost het probleem helaas niet op. Als ik 30 minuten niet synchroniseer is de tijd weer 10 minuten achter gaan lopen. Ik zie geen rare dingen in de event logs staan, het is geen dual-core systeem. Een P4 met HT dat wel.

Verwijderd

Heb je het volgende ook al geprobeerd?
Hert kan vreemde zaken oplossen in ieder geval.

1. Click on Start, Run, CMD which will open a command line window.
2. Type 'Net stop w32time' then press Enter
3. Type 'w32tm /unregister' then press Enter
4. Type 'w32tm /unregister' then press Enter
5. Type 'w32tm /register' then press Enter
6. Type 'Net start w32time' then press Enter
7. Close the command line window

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:58

BCC

Je kan in het windows tijd tabje gewoon aanvinken dat hij automatisch met de Microsoft tijd server blijft synchroniseren. Maar de oorzaak.. is het systeem onder/overclocked?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:11:
Je kan in het windows tijd tabje gewoon aanvinken dat hij automatisch met de Microsoft tijd server blijft synchroniseren. Maar de oorzaak.. is het systeem onder/overclocked?
Ook effe checken wat er gebeurt als je over of onder klokt - misschien heeft IBM wel iets bizars uitgespookt met de chip of he tmobo. bios updateje zou ik sowieso ook even proberen, nog.

Geeft Windows ook een rare kloksnelheid aan in de system properties toevallig?
Pagina: 1