Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

via VBS script software deinstalleren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vbsscript gemaakt waarmee ik een bepaald programma bij alle clients in het netwerk kan deinstalleren. Dit werkt redelijk goed. hieronder het script.

Dim theShell
Dim CmdLine

Set theShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

CmdLine = "C:\WINDOWS\IsUninst.exe -a -y -f"&Chr(34)&"C:\Program Files\programma map\Uninst.isu"&Chr(34) & "-c"&Chr(34) &"C:\PROGRAM FILES\programma map\uninst.dll"""

theShell.Run Cmdline

Set theShell = Nothing

WScript.Quit(0)

Maar op sommige clients is de uninstaller c:\windows\IsUn0413.exe. Hier moet ik dus iets van een check inbouwen of het IsUn0413.exe of IsUninst.exe is. Maar dit krijg ik dus niet voor elkaar.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 23:03
Check if exist gebruiker hiervoor.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, we doen hier niet aan scriptrequests. Wat is "ik krijg het niet voor elkaar"? Wat heb je dan al geprobeerd? Gezocht? Gevonden? Heb je code?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• geforce5_guy
  • Niet online
Kijken of het bestand bestaat. Hoe dat kan je via google vinden ;)

Bijvoorbeeld deze link

[ Voor 38% gewijzigd door geforce5_guy op 25-08-2008 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:59:
Euh, we doen hier niet aan scriptrequests. Wat is "ik krijg het niet voor elkaar"? Wat heb je dan al geprobeerd? Gezocht? Gevonden? Heb je code?
Ik heb mijn antwoord al gevonden het is inderdaad gelukt met een if exist.

Volgens mij geef ik keurig aan dat ik de check die nodig is in het script niet voor elkaar krijg. Lijkt me niet de bedoeling dat ik hier alle script regels ga posten die ik al geprobeerd heb. Geen script request. Voorheen heb ik ook al vragen over VBS scripts gesteld. Toen was dit geen probleem.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:20:
Lijkt me niet de bedoeling dat ik hier alle script regels ga posten die ik al geprobeerd heb.
Jawel; zo komen we namelijk niet aanzetten met oplossingen die je al geprobeerd hebt en zo kunnen we je ook wijzen op eventuele problemen die in je probeersels zitten. Dat is dus wel degelijk de bedoeling. Ik citeer even:

[q=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104694#quickstart]
• Geef vervolgens aan wat je al geprobeerd hebt.

Een duidelijke omschrijving van dingen die je al geprobeerd hebt, voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.

• Geef aan waarom je denkt dat dat niet klopt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.

Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "sub-vraag" in je topicstart opnemen.

• Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.

Ook als je geen foutmeldingen krijgt, maar de code is in logica verkeerd, geef dan aan dat je geen foutmelding krijgt. Beschrijf dan duidelijk waarom de logica c.q. uitkomst niet klopt.
Script request of google vraag; het is maar hoe je het bekijkt...
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:20:
Voorheen heb ik ook al vragen over VBS scripts gesteld. Toen was dit geen probleem.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;) :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1