Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[dsa.msc] Geen properties van users via search

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Mwokeey,

Misschien is het titelveld te klein voor een goede samenvatting van mijn probleem, ik zit namelijk met hetvolgende:

Windows 2003 SP2 administrative tools geinstalleerd op mijn laptop, de "Active directory users and computers" console verbind zichzelf zonder problemen aan de dichtsbijzijnde domain controller. Ik kan het domein verkennen en als ik dubbelklik op een gebruiker, computer of printer zie ik gewoon de eigenschappen. Tot zover niets vreemds.

Als ik zoek op een gebruikersaccount vind hij dit ook gewoon, maar als ik vervolgens vanuit het zoekresultaten schermpje dubbelklik op een gebruiker gebeurt er niets. Ook als ik rechtsklik op een gebruiker en "properties" klik gebeurt er niets. Dat is ook de enige beschikbare optie in het context menu, items als "reset password" zijn simpelweg niet aanwezig:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2244/geencontextmenuvr9.png

Ik heb de adminpak al verwijderd, herstart en opnieuw geinstalleert. Dit heeft altijd gewerkt en sinds ik een nieuwe laptop heb dus niet meer. Ik kan er niets over vinden op google of in GoT.

Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? :(

Samenvattend:

- Windows 2003 SP2 administrative tools geinstalleerd op Windows XP SP3.
- Geen context menu via search.
- Na rechtsklikken en properties klikken gebeurt er helemaal niets.
- Dubbelklikken doet niets.
- Als ik blader door het domein kan ik wel eigenschappen openen, problemen zijn alleen via 'search'.
- Alles verwijderd, herstart en opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-08-2008 13:17 ]

• Pakjebakmeel
Niemand een suggestie?

• Pakjebakmeel
okay, ik heb zojuist mijn pc opnieuw geinstalleerd en alles leek weer naar behoren te werken. Nu heb ik vandaag de GPMC (group policy management console) geinstalleerd en het probleem doet zich weer voor. De-installeren maakt niets uit.. Iemand nog een suggestie of ben ik gewoon verdoemd?

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/4844/65573658pa1.png

[ Voor 26% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-02-2009 17:50 ]

• Pakjebakmeel
halp? :'(