Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 08:25
Laat ik beginnen met het volgende:
Ik heb hier nu al 6 maanden zo ongeveer mijn DELL XPS 420 staan met quad core, hier heb ik x86 Vista Home Premium bij gehad. Waar ik niet blij mee was aangezien ik met een x64 Vista meer gebruik kon maken van mn quad core. Ik heb meerdere keren gesproken met DELL hierover en t antwoord was steeeds dat ze geen x64 Vista leverden.Maar daaar is verandering in gekomen :D

Afgelopen weekend las ik op de DELL Comunnity dat de x64 Vista discs bechikbaar werden voor de consumenten. Er is een gloednieuwe OS swapping policy gekomen, die het mogelijk maakt de x86 klanten te laten overstappen naar een gelijkwaardige x64 Windows Vista. In mijn geval, Home Premium.

Nou heb ik vandaag, meer dan een uurtje aan de lijn gehangen en met meerdere mensen gesproken waarvan t overgrootste deel me voor gek verklaarde. Maar er was 1 man op de XPS Tech Support die me wel geloofde en alles heeft nagepluist. De policy is GLOBAL! T enige is wel,dat DELL geen support verleent voor x64 Vista. Dus wat problemen betreft ben je op jezelf aangewezen. Op zich niet zon drama als tweaker zijnde.Ik ben de EERSTE in Nederland die zich heeft beroept (raar woord, zal wel niet kloppen, maar je snapt vast wel wak bedoel) op deze policy en ook de eerste die een Windows Vista Home Premium x64 Disc zal krijgen van DELL. Het nieuws is ERG vers, en ze zijn er niet echt van op de hoogte hier in NL,maar het is zeker wel mogelijk! Ik heb mijn informatie van de DELL Community Forums vandaan. Het bericht hierover kwam vanuit DELL medewerkers. Mijn verhaal is bevestigd door de medewerker van DELL hier in Nederland. De CD zal deze week bij mij verschijnen op mijn deurmat.

Het doel van mijn bericht is, DELL klanten te informeren over deze hele nieuwe ontwikkeling. Je hebt recht op een OS swap.GELIJKWAARDIG! Dus je kan niet van een Home Premium naar een Ultimate. Die vlieger gaat niet op.

Anyway, ik hoop dat jullie wat kunnnen met mijn nieuws. En dat er mensen gebruik van kunnen maken. Thnx voor de aandacht voor dit bericht,ik ben benieuwd naar de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Leuk om te horen en ook dat je dat hier even meld :) Evenwel hoort dit topic niet in dit forum; dus verplaats ik hem even.

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ja, ik meld het hier zeker te weten! Ik denk dat heeel veeel mensen dit niet weten en er daarom ook geen gebruik van maken. Door de policy heb je er recht op, en dat wil ik mijn mede tweakers niet ontnemen natuurlijk ;)

Ik moet er wel even bij zeggen dat t echt lastig is om de mensen bij DELL te overtuigen dat je niet uit je nek kletst :D Ze weten er niet van, pas na het meerdere malen mijn bron te laten bekijken en het laten veriefieren van de hele handel is het mij gelukt.
Ik ben de eerste in Nederland :D ikke trots :D

[ Voor 41% gewijzigd door Lampuhkap op 25-08-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Thanks voor de tip, ik heb ook gelijk m'n accountmanager maar eens gemaild :)

Een paar artikelnummertjes:
Vista Business x64 NLD SP1 619-13136
Vista Business x64 ENU SP1 619-12502
Vista Business x86 ENU SP1 619-12374
De 32bits NLD SP1 en XPSP3 media waren nog niet te vinden in het systeem, het nummer zal je enorm helpen bij de Dell Supportdesk.

Wist je trouwens dat je deze media ook bij Microsoft tegen een kleine vergoeding kan bestellen, je mag altijd je 32bits inruilen voor 64. Echter zit alleen bij Ultimate de DVD ook standaard in de doos:
http://www.microsoft.com/...3/ordermedia/default.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:) kijk aan, heb ik toch alvast de eerste tweaker van vandaag kunnen helpen ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kleine update: Het artikelnummer voor de Home Premium x64 moet ie nog krijgen LOL Maar goed :D de CD zal deze week bij mij aankomen :D heerlijk:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
UPDATE:
Ik had 2 weken terug slecht nieuws gehad. Hij zou niet komen :@ Ik kon niet upgraden of downgraden. Ik zou helemaal geen x64 Vista HP krijgen. Period. Daar was ik t niet mee eens natuurlijk :9

Via de DELL Community forum een DELL medewerker het door gegeven, die zou het wel even regelen. En jawel hoor!
Net (ongeveer 11.30 uur) tijdens mijn telefoontje werd ik WEER verteld dat ik nix zou krijgen. Komt er ineens uit t niets een medewerker aangerend (je hoorde m) met het bericht dat er van hogerop mail was gekomen en dat ik m hoe dan ook zou krijgen. Morgen ligt mijn Windows Vista Home Premium x64 GEGARANDEERD op de deurmat! EINDELIJK!

Update 2:
Ben net weer gebeld door DELL, dit keer iemand van Management _/-\o_ Die bevestigde nogmaals dat de DVD morgen komt, en een uitgebreide excuses voor de slechte service die ik ervaren had met DELL. Ze geven zelf aan dat het door de gebrekkige communicatie komt tussen de US en Benelux.
Ik ben MEER dan tevreden momenteel. Ik krijg mn DVD en mn ervaring met DELL blijft positief :)

Lucky me, SP1 zit er al bij. En ze raden aan ook mn recovery partitie maar eens weg te gooien ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Lampuhkap op 30-09-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 06:11
wat is precies het voordeel van x64 vista voor de xps420 (heb hem zelf ook).
en werken alle drivers nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik draai hier een Q6600 en 4 gig ram, dus een x64 Vista was wel een must.Zo haal ik wel de meeste performance uit de hardware. Drivers zijn gewoon te krijgen al zijn t niet altijd de meest recente. Drivers voor videokaart,geluidskaartje en chipset zijn ook gewoon van Nvidia/ATI of Creative of Intel sites vandaan te halen.. Ik heb overigens geen Home Premium ontvangen, maar een Vista Ultimate x64!!!

JEEEEUJJJ!! :D Dell verdient weer een pluimpje!

[ Voor 31% gewijzigd door Lampuhkap op 10-10-2008 15:44 . Reden: kleine toevoeging ]

Pagina: 1