• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34
Beste tweakers,

ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden op de volgende vraag:

Kan je een Zalman CNPS9700 CPU koeler op een AM2+ moederbord met een AMD Phenom 9950 schroeven?
Ik kom een hele reeks verschillende antwoorden en sockets tegen op internet. Hij pas wel op AM2+ volgens sommige websites, maar andere websites spreken dat weer tegen. Zit er, voor een CPU Cooler, uberhaupt verschil tussen am2 en am2+ sockets waardoor het niet zou passen?

Alvast bedankt!

Desktop | Server | Laptop

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou zeggen check de zalman site ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Rupie
Ja, die reactie had ik al verwacht ;)
Ik had er natuurlijk even bij moeten vermelden dat ik dat gedaan heb, daar staat am2. Maar als ik kijk op Tom's Hardware hebben ze het weer over am2/am2+, en daar weten ze over het algemeen ook wel waardig waar ze over praten. Vandaar dus mijn vraag of er wezenlijk verschil tussen die sockets zit wat betreft het kunnen plaatsen van een CPU koeler...

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 25-08-2008 15:55 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_AM2

Multiple sockets have been announced which are pin-compatible with socket AM2, but which differ in terms of features.

Socket AM2+
Main article: Socket AM2+

Socket AM2+ is an intermediate successor to socket AM2, which features split power planes, DDR2 SDRAM and HyperTransport 3.0. Socket AM2+ chips can plug into a socket AM2 motherboard, but operate only with HyperTransport 2.0.

dus pin's zijn hetzelfde alleen features zijn anders DUS je cooler zou moeten passen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Rupie
Okay, daar ging ik zelf al een beetje vanuit! Bedankt!