touchpad en keyboard reageren niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Superlux
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01-2025
Het touchpad en keyboard van mijn MacBook Pro (Tiger 10.4.11) reageren niet meer. Extern keyboard en externe muis werken wel. In Systeemvoorkeuren vind ik niets om hen terug te activeren. Ook de Help biedt geen oplossing.
Geen idee hoe het plots komt. Mogelijk heeft er een kat op het keyboard gelegen en heeft ze een bepaalde toetsencombinatie ingeduwd.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
dit heb ik laatst ook gehad, bij mij moest er een nieuwe topplate in (waar je muis en tb op zitten). Viel gelukkig bij mij onder de garantie.

Af en toe werkte ze nog wel, maar ze konden zomaar wegvallen.

Verwijderd

Wat zou kunnen gebeurd zijn is dat de flatcable losgekomen is; dit is een kabel die het toetsenbord & touchpad met het mainboard verbindt. De verlichting van het toetsenbord zit daar ook op, dus ik veronderstel dat die ook niet meer werkt? En als ik mij goed herinner zit ook de powerknop daarop.
Werkt die nog?

Je zou het zelf kunnen repareren door de laptop open te doen, maar doe dit enkel als je geen garantie meer hebt en het aandurft ;)

Je zou kunnen proberen om wat drukken rond de H-toets, daar zit de connector namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 15:53 ]

• Superlux
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01-2025
Powerknop en verlichting doen het nog, maar je zit dicht bij het probleem. Het wordt uitgebreid toegelicht op dit forum:

Topic : Unresponsive Keyboard and Trackpad problem FIXED/RESOLVED

Er wordt een tijdelijke oplossing beschreven, maar uiteindelijk zal de laptop toch binnen moeten.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:58
Zit me af te vragen of dit ook niet relevant zou kunnen zijn voor het probleem wat ik soms met mijn MacBook Pro ervaar.

Soms heb ik wel eens dat wanneer ik de klep dicht gedaan heb en ik de laptop in wil pakken, dat de machine weer aanschakeld op het moment dat ik hem beetpak. Ik merk het doordat ie dan de DVD-drive een (waarschijnlijk wel bekend) geluidje produceert en het lampje op de voorkant gaat branden.

Ik heb nog geen verklaringen kunnen vinder voor dit gedrag. Soms heb ik het ook dat mijn systeem niet wakker wordt. Ondanks het aanslaan van toetsen op het toetsenbord. De klep een keer dicht en weer open werkt dan vaak wel.