Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mailing list management en email tracking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een applicatie waarmee ik nieuwsbrieven kan versturen en waarmee ik de resultaten kan monitoren. Gewenste output: wanneer een nieuwsbrief is geopend/gelezen, hoe vaak dit is gebeurd, bijlagen geopend, doorgeklikt op links in de nieuwsbrief, enz.

Het programma moet vergelijkbaar zijn met Direct Mail van E3 Software (www.ethreesoftware.com), alleen dan geschikt voor Microsoft (direct mail werkt alleen op een Mac). Ik heb wat services kunnen vinden maar dat zijn webbased oplossingen. Ik wil dit in eigen beheer kunnen gebruiken.

Let wel: de mailings worden alleen naar abonnees gestuurd die hebben aangegeven mailings te willen ontvangen. Geen spam doeleinden dus.Wij willen de effectiviteit van de nieuwsbrieven kunnen inzien en klanten kunnen bellen wanneer de brief is gelezen.

Bij voorkeur een freeware programma, maar geringe kosten zijn acceptabel. Ik ben benieuwd of iemand iets weet.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

wij gebruiken altijd pommo maar voor zo ver ik weet kan die geen emails tracken.

wat je wel zou kunnen doen is de volledige nieuwsbrief online aanbieden.
krijg je zoiets als
code:
1
http://bedrijf.com/newsletter.php?userID=[[!subscriber_id]]&mailingID=[[!mailing_id]]

newsletter.php schrijft dan het userID en het mailingID weg in een database en opent vervolgens de nieuwsbrief. Dan kan je nog een simpel php scriptje maken dat alle geregistreerde userID's van een bepaalde mailing laat zien en hierbij de naam opzoekt in de database van pommo.

wel even opletten:
Your webserver must have the following installed and running

* PHP 4.3.2 or higher
o Apache Timeout directive or IIS CGI timeout should be 100+ seconds (both default to 300)
o For i18n (other languages) PHP should have gettext support
* MySQL Server 4.1.11 or higher (or 3.23 for Legacy poMMo)
Misschien kan je er wat mee :)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
pommo voor nieuwsbrieven is mooie software. maar het is dus een webapp, die je hebt draaien op je eigen servertje bijvoorbeeld. en je hebt dan ook een goed geconfigureerde mailserver nodig.

Emails zelf kunnen NIET getracked worden. Het is een textbased medium, en wat verstuurd is blijft verstuurd, er komt niks terug.

Er zijn dan wel workarounds, je kunt bijvoorbeeld zorgen dat er wel iets van jouw server wordt opgevraagd, bijvoorbeeld een plaatje in de nieuwsbrief, of de hele niewsbrief zelf (in pdf vorm bijvoorbeeld, of in HTML vorm ). Dan zorg je dat bepaalde content ( een plaatje of die pdf dus ) in de aanroep een unieke identifier heeft, en voila, je weet wie jouw nieuwsbrief nu aan het lezen is.

Het pdf idee is nog het beste, als mensen al je brief willen lezen weet je het zo het zekerst. Ikzelf bijvoorbeeld heb plaatjes en externe html uit staan in mn mailreader. Want als ik 1 ding haat, dan is het wel getracked worden (of erger, virussen binnenkrijgen via malformed content ).

Persoonlijk zou ik het ook naar vinden, om nagebeld te worden na het lezen van de nieuwsbrief. Wat ga je ze vragen dan, of het kleurenschema van de huidige brief net zo mooi of zelfs nog mooier is dan de vorige? Op de vraag of ik product X wil kopen komt bij mij dan toch echt het antwoord 'nee dank u' naar boven borrelen.

Wat als je nou een link maakt in je mailing, met daarbij de tekst: voor meer informatie klik hiero, en je zult teruggebeld worden.