[TimeMachine] MacBook / MacMini

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Misschien hebben jullie hier een direct antwoord op...

Ik heb op dit moment een MacMini (2007) staan die TM gebruikt icm een Ext USB disk (300 Gb).
Nu wordt er binnenkort een MacBook (pro) aangeschaft, maar vind ik de aanschaf van een TC overdreven omdat de macmini dit ook kan overnemen...toch?
Google leverde bv dit op, maar is wel erg summiere info
http://www.macminiserver....or-a-remote-time-machine/

- kan de macmini de TC taken overnemen?
- kunnen beide systemen (Mini en Book) gebruik maken van dezelfde externe TM schijf?

Ik neem aan dat de MB wireless met de Mini kan verbinden en syncen?

(een boel vragen, maar als je helemaal van MS/Windows af wilt dan is niet alles even duidelijk)

An Explanation of l33t Speak

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Buzz_Lightyear schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:50:
Misschien hebben jullie hier een direct antwoord op...

Ik heb op dit moment een MacMini (2007) staan die TM gebruikt icm een Ext USB disk (300 Gb).
Nu wordt er binnenkort een MacBook (pro) aangeschaft, maar vind ik de aanschaf van een TC overdreven omdat de macmini dit ook kan overnemen...toch?
Google leverde bv dit op, maar is wel erg summiere info
http://www.macminiserver....or-a-remote-time-machine/

- kan de macmini de TC taken overnemen?
- kunnen beide systemen (Mini en Book) gebruik maken van dezelfde externe TM schijf?

Ik neem aan dat de MB wireless met de Mini kan verbinden en syncen?

(een boel vragen, maar als je helemaal van MS/Windows af wilt dan is niet alles even duidelijk)
Simpel gezegd ja, als je beide Macs in hetzelfde netwerk hebt hangen kun je de externe HD aan je Mac Mini laten zitten en met een hack (simpel terminal commando) er voor zorgen dat je Macbook Pro ook wireless en wired via je netwerk een backup kan maken. Maar dit is dan niet een officiele manier ;)

Ik heb het zelf ook zo (maar dan + nog een Macbook) en dat gaat uitstekend. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Officieel of onofficieel maakt me niet zoveel uit
(een Mac kopen is al een stuk officieler qua OS enz)

Het enige wat ik wil voorkomen is dat er een 25stappen plan gevolgd moet worden dan achteraf toch niet zo betrouwbaar is als gewenst
(= zorgeloos syncen)

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Ik sync zorgeloos, wel moet je rekening houden met dat je je Time Machine HD niet zomaar uit kunt zetten als een van beide bezig is. Tevens moet je de schijf altijd ontkoppelen zoals elk anders USB apparaat onder OSX.

Je hoeft geen 25 stappenplan te volgen, op je Macbook Pro open je de terminal en dan voer je het volgende commando in de terminal uit:
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

en dan hoef je alleen nog maar ff verbinding met de hardeschijf onder OSX te maken (dus mounten). En dan kun je em selecteren als Time Machine HD, hij mount en unmount hem dan ook automatisch als ie bezig gaat. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:49
gaat dat mounten en unmounten dan echt automatisch ja? Wow.. stoer! :P

En wat gebeurd er als je niet thuis bent? Dan probeert ie iedere 5 min te mounten, wat iedere keer faalt? :|

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
had op div i-net websites idd al gelezen dat bovenstaand trucje niet helemaal goed gaat werken....

Dus, zoek nog steeds naar een goede oplossing voor mijn vraag; iemand?
Als het echt niet gaat werken, dan moet er maar een TC aangeschaft worden (maar klinkt zo overbodig)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Buzz_Lightyear schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:16:
had op div i-net websites idd al gelezen dat bovenstaand trucje niet helemaal goed gaat werken....

Dus, zoek nog steeds naar een goede oplossing voor mijn vraag; iemand?
Als het echt niet gaat werken, dan moet er maar een TC aangeschaft worden (maar klinkt zo overbodig)
Bedoel je dat Terminal commando? Waarom werkt dat niet goed?

Als je niet draadloos wilt syncen kun je het misschien handmatig doen, door de usb stekker om de zoveel tijd in je laptop te prikken. En als dat te veel werk is, een TC kopen is inderdaad wat overdreven en als je al een externe harde schijf hebt kun je een Airport Extreme overwegen, die heeft ondersteuning voor USB harde schijven. Het is goedkoper dan een TC, en dan kun je ook wat makkelijker een grotere harde schijf kopen later zonder meteen je router te hoeven vervangen iedere keer :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:05:
gaat dat mounten en unmounten dan echt automatisch ja? Wow.. stoer! :P

En wat gebeurd er als je niet thuis bent? Dan probeert ie iedere 5 min te mounten, wat iedere keer faalt? :|
Time Machine maakt doorgaans elk uur een backup, dus het zal hooguit eens per uur zijn. Je logs lopen er verder niet mee vol, en Time Machine gaat ook de gebruiker niet lastig vallen over het niet kunnen mounten van het backup volume.

Launching containers into space

Pagina: 1