Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Arduino] Knight Rider 2008 stijl looplicht.

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 14:06
Hallo,

Ik wou graag even laten zien wat ik met mijn nieuwe Arduino bordje heb gemaakt.

http://nl.youtube.com/watch?v=dJoa3pMmOR4

De snelheid en 'glow' is hardcoded aan te passen.
Dit project werkt met 18 LED's, waarvan er 9 aangestuurd worden door de Arduino en de andere 9 meedoen in tegengestelde richting.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Groetjes.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Mjah, eigenlijk vind ik het oude knightrider effect mooier dan de nieuwe en eigenlijk hoort ie in het rood.

Maar ziet er leuk uit, heb je de afterglow gedaan met pwm of met condensators?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

SA007 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:22:
Mjah, eigenlijk vind ik het oude knightrider effect mooier dan de nieuwe en eigenlijk hoort ie in het rood.

Maar ziet er leuk uit, heb je de afterglow gedaan met pwm of met condensators?
Condensators gaat niet werken met LEDs toch?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind het erg netjes uit zien, alleen tja, neem dan rode leds. :+

Toevallig een schema ervan en wat foto's?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• xoniq
Ik kan vanavond wel een schema plaatsen, en zal zo ff kijken of ik zo ff kijken of ik toevallig op mijn telefoon een foto heb staan, ben namelijk op mijn werk.
Die afterglow wordt gewoon door de Arduino zelf geregeld, en is instelbaar DMV de codes.

En over die rode leds, die heb ik op het moment niet liggen.

Hier heb ik trouwens al een foto, stond wel op mijn telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/1940/foto962bo0.th.jpg

Mijn idee was om het in mijn auto te bouwen, maar heb geen zin om elke avond beboet te worden voor dat geintje.
Maar misschien bouw ik het er alsnog in (iets groter) en dan lus ik het even door naar mijn dashboard zodat ik het op mijn dashboard aan en uit kan zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door xoniq op 25-08-2008 14:07 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
SeatRider schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:24:
[...]

Condensators gaat niet werken met LEDs toch?
Waarom niet?
Werkt juist perfect met leds...

Pak maar je een flinke condensator, hang er een led aan, en hang dat ff aan een batterij, dan gaat de led branden en zodra je de voeding losmaakt fade de led uit.

• xoniq
SA007 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:58:
[...]

Waarom niet?
Werkt juist perfect met leds...

Pak maar je een flinke condensator, hang er een led aan, en hang dat ff aan een batterij, dan gaat de led branden en zodra je de voeding losmaakt fade de led uit.
Dat is in dit geval niet nodig, dat regelt de Arduino allemaal prima zelf softwarematig.
In me vorige reactie zie je een link naar een foto, ik gebruik dus alleen weerstandjes met daarachter de LEDs waarvan de min aangesloten worden op 1 lange rij van mijn breadboard. En die rij gaat weer terug naar de GND van de Arduino.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

jvsjmedia.nl schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:00:
Ik kan vanavond wel een schema plaatsen, en zal zo ff kijken of ik zo ff kijken of ik toevallig op mijn telefoon een foto heb staan, ben namelijk op mijn werk.
Die afterglow wordt gewoon door de Arduino zelf geregeld, en is instelbaar DMV de codes.
Gebruik je dan de adc? als je het hebt over codes?

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Hij zegt in zijn OP dat dat codes zijn in de programmeercode (hardcoded)

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik vind hem erg goed gelukt _/-\o_

Een tijdje terug heb ik voor mijn MoMoLight controller ook een programma geschreven om een Knightrider2008 looplicht te maken. Wanneer ik weer wat meer tijd heb wil ik hem als mood toevoegen zodat hij ook zonder PC kan werken.

Als je hem nog niet hebt gezien ... HIER zie je het onstaan van de echte LEDbar :9~

• xoniq
Je zou ook kunnen overwegen om het met een Arduino te maken, als je eenmaal die code geupload hebt naar die arduino, kan je em OF via USB stroom geven, OF gewoon er een adaptor op aan sluiten, zitten 2 aansluitingen op de Arduino namelijk.
En de code is heel makkelijk aan te passen met de Arduino software, dan heb je gewoon een code editor waarmee je je code via USB kan uploaden naar je Arduino.
Pagina: 1