Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[outlook] PDF wordt ontvangen als txt bestand*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een prolbeem bij het versturen van een pdf file.
Als ik een pdf verstuur via outlook krijgt de ontvanger deze pdf binnen als en txt bestand.

Heeft iemand een oplossing voor dit lastige probleem?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je aangeven welke Outlook versie jij gebruikt, wat de ontvanger gebruikt als mailclient, welke mailserver, is het alleen bij een specifieke pdf of bij alle pdf's, is het alleen bij die ontvanger, hoe voeg je het bestand toe, gebruik je Word als maileditor, is het binnen een netwerk of tussen twee verschillende netwerken, etc etc. Je geeft nu eigenlijk bijna geen informatie, en dan is het erg moeilijk om iets te kunnen zeggen.

Je kunt in samenwerking met de ontvanger ook gestructureerd gaan testen :)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 25-08-2008 13:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het lijkt me stug dat Outlook geheel eigenhandig een *.pdf bijlage renamed naar *.txt.
De oplossing voor dit lastige probleem zit waarschijnlijk BKAC, maar daar is weinig van te zeggen als je niet exact vertelt welke handelingen je doet om het bestand te versturen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkwijze is als volgt. Ik scan een document met een workcentre. Deze komt in mijn mailbox terecht als .pdf. Dit bestand hernoem ik en verstuur ik vervolgens via Outlook 2007.

Of ik dit bestand naar een collega of naar iemand extern verstuur maakt niets uit.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Sla het bestand eens op je desktop op als pdf...
Controleer dan eens op je desktop of het echt een pdf is...
Open dan outlook en druk op de knop bijlage...
Navigeer naar de desktop en stuur die pdf mee...

Kijk eens of die zo ook al txt aankomt

Youtube: DashcamNL

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk dat op jullie exchange server het pdf bestand staat ingesteld als onveilig bestand.

Wat ook kan is dat je notepad hebt gekoppeld aan .PDF.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:37:
Mijn werkwijze is als volgt. Ik scan een document met een workcentre. Dit bestand hernoem ik en verstuur ik vervolgens via Outlook 2007.
Je slaat in de beschrijving een paar handelingen over.
  • "Deze komt in mijn mailbox terecht als .pdf." Ik neem aan dat je bedoelt: deze komt als attachment/bijlage van een e-mail in mijn mailbox terecht.
  • "Dit bestand hernoem ik" Om de pdf-file überhaupt te kunnen hernoemen, moet je hem eerst hebben opgeslagen. Hoe voer je het opslaan uit? Hoe voer je vervolgens de "rename" uit? Vergeet je in deze stap misschien de extensie .pdf?
Verder ben ik het geheel eens met dfrenner.
Pagina: 1